Witam. Przymierzam się do wymiany świec żarowych w moim aucie. Chciałbym zasięgnąć opinii by dobrać optymalne rozwiązanie. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o radę.
Dzięki za radę. Jest jeszcze jeden problem a mianowicie z doborem świec. Byłem na stronie http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&Ing=pl&t=pkwgluehkerzen
gdzie się owe świece dobiera ale tam nie maja takiego modelu jak mój.
Moim zdaniem tak nie szukaj. Podjedź do sklepu z takimi częściami i zapytaj o swój model. W każdy takim sklepie mają odpowiednią książkę i Ci wszystko powiedzą.
Jeszcze jedno pytanie. Dziś męczyłem się z 15 minut z rozruchem zimnego silnika, akumulator był świeżo naładowany, kręcił nawet nieźle (jak na 55Ah) cudem odpalił. Gdy po zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych zaczynam uruchamiać silnik to przez chwilę jest tak jak by miał ochotę zapalić, natomiast po 2-3 sekundach kręcenia mija mu ta ochota i kręci coraz wolniej. Co ciekawe na ciepłym silniku "pali na dotyk". W zasadzie to już się zapowiedziałem w ASO Fiata z wymianą świec żarowych (przynajmniej taka jest moja diagnoza). Za wymianę 80zł plus cena świec około 45zł/szt. Myślę,że to nie wygórowana cena, biorąc pod uwagę dość utrudniony dostęp do świec. Chciałbym poznać opinię kolegów z forum na temat tego czy przy tych objawach , które występują to faktycznie problemem są świece. Dzięki i Pozdrawiam
... Za wymianę 80zł plus cena świec około 45zł/szt. Myślę,że to nie wygórowana cena, biorąc pod uwagę dość utrudniony dostęp do świec.
Czyli biorą 20zł za wymianę 1 świecy? wow - otwieram warsztat samochodowy
Możesz napisać na czym polega to "utrudnienie"? Możesz zrobić to sam bez żadnych problemów. Tutaj prawie każdy napisze Ci jak to zrobić. Poza tym temat wymiany świec był już poruszany na forum Bravo/Brava wielokrotnie.
No, chyba że nie chcesz sobie rąk brudzić - to już inna sprawa
Zaleca się aby przy wymianie świec wymienić tez kable wysokiego napięcia, chyba że masz w miarę nowe..
Nie chodzi tu o brudzenie rąk bo to nie problem, ten samochód to mój pierwszy i na razie poruszam sie po omacku, powiem szczerze, że boję się grzebać przy niektórych rzeczach ,żeby ich nie zepsuć. Żeby dostać się do świec trzeba chyba zdjąć kolektor, może gdybym dostał dobra instrukcję (ze zdjęciami) jak to zrobić to bym sobie poradził, w końcu czytać potrafię Jeśli chodzi o to , że poruszam już wcześniej poruszane tematy to przepraszam, dopiero poznaję forum i mam nadzieję, że na przyszłość uda mi się czerpać z tematów wcześniej omawianych. Jeżeli ktoś miałby takową instrukcję wymiany świec żarowych w moim aucie to chętnie się zapoznam, i na pewno sprawi mi to większą satysfakcję i mniej uderzy po kieszeni gdy zrobię to własnoręcznie. Pozdrawiam.
ty mówimy tu o świecach żarowych a oni ci gadają o świecach do benzyny. Nie wiem czy chłopcy mają pojęcie... Ja natomiast chciałbym wiedziec jak się je wymienia, bo wiem jaki to jest problem i naprawdę masz niezłą cenę w warsztacie, bo u mnie w Gdańsku wołają za samą wymianę 200 zł.
Ja ostatecznie poradziłem sobie za 40zł z pomocą kolegi, który ma większe pojęcie o silnikach niż ja , a co za tym idzie posiada odpowiednie narzędzia , które posłużyły nam do wymiany świec. W ASO fiata twierdzą ,że przy wymianie zdejmują kolektor wylotowy, kierując się tym wywaliłem kasę na uszczelkę pod kolektor z obawy przed uszkodzeniem starej. Ostatecznie nawet nie zdejmowaliśmy kolektora. Jeśli w JTD jest podobnie jak w TD to trzeba odkręcić kilka przewodów i filtr paliwa i wtedy robi się tam trochę miejsca na włożenie ręki i jakoś sie da to zrobić, w każdym razie mnie sie udało. Niestety wymiana to porażka, okazało się ,że stare świece były ok, co ciekawe to to , że sprawdzenie ich w tradycyjny najprostszy sposób (kabelkiem od plusa do każdej świecy) nie było możliwe gdyż przy próbie odkręcenia przewodów zasilających świece ukręcały im się "łebki" i były do wyrzucenia. Tak więc ostrożnie i chyba lepiej sprawdzać miernikiem. PS. jak ktoś potrzebuje uszczelki pod kolektor wylotowy do Bravo TD to chętnie odstąpię w korzystnej cenie PS. Świece wstawiłem NGK 45zł /szt.
dionizy sory że zawracam ci dupę ale miałem TD i tam nie miałem tego problemu tylko teraz w JTD jest k.....a problem taki że tego nikt tego nie chce robic a jeszcze mało tego nie ma w Gdańsku fachowca z kompem który by sprawdził czy to świece czy przekażnik takich k....a mamy fachowców krew mnie zalewa jak mam jechac do fiata to jest banda kretynów a jak już jest to nie pytaj za ile ajeśli chodzi o oleje to wierz mi na słowo bo coś na ten temat wiem i więcej powiedziec nie mogę OK
dionizy sory że zawracam ci dupę ale miałem TD i tam nie miałem tego problemu tylko teraz w JTD jest k.....a problem taki że tego nikt tego nie chce robic a jeszcze mało tego nie ma w Gdańsku fachowca z kompem który by sprawdził czy to świece czy przekażnik takich k....a mamy fachowców krew mnie zalewa jak mam jechac do fiata to jest banda kretynów a jak już jest to nie pytaj za ile ajeśli chodzi o oleje to wierz mi na słopwo bo coś na ten temat wiem i więcej powiedziec nie mogę OK
PS ja chcę wrzucic Boscha ale NGK też są dobre azaletą ich jest cena ja za swoje dałem 80 PLN
dobra kimciu sory klapło mi się a jeśji chodzi o NGK to mam takie samo zdanie jak ty o boschu ok.możecie mi nie wierzyc ale wymieniłem olej problem znikł z zapalaniem fakt że temperatura w plusie ale po pierwszym obrocie odpala a nie jak do tej pory parę obrotów . niewiem jak będzie w minusie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.