Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 23:14
Temat postu:
Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Witam od jakiegoś czsu zauważyłem szarpnięcia przy gwałtownym hamowaniu silnikiem - jest to odczuwalne najbardziej na 4 biegu jadąc ok 70-80 km/h gwałtowne zdjęcie nogi z gazu powoduje szarpnięcie i przy tym jest dźwięk jakby coś uderzało (niekiedy wydaje mi się, że wjechałem w dziurę), szarpnięcia też są odczuwalne jak po takim gwałtownym zdjęciu nogi z gazu ponownie dodaję gazu (to szarpnięcie jest mniej odczuwalne i nie czuć tego uderzenia). Czytałem wiele postów, ale przeważnie piszą, że jak pada dwumasa to słychać metaliczne stuki na luzie kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte. U mnie nie słychać takich odgłosów na luzie. Jest to odczuwalne głównie na biegach wyższych powyżej 2, ale najbardziej na 4 przy podanej wyżej prędkości. I jeszcze jesdno jak są większe obroty silnika to szarpnięcie np na tym 4 biegu jest dużo mniejsze przy hamowaniu silnikiem. Ogólnie przy zmianie biegów od jedynki jak się puści sprzęgło bez takiego wyczucia (gwałtowniej) to też jest szarpnięcie. Auto ma przejechane 180 tys. Pytałem mechanika, przejechał się, powiedział, że może zaczyna siadać to koło, ale tragedii jeszcze nie ma bo go nie słychać na luzie i muszę się przyzwyczajić do tego szarpania bo dwumasy tak mają. I jeszcze jedno pytanie, czy do tego silnika jest produkowany zamiennik koła jednomasowego no i oczywiścię kpl sprzęgła?
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 14 Sie 2010, 00:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Nie sprawdzałem tych luzów, można to sprawdzić samemu? Jeżeli tak to napisz jak. Zapomniałem też dodać, że niekiedy przy wbijaniu jedynki, nie zawsze, ale czuje się że bieg został włożony ( czuć dlikatny ruch jakby skrzyni coś podobnego jak w momencie ruszania zaczyna brać sprzęgło) - może słabo wysprzęgla, ale biegi wchodzą bez problemu.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Sob 14 Sie 2010, 14:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Zanim zabierzesz się za koło zamachowe,tak jak pisałem wcześniej należy sprawdzić przednie zawieszenie(wahacze)luzy na układzie napędowym(szczególnie na półosiach) i zawieszenie silnika czyli poduszki.Każdy z tych elementów może powodować podobne objawy.
bez kanału tego nie sprawdzisz.Proponowałbym podjechać na stację obsługi i tam taką kontrolę ci zrobią(koszt to 20-40zł)Samemu można też to sprawdzić ale potrzebny jest kanał i druga osoba no i oczywiście niezbędna wiedza.
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 21:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Byłem u dwóch mechaników i na przeglądzie zawieszenia (również silnika) nic nie znaleźli, a stwierdzili, że to koło dwumasowe zaczyna nawalać, niekiedy się przycina szczególnie jak jest zimny, ale jeszcze się nie tłucze na wolnych obrotach, więc podobno można jeszcze pojeździć. Mam pytanie : fabrycznie jakiej firmy Fiat w tych silnikach montuje dwumasę i sprzęgło (Valeo, Sasch, Luk). W razie wymiany jaką firmę radzicie.
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 23 Sie 2010, 13:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Dzięki za odpowiedź. Z tego co się orientowałem na allegro to może za komplet (dwumasa+kpl sprzęgła) zmieszczę się w 2 tyś. - chyba , że się mylę. Darek913, a gdzie mogę znaleźć nr tel do Ciebie? Tak wogóle to jaka firma lepsza Valeo, Sasch, czy Luk - z tego co czytałem to podobno nie ma żadnej różnicy? Widziałem, że do tych samych silników tylko montowanych w Oplach chyba wkładają Sasch-a.
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 25 Sie 2010, 14:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Mam jeszcze jedno pytanie, czy słyszeliście o zaminnikach koła dwumasowego tzn normalne koło jednomasowe i tarcza sprzęgłowa ze sprężynami - podobno takie zamienniki kompletne ze sprzęgłem wypuściło Valeo. co o tym sądzicie, czy nie ma to jakiś ubocznych skutków np. żle wpływa na skrzynię. Czy do tego silnika 1,9 8V MultiJet występuje taki zamiennik? Może ktoś ma jakieś linki. Dzięki
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Fiat Croma 1,9 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Sie 2010, 18:09
Temat postu:
kolo
co do kol to wlasnie valeo robi zestaw 4pk ale nie dowszystkic aut jest dedykowany jak mnie pamiec nie myli to do nas ich nie ma
to jest zestaw sprzegla ze sztywnym kolem zamachowym
Re: ( Fiat Croma ) Czy te objawy to koło dwumasowe ?
Koło dwumasowe mozna użnać za padnięte jeśli podczas zgaszenia auta koło nie zatrzyma sie razem z praca silnika tylko jeszcze zachrobocze przez ok 1-2 sekund po zgaszeniu. Drugi objaw to stukanie na biegu jałowym w rytm obrotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.