Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) wymiana turbiny 1.9 JTD



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bolsfanwk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 2003 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 06:12
Temat postu:

wymiana turbiny 1.9 JTD


Witam, wymieniam turbine w stilo 1,9 JTD 2003 rok, po założeniu nowej turbiny jak wygląda sprawa z odpowietrzeniem ?
słyszałem że nie trzeba odpowietrzać wężyka który doprowadza olej smarujący turbine, tylko odpalić autko i przez conajmniej 5 minut nie dodawać mu gazu...
_________________
wojak
Powrót do góry
gadu-gadu
J.T.

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świebodzin / Lubuskie
Posiadane auto: FIAT STILO 1.9 jtd '02r
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 14:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) wymiana turbiny 1.9 JTD


wymieniałem podkładki miedziane na przewodzie zasilającym turbinę i nic nie odpowietrzałem, po odpaleniu auta na wolnych obrotach turbina ma małe obroty i olej po paru sekundach będzie wtłoczony. A te 5 minut to treszkę długo.
Powrót do góry
jacek.d

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 534
Skąd jesteś (miejscowość/region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 23/3
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 15:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) wymiana turbiny 1.9 JTD


Wskazówki dotyczące montażu turbosprężarki

Turbosprężarka jest skomplikowanym urządzeniem o wyjątkowej precyzji. Nieprawidłowe użytkowanie lub modyfikacje mogą doprowadzić do jej uszkodzenia. Błędne podłączenie przewodów lub zmiana kontroli doładowania może doprowadzić do usterki turbiny i/lub silnika.

Bardzo ważnym jest ustalenie przyczyn niesprawności turbosprężarki i ich eliminacja przed przystąpieniem do montażu nowej lub poddanej regeneracji turbosprężarki.


Sprawdzić cały system dolotowy i w razie potrzeby wyczyścić. Następnie należy wymienić filtr powietrza. Jakiekolwiek zabrudzenia mogą doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Dopuszczalne jest stosowanie jedynie rekomendowanych przez producentów samochodów części eksploatacyjnych (OEM parts).



Układ olejowy musi być sprawdzony pod względem szczelności i drożności, tak aby zapewniał niezakłócony przepływ oleju.

Należy zweryfikować stan uszczelek flansz układu smarowania turbosprężarki. W przypadku jakichkolwiek zabrudzeń lub uszkodzeń należy je bezwzględnie wymienić.



Wymienić olej w silniku oraz filtr oleju.

Niedopuszczalne jest stosowanie materiałów eksploatacyjnych niezalecanych przez producenta.



Montując turbosprężarkę trzeba korzystać wyłącznie z nowych uszczelek pod kolektor, jak również z odpornych na wysokie temperatury śrub przeznaczonych do montażu w układach wydechowych. Dokręcając śruby trzeba przestrzegać wielkości momentu, z jakimi mają być dokręcone. Należy sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić kolektor wydechowy. Zabrudzenia mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki.



Podłączyć układ smarowania. Następnie wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez specjalny otwór, tak aby uniknąć "suchego" startu podczas pierwszego uruchomienia silnika, kręcąc równocześnie wirnikiem sprężarki. Kolejno zainstalować pozostałe podłączenia. Podczas montażu należy bezwzględnie unikać sytuacji w których powstają naprężenia na przyłączach, jak i na samej turbinie.



Po odcięciu zasilania/zapłonu kręcić rozrusznikiem, aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania. Następnie uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez ok. 30 sekund. Sprawdzić wszystkie połączenia i pewność montażu upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.


http://www.techmot.pl/lang-pl/instrukcja-montazu-turbosprezarki.html
_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Powrót do góry
jaroslawrak

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 720
Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa
Posiadane auto: SIENA 1,6 16V HL 1997r+ LPG sekw. @@@ UNO 900 2002r+LPG
Piwa: 48/4
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 15:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) wymiana turbiny 1.9 JTD


Bardzo dobra instrukcja.Turbosprężarkę należy zalać olejem przed pierwszym uruchomieniem.
Powrót do góry
bolsfanwk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 2003 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 21:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) wymiana turbiny 1.9 JTD


no właśnie dziś założyłem turbinkę, zrobiłem prawie tak jak w instrukcji i hula ładnie Smile)
_________________
wojak
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 21:46
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.


Fiat

Stilo

12 900

2005r.

98 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat

Grande Punto

17 800

2007r.

153 000 km

śląskie

Fiat

Grande Punto

15 400

2008r.

86 000 km

kujawsko-pomorskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System