Panowie temat był już poruszany, ale teraz również i mi się zapaliła ta cholerna kontrolka. Oj coś w zimie to autko zaczyna mi kaprysić
Jak nie zawias, to kontrolka, jak nie kontrolka to sprężarka od klimy padła... eeh. Teraz i moja Bravka zachorowała...
Sprawdzałem kable pod siedzeniem kierowcy, odpiąłem aku na kilka minut i włączyłem go na wolne obroty aż do załączenia się wiatraka (bez dodawania gazu). Niestety kontrolka nadal świeci.
Inny użytkownik Bravo powiedział mi że to przez wilgoć i jak się ociepli to kontrolka zgaśnie, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Żona panikuje że teraz nie wiadomo czy poduszki działają itp etc.
Byłem u elektryka, ale zaśpiewał mi 180zł za diagnozę komputerową!!! Pan ma zakład "POLAK" we Wrocławiu na przeciwko C.H.Korona. Podobno bardzo dobry gość, ale cholernie drogi
Powiedziano mi że samo usunięcie błędów w kompie to nie wszystko. Do tego trzeba sprawdzić + ewentualnie wymienić kable, poczyścić styki itd. Powiedział że nic nie robi od ręki i na "odwal się".
Mam wrażenie że mnie naciąga... ile skasowanie tego błędu może realnie kosztować?
To 180zł to chyba coś za drogo z tego co wyczytałem tutaj na forum.
A może macie jeszcze jakieś sprawdzone pomysły na usunięcie tego błędu? O ile oczywiście to błąd kompa.
Jeżeli kontrolka zapaliła się w zimie to może to być zupełnie niespodziewana przyczyna - nagrzewnica. Zapraszam do przeczytania moich postów jest ich niewiele, bo jestem nowy.
Tematy pozornie niezwiązane z kontrolka Airbag a jednek: parujące szyby i 3 problemy a 1 przyczyna
Usuniecie błędu to tylko likwidowanie skutków, a przyczyna pozostanie i odezwie się prędzej czy później i kolejne pieniądze do wydania. _________________ Janek
No proszę... zaintrygowałeś mnie tą wypowiedzią i jednocześnie zmartwiłeś.. Co sądzą na ten temat inni użytkownicy?
Czy faktycznie może to być problem z nagrzewnicą? W lecie zaobserwowałem mokrą podłogę pod wycieraczką pasażera i kierowcy, w zimie już tego nie ma. Myślałem że coś się zapociło i zostawiłem sprawę. Może to faktycznie ta nagrzewnica?
Janek - wyczytałem w Twoich postach że prosiłeś o instrukcję wymiany nagrzewnicy. Temat został szeroko opisany TUTAJ. Zerknij sobie.
Mi mechanik mowil jak odczepial poduche bo mi magiczna czesc z tamtad wyleciala to ze jak odczepi poduche to moze kontrolka zaswiecic na stale i wtedy jedzie sie na kompa zeby to zresetowali koszt zalezy gdzie bo to chodzi o usuniecie konkretnej rzeczy 110zl w servisie ale skoro tobie to tak z nienacka sie zapalilo to hmmm mozna bylo by ta nagrzewnica sie w sumie zając... ale koszta wymiany nagrzewnicy pewnie ten pułap 150zł osiągnie
Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów WLkp Posiadane auto: Fiat Punto Dynamic 1,3JTD 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sty 2008, 23:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
Niestety nie obędzie się bez pomocy testera dlatego,że niema innej możliwości wymazania błędu z centrali air bagu. Błędy mogą być różne od niskiego napięcia akumulatora poprzez przerwane obwody do uszkodzenia wewnętrznego.
Adam -As
Ja miałem identyczny problem w czasie jazdy pewnego dnia bez żadnego powodu nagle zapaliła się kontrolka AirBag-ów i tak już zapalona została. U mnie nawet podłoga nie była mokra tylko te parujące nadzwyczaj mocno szyby i to wystarczyło. Po prostu zbagatelizowałem problem. Teraz wiem ze tego typu fora mogą bardzo dużo pomóc i naprowadzić wcześnie na ślad wady zapobiegając większym stratom.
Diagnoza ASO wykazała brak dostępu do sterownika airbag. Facet stwierdził, że albo sterownika w ogóle nie ma albo jest całkowicie padnięty. Okazało się, że jest ale był zalany przez płyn.
Dowiadywałem się u różnych majstrów od sterowników i różnie gadają większość od razu stwierdziła, że jak to Brava to na pewno sterownik był zalany i nie podejmują się naprawy, ponieważ nie przynosi to skutków (próbowali wcześniej) trzeba go po prostu wymienić. Inni twierdzą, że da się naprawić, więc sam nie wiem czy naprawiać czy szukać „nowego”.
Ta więc jeżeli to nagrzewnica to diagnoza to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Nic cie nie kosztuje sprawdzić tak jak pisze poniżej.
Jeżeli miałeś mokra podłogę w przednich wnękach to bardzo prawdopodobne, że to właśnie nagrzewnica tylko, dlaczego było mokro w lecie? Wtedy chyba nie używałeś ogrzewania no chyba, że w chłodniejsze deszczowe dni. Teraz jest zimno wyjdź rano i zobacz czy Twój samochód jest bardziej zaparowany wewnątrz niż większość pozostałych na parkingu. To samo sprawdź podczas jazdy na ogrzewaniu przekręconym do połowy. Nawet jeżeli nawiew radzi sobie z para na przedniej szybie to boczne i tylna bez ogrzewania będą silnie parować - bardziej niz w innych jadących samochodach.
W ostatniej fazie sprawdź tak jak mówiłem czy jest mokro w kanale środkowym pod popielniczką po prostu przejedź ręką po obudowie sensora po dłuższej jeździe na włączonym ogrzewaniu, jeżeli będzie wilgotny to na 100% nagrzewnica. Do tego płyn chłodzący poprzednio jak miałem Vectrę uzupełniałem 1 raz góra 2 razy w roku (to oczywiście zależy od intensywności eksploatacji) jeżeli zauważyłeś że teraz uzupełniasz częściej to też może świadczyć o przecieku mniejszym lub większym.
EDIT:
A i widzę, że na forum jest pełno niestworzonych rzeczy na temat błędów w sterownikach poduszek (czego to ludzie nie wymyślą) wiec polecam artykuł na temat AirBag-ów.
http://www.airbag.com.pl/rzeczoznawcy/rzeczoznawcy.html _________________ Janek
Dzięki Janek za artykuł o poduszkach. Teraz wiem że moje są kombinowane - musiały być zdetonowane a poprzedni właściciel zarzekał się że "nawet nie był przytarty". Co gorsza mój znajomy mechanik przy zakupie też tak powiedział. Jedyny plus w tym wszystkim to to że bravko jest dobrze naprawione (myślę o blacharce i lakierze). A co było z elektroniką to pewnie teraz dopiero będzie "wychodzić w praniu". _________________ Bravo 1,6 16V GT "99
Tak mam zapisane na fakturze z salonu a poza tym widziałem już kilka GT
EDIT:
Tak wskazują pewne poszlaki np. NIGDY nawet na chwilę nie zaświeciła się kontrolka Air-bag (może się przepaliła?), drobne rysy wokół obudowy poduszki kierowcy. Być może było coś naprawiane w kolumnie kierownicy (raczej wątpię). Diagnostyka po zakupie wykazała jakieś błędy ale je zupełnie zignorowałem - mój błąd! Teraz jadę jeszcze raz na kompa i sprawdzę to dokładniej. _________________ Bravo 1,6 16V GT "99
Faktycznie bardzo fajny artykuł! Dzięki!
Jak widzę problem kontrolki AirBag to dość szeroko pojęty temat...
Zacznę jednak od diagnostyki komputerowej - to powinno mnie bardziej naprowadzić. Pod popielniczką i za nią mam sucho.
Mokro było tylko w lecie pod wycieraczkami kierowcy i pasażera.
Szyby mi nie parują, oprócz lekkiego normalnego zaparowywania, ale jak tylko włączę mocniej para odpuszcza...
Pojadę jednak na komputer a później będziemy się zastanawiać co i jak..
witam koledzy.. jestem od tygodnia posiadaczem bravki 1.2 16V.. to pierwsze moje autko i mam właśnie problem z kontrolką poduszki..świeci sie cały czas.. wygląda to w ten sposób ze po przekręceniu kluczyka zapala sie na około 3-4 sekundy, na chwilke dosłownie pół sekundy gaśnie i zapala sie z powrotem świecąc już cały czas.. w aucie nie działa elektryczna szyba pasażera- prawdopodobnie zespsuty jest włącznik, auto zostało przywiezione na lawecie około 2 tygodnie temu i wiem ze miało wymieniany akumulator więc pewnie był jakiś czas odłączony, po zakupie została wymieniona przednia szyba ponieważ była lekko pęknięta.. bardzo proszę o rade co z tym zrobić bo nie znam sie na autach i tak jak napisałem to pierwsze moje auto a zależy mi na bezpieczeństwie rodziny którą wożę samochodem.. pozdrawiam
A ze tak zapytam, czy jest mozliwe wystrzelenie owych poduszek jesli kontrolka sie pali ??
Wkoncu ona sygnalizuje ze cos jest nie tak, a jakis czas temu mojemu wykladowcy w focusie na polskich drogach:) wystrzelily podczas jazdy wszystkie poduszki:)
Nie mam kasy na naprawy i chcialbym poki co nie przejmowac sie ta kontrolka (w kolejce czeka kontrolka od wtryskiwaczy) ale jesli byloby zagrozenie wystrzeleniem tych poduszek to bede musial sie tym zajac.
Jeżeli świeci Ci się kontrolka airbag'a to zapomnij o poduszkach - nawet jak byś chciał to Ci nie wystrzeli, czyli tak jak byś nie miał poduszek.
Skasowanie tego błędu też nie rozwiązuje problemu, najpierw zlikwiduj przyczynę a są co najmniej trzy:
1. Coś kapie bądź "poci się" przy nagrzewnicy i zalało czujnik poduszek.
2. Wszedłeś kolanem na siedzenie i uszkodziłeś wkład - czujnik w siedzeniu.
To jest ten czarny scenariusz bo koszty są bardzo wysokie.
3. Poluzował się kabel pod siedzeniem które ciągle przesuwasz (mała czarna
skrzyneczka). Do zrobienia samemu, ale błąd i tak trzeba skasować na
kompie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.