Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 30 Lip 2010, 07:42
Temat postu:
Łożysko podtrzymujące półoś.
Witam,
Ostatnio wymieniałem łożysko podtrzymujące półoś. W ASO wymieniają całą łapę wraz z łożyskiem - cena ok. 370 pln + wymiana.
Można wymienić samo łożysko, które ma wymiary 35x62x20 (nr SKF 63007-2RS1). Ja kupiłem łożysko FAG za 55.00 zł bo nie mieli SKF a zależało mi na czasie + dałem 60,00 zł za wymianę.
Może ktoś będzie kiedyś wymieniał to łożysko więc podaje informację, może komuś z Was się przyda.
P.S. dotyczy to stilo 1.9 JTD 115 KM z 2003r. multiwagon (nie wiem jak jest w innych modelach)
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 30 Lip 2010, 12:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łożysko podtrzymujące półoś.
zaki1989 napisał:
Hej o które łożysko dokładnie chodzi..? te w skrzyni?
Nie, to nie jest łożysko w skrzyni biegów. Jak zajrzysz pod spód auta to zobaczysz taką "łapę" podtrzymującą półoś zaraz przy przegubie wewnętrznym (kielichu). Nr części Fiata 46780445 - zobacz tutaj:
http://img442.imageshack.us/i/lozysko.png/
U mnie tak już buczało, że nie dało rady tego słuchać. Poza tym sama półoś była bardzo gorąca.
Ostatnio wymieniałem łożysko podtrzymujące półoś. W ASO wymieniają całą łapę wraz z łożyskiem - cena ok. 370 pln + wymiana.
Można wymienić samo łożysko, które ma wymiary 35x62x20 (nr SKF 63007-2RS1). Ja kupiłem łożysko FAG za 55.00 zł bo nie mieli SKF a zależało mi na czasie + dałem 60,00 zł za wymianę.
Może ktoś będzie kiedyś wymieniał to łożysko więc podaje informację, może komuś z Was się przyda.
P.S. dotyczy to stilo 1.9 JTD 115 KM z 2003r. multiwagon (nie wiem jak jest w innych modelach)
Pozdrawiam[/quote
Mam podobny problem.Chciałbym na ten temat porozmawiać.Proszę o kontakt tel. 501667620.Pozdrawiam
słusznie _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Kolego Feler, jakie miałeś objawy uszkodzenia tego łożyska, u mnie powyżej 100 km/h pojawiają się wibracje/szum podobne do uszkodzonego łożyska koła, zastanawiam się czy to wina tego łożyska półosi ?? _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 13 Sie 2010, 08:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łożysko podtrzymujące półoś.
jacek.d napisał:
Kolego Feler, jakie miałeś objawy uszkodzenia tego łożyska, u mnie powyżej 100 km/h pojawiają się wibracje/szum podobne do uszkodzonego łożyska koła, zastanawiam się czy to wina tego łożyska półosi ??
Wibracji żadnych nie miałem. Po prostu straszny szum był a dodatkowo ta łapa w której osadzone jest łożysko i półoś była bardzo gorąca, tak że nie bardzo można było ją dotknąć. Poza tym innych objawów nie zaobserwowałem.
Jeśli masz drgania to być może masz padnięte łożysko w kole? Ja bym sprawdził najpierw łożyska w kołach. Niestety koszt tych łożysk nie jest mały - ok. 200,00 zł/szt.
[
Jeśli masz drgania to być może masz padnięte łożysko w kole? Ja bym sprawdził najpierw łożyska w kołach.
Na lewarku nie czuć aby łożyska kół hałasowały, ale to trudno jest sprawdzić.
U Ciebie jeżeli się grzało to chyba było zatarte, a wibracje mogłoby pochodzić od luzów na tym łożysku, muszę to sprawdzić. Dzięki, pozdrawiam. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 13 Sie 2010, 14:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łożysko podtrzymujące półoś.
jacek.d napisał:
Feler napisał:
[
Jeśli masz drgania to być może masz padnięte łożysko w kole? Ja bym sprawdził najpierw łożyska w kołach.
Na lewarku nie czuć aby łożyska kół hałasowały, ale to trudno jest sprawdzić.
U Ciebie jeżeli się grzało to chyba było zatarte, a wibracje mogłoby pochodzić od luzów na tym łożysku, muszę to sprawdzić. Dzięki, pozdrawiam.
Kolego pisałem, że nie miałem żadnych wibracji tylko i wyłącznie buczenie. Łożyska kół w jtd bardzo ciężko sprawdzić jest przy pomocy "lewarka". Z tego co z mechanikiem rozmawiałem to mówił, że miał już takie przypadki, że wydawało się, że słychać łożysko w prawym kole, a okazało się że to w lewym kole było padnięte, ale półoś przenosiła tak hałas, że ciężko było zdiagnozować, dlatego niektórzy radzą wymieniać łożyska parami (lewe - prawe koło).
Nie wiem natomiast w jaki sposób sprawdzić to łożysko podtrzymujące, może ktoś ma jakiś sposób?
Możliwe że już było zatarte ale tego nie wiem, ja doszedłem do tego po nagrzaniu się łapy i półosi.
Ciekawy jestem co to się dzieje u Ciebie, jak znajdziesz przyczynę to daj znać.
[
Jeśli masz drgania to być może masz padnięte łożysko w kole? Ja bym sprawdził najpierw łożyska w kołach.
Na lewarku nie czuć aby łożyska kół hałasowały, ale to trudno jest sprawdzić.
U Ciebie jeżeli się grzało to chyba było zatarte, a wibracje mogłoby pochodzić od luzów na tym łożysku, muszę to sprawdzić. Dzięki, pozdrawiam.
Kolego pisałem, że nie miałem żadnych wibracji tylko i wyłącznie buczenie. Łożyska kół w jtd bardzo ciężko sprawdzić jest przy pomocy "lewarka". Z tego co z mechanikiem rozmawiałem to mówił, że miał już takie przypadki, że wydawało się, że słychać łożysko w prawym kole, a okazało się że to w lewym kole było padnięte, ale półoś przenosiła tak hałas, że ciężko było zdiagnozować, dlatego niektórzy radzą wymieniać łożyska parami (lewe - prawe koło).
Nie wiem natomiast w jaki sposób sprawdzić to łożysko podtrzymujące, może ktoś ma jakiś sposób?
Możliwe że już było zatarte ale tego nie wiem, ja doszedłem do tego po nagrzaniu się łapy i półosi.
Ciekawy jestem co to się dzieje u Ciebie, jak znajdziesz przyczynę to daj znać.
Pozdrawiam
Feler czy mógłbyś mi powiedzieć czy u ciebie te buczenie występowało
przy skręcaniu i przyspieszaniu bo mam podobny problem tylko dodam że umnie buczy też przy chamowaniu.
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 194 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Lis 2010, 23:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łożysko podtrzymujące półoś.
Mam pytanie gdyż u mnie nie buczy ani nie zaciera się tylko mam takie luzy w tym miejscu że tłuczenie słychać w całym silniku.
Czy rozbieranie półosi wiąże się z wyciąganiem jej ze skrzyni biegów i czy przypadkiem nie trzeba spuszczać z niej oleju ??
Feler czy mógłbyś mi powiedzieć czy u ciebie te buczenie występowało
przy skręcaniu i przyspieszaniu bo mam podobny problem tylko dodam że umnie buczy też przy chamowaniu.
Jeżeli jest to jest buczenie a tym bardziej przy hamowaniu to szukałbym przyczyny w oponach (wyząbkowane albo gruby zimowy bieżnik). _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 05 Lis 2010, 12:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łożysko podtrzymujące półoś.
"Mam pytanie gdyż u mnie nie buczy ani nie zaciera się tylko mam takie luzy w tym miejscu że tłuczenie słychać w całym silniku.
Czy rozbieranie półosi wiąże się z wyciąganiem jej ze skrzyni biegów i czy przypadkiem nie trzeba spuszczać z niej oleju ??"
- tego nie wiem. Ponieważ oddałem auto do mechanika i on mi to wszystko robił.
"Feler czy mógłbyś mi powiedzieć czy u ciebie te buczenie występowało
przy skręcaniu i przyspieszaniu bo mam podobny problem tylko dodam że umnie buczy też przy chamowaniu."
- u mnie buczało tylko po przekroczeniu określonej prędkości - z tego co pamiętam to już słychać było przy 50 km/h.
Hmm... posłuchaj kolegi jacka.d może to być też to co on napisał. Jakby były stuki zamiast buczenia to stawiałbym na przegub, ale jak buczy to:
1. Opony
2. Coś z układem hamulcowym (klocki, tarcze, zacisk)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.