Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): koszalin Posiadane auto: fiat bravo 1.4s 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Sie 2009, 12:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
juniorow napisał:
Witam ponownie. Wymontowałem już ten sensor i teraz pytanie. Czy muszę kupić identyczny, o tych samych numerach co ten, czy każdy sensor ma inną numerację? Dołączam zdjęcie (może ktoś ma taki do sprzedania, oczywiście z samochodu, w którym nie wystrzeliły poduszki).
Też miałem u siebie problem z airbag. Z powodu nieszczelnej nagrzewnicy zalało mi sensor airbag i zapaliła się kontrolka. Usterkę nagrzewnicy naprawiłem, a co do sensora musi być dokładnie taki sam jaki był oryginalnie, czyli muszą się zgadzać oba numery - nad i pod kodem kresowym, widocznym u góry na zdjęciu. Próbowałem z dwoma innymi sensorami i nie dało się ich w serwisie zaprogramować a gdy włożyłem kolejny, taki jak trzeba, kontrolka sama zgasła. Sensor kupiłem na allegro za 100 PLN.
Nie wiem tylko na ile w tym wypadku - jeśli kontrolka się już nie pali - trzeba iść na diagnostykę jeszcze czy już nie trzeba?
Witam
U mnie z innej beki lecz podobnie .
Po nabiciu klimatyzacji - czynnik chłodzący, olej, itd- "szpec" wykonujący usługę prysnął w kratki wentylacyjne jakimś badziewiem w piance i do tego momentu oki
wyjechałem od niego i po 3 kilometrach "pyk" zapaliła się kontrolka AirBag no to nawrotka do "szpeca" a ten mi że "WYPADEK LOSOWY" a z otworów pod deską lał się jakiś płyn. Powiedziałem co o nim myślę i poszedłem sobie.
Wczoraj znajomy próbował zdjąć mi ten błąd i klapa. Nie da się tego usunąć świeci nadal a błąd pokazuje centralki CDZ czy jakoś tak.
Reasumując bo obawiam się że mi pameluch ubił tym badziewiem sensor(sterownik) airbag , w ASO powiedzieli mi "naprawa liczona w tysiącach" od 1500 do 2000, poradźcie coś
PS odradzam
Abatex. Centrum chłodnictwa i klimatyzacji
42-200 Częstochowa, Jesienna 116
woj. Śląskie, pow. Częstochowa, gm. Częstochowa
Branża: Chłodnictwo
Witam
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka AirBaga znowu:-O .Znalazłem wkońcu dobrego fachowca ,bo byłem u takich co centrlakę chcieli wymieniać ,matę pasażera ,czujnik i wogóle rozkręcać cały samochód. Podłączenie do kompa to nie wszystko trzeba też dobrze wyniki interpretować. Dowiedziałem się tego że 99% awarii poduszek to wina połączeń(wszystkie kostki itp) a 1% to pozostałe możliwości. Pierwsze od czego powinno się naprawę zaczynać to poprawienie połączeń(tzn wyczyścić ,podoginać styki itp). Zrobiłem sobie wszystko sam ,wyczyściłem środkiem do czyszczenie styków i podoginałem je w kostkach.Zaczołem od tych pod siedzeniem bo tam najszybciej może dojść do przerwania itd w skutek przesuwania fotela.Później wszystkie kable od licznika do centarli(dużo rozkręcania).Po tym zabiegu zapłaciłem tylko 50zł za podłączenie do kompa. łącznie ze sprawdzeniem silnika i poduszek.
Też miałem wyciek z nagrzewnicy to centralkę chcieli zmieniać, później mate i wydałem kupe kasy na te pseudo diagnozy.
Wielu rzeźbiaży tzn niby fachowców naprawiając takie usterki poprawią tylko kostki i kasują wymiany części których nie wymienili(zwłaszcza ASO)
Także zacznijcie od takich rzeczy a później szukajcie dalej ,bo wystarczy chwilowe przerwanie i zapali sie lampka.
WAŻNE
Przed jakimi kolwiek zabawami z naprawami poduszek trzeba odłączyć akumulator min na 20 min.
Pozdrawiam _________________ Bravo jest super:)
1. W autoryzowanym serwisie KIA Multimoto w Rzeszowie przeglądu ze świecącą opduszką mi nie podbili.
2. Jeżeli chodzi o sam sensor to proponuję zrobic następujące czynności.
a) jeżeli komputer nie chce się połączyć ze sterownikiem poduszki to na 99 % sensor jest uszkodzony, ale dla pewności dobrze go wysłać do gości co zajmują się naprawą takich rzeczy (www.przebieg.pl). Tam owy sterownik podłączają do kompa i sprawdzają co da się z nim zrobić. W moim przypadku nawet rozebrali go i stwierdzili że nie opłaca się go naprawiać z powodu przepalenia układu.
b) szukamy więc nowego (używanego) sterownika np na allegro lub na szrotach. Ważne to co kolega napisał powyżej, żeby był to ten sam sterownik o tych samych numerach.
Jeżeli już znajdziemy to odłączamy akumulator, odczekujemy ok 10 min i instalujemy sprawny sterownik.
po podłączeniu akumulatora i przekręceniu stacyjki kontrolka powinna po chwili zgasnąć ( o ile zakupiony sterownik nie miał zakodowanych błędów)
Jeżeli świeci to próbujemy skasować np Euroscanem i sprawa powinna się zakończyć.
W moim przypadku nagrzewnica zalała sterownik, dlatego po zamontowaniu nowego nakryłem go lekko folią.
Witam. Dziś byłem na kontroli badań technicznych no i kicha. U mnie kontrolka air bag od kąd kupiłem bravo nie świeci nawet na chwilkę ,i gościu zaczoł wymyślac ze sterownik albo coś innego ,może spalona kontrolka ?? nie mam pojęcia ,no i nie podbił mi badań,ciekawa sprawa ze poprzednikowi podbito ,ja mam go dopiero jakies 3 miesiace a badania tech podbite.
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: bravo 1.2 16v 98r
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 19 Paź 2009, 22:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
Coin napisał:
Witam. Dziś byłem na kontroli badań technicznych no i kicha. U mnie kontrolka air bag od kąd kupiłem bravo nie świeci nawet na chwilkę ,i gościu zaczoł wymyślac ze sterownik albo coś innego ,może spalona kontrolka ?? nie mam pojęcia ,no i nie podbił mi badań,ciekawa sprawa ze poprzednikowi podbito ,ja mam go dopiero jakies 3 miesiace a badania tech podbite.
spróbuj pojechac gdzie indziej na ten przegląd bo mi normalnie podbili a tez mi sie swieci nawet facet do srodka auta nie zagladal
Wlasnie tak zrobie. Wszystkie testy poszly pozytywnie a czepił sie tego. Gosciu zrypal mi dzien przez to. Chciał pokazać ze jest bogiem a moze liczyl na łapówkę.parówa wredny.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Pon 16 Lis 2009, 23:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
Więc dołączam się do Waszego problemu.
Ostatnio zauważyłem, że szyby parują mi w Bravo bardziej niż zwykle a dziś na podłodze pod dywanikiem było mokro ale nie była to woda tylko jakiś płyn delikatnie tłusty. Pomyślałem, że to nagrzewnica i rozebrałem schowek i zaglądnąłem co się tam dzieje - okazało się, że nagrzewnica przecieka. Także na podłodze to był płyn od chłodnicy. Błąd AirBag czyli świecąca kontrolka miałem od kiedy kupiłem samochód więc z ciekawości wykręciłem sterownik, który był całyt wilgotny i wyglada on tak:
Obudowa zeżarta przez wilgoć i płyn chłodniczy
zaśniedziała, przygnita płytka, nienadająca się do naprawy
Ma ktoś może do sprzedania taki model?
00464793640
99902000
(edit: kupiłem na allegro za 100zł)
Ostatnio zmieniony przez kaem84 dnia Wto 24 Lis 2009, 22:29, w całości zmieniany 2 razy
Siemka Wszystkim!
Chciałem podłączyć się pod temat z aribagiem i świecącą kontrolka.
Otóż kilka dni temu chcąc przepalić autko poszedłem na parking gdzie stał i po kilku minutach od zapalenia zapaliła mi się kontrolka od airbaga <nigdy wcześniej nie paliła się dłużej jak tylko przy kontrolkach> pomyślałem ze może coś się przywiesiło i zgasiłem silnik w nadziei że po ponownym rozruchu będzie ok. Niestety myliłem się. Wkurzony wróciłem do domu i wszedłem na nasze forum poczytać o tym problemie,istotnie znalazłem tu kilka powodów. Najbardziej prawdopodobny z wymienionych była nieszczelna nagrzewnica<strasznie parują mi szybki> i zalanie sensora <sterownika> znajdującego się dokładnie pod nagrzewnicą.
Dzisiaj natomiast wsiadłem odpaliłem <lampka dalej się paliła> a po przejechaniu około 1km zgasła i nie zapalała się do końca drogi, gasząc silnik miałem tylko kontrolkę świateł.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć co się dzieje w moim samochodzie?
Jakieś pomysły,może własne doświadczenia.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 00:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
żeby się przekonać czy leje Ci się na sensor potrzeba naprawdę niewiele bo wystarczy sciągnąć jedną osłonę:
Żeby wyjąć te plastikowe klipsy, musimy wcisnąć czymś stosunkowo cienkim sam środek. Podczas
gdy go wciśniemy, reszta wyjdzie nam sama
A tak to wygląda po zdjęciu bocznej osłony i tam w tej wnęce widzisz sensor i jesli jest mokry to pewnie go zalewa [szlag?] i to że przerywa to może jego ostatnie godziny - jeśli jest mokry. Proponuję zacząć od tego bo to nic trudnego i zajmie Ci 15 minut max
Dzięki kaem
Zrobiłem tak jak mi poradziłeś i faktycznie mam tam mokro <tłusta ciecz>
Wytarłem wszytko i nałożyłem na sensor 2 warstwy kwadratowej folii tak aby do wymiany nagrzewnicy nie kapało na nią.
Czy takie "przeciw" działanie jest bezpieczne?
Teraz nie mam przy zapalaniu żadnej kontrolki od Airbaga nawet przy kontrolkach,szczerze to nie pamiętam teraz czy ona w ogóle się zapalała przekręcając raz kluczyk.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 23:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka AIRBAG .
coś tam ta folia osłoni przed bezpośrednim kapaniem na sensor ale z tego co widzę u siebie cały ten sensor leżał na mokrym podłożu a wilgoć dostała się głównie przez szparki w okolicy wtyczki [co widac wyżej na zdj]. Także najlepiej byłoby Ci go wyjąć i osuszyć tylko właśnie pojęcia nie mam czy po wyjęciu wtyczki z sensora nie zapali się czasem kontrolka poduszki i tak zostanie więc NIE POLECAM TEGO ROBIĆ - chyba, że jakaś mądra głowa się tu wypowie jak to jest w praktyce :] (edit: można wyjąć wtyczkę z sensora na odpiętym akumulatorze) Ja z kolei nagrzewnicę zamówiłem na allegro i czekam, a sensor już mam - dałem 100zł z wysyłką na allegro, była tylko jedna sztuka jak mi potrzeba - zasilikonowałem wszystkie szpary i jak będę przykręcał go spowrotem w aucie planuję go całego owinąć folią razem z wtyczką - przezorność nie zaszkodzi ;]
Ostatnio zmieniony przez kaem84 dnia Wto 24 Lis 2009, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie nowej nagrzewnicy.
1.Na allegro znalazłem nowe nawet za 50 zł czy warto się w to pakować?
2. Przeglądając inne fora, ktoś pisał ze trzeba wymienić także mate podłogowa <?> i dopasować oringi bo w "nowych" nagrzewnicach przy nagrzaniu cieczy i wzroście ciśnienia na złączeniu przewodów cieknie.
Prawda? jaki koszt maty i czy jest jakis specjalny rozmiar <uniwersalny> tych oringów
3.Jak wyczyścić pozostałości po płynie chłodniczym w dywanikach/okładzinie aby usunąć dogłębnie tłustą ciecz która jest przyczyną parowania i nieprzyjemnego osadu na szybach. Jakieś dobre sposoby<?>
4. I wreszcie <bo mechanik zaśpiewał 200 zł za wymianę> czy ktoś ma jakiś tutorial wymiany nagrzewnicy którym mógłby się podzielić.
Dużo tych pytań, ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto będzie potrafił odpowiedzieć. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.