Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Stilo 1.8 Ben/Gaz 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 02:02
Temat postu:
Przepływomierz, turbina Jtd 105
Witam. Mam takie pytanko. Czy wie ktoś może jaka wartośc doładowania powinna by w Bravo 1.9 Jtd 105 km ? Mi na komputerze pokazało 0.8 bara ale samochodzik słabawy jest. Drugie pyutanie dotyczy przepływomierza tez o jego wartośc? Z Góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 08:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
0,8bara ciśnienie względne - to prawidłowa wartość. Prędzej masz padnięty przepływomierz lub EGR nieszczelny. Na to pierwsze to tylko wymiana (nie wiem o jaką wartość pytasz), a EGR możesz zaślepić np tym:
http://allegro.pl/item1197302257_zaslepka_egr_jtd_cf2_fiat_alfa_lancia.html _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Stilo 1.8 Ben/Gaz 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 11:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
Dokładnie niewiem o jaką wartośc przepływomierza chodzi. Jak mnie podłączyli pod komputer to mi powiedział ze przepływomierz ma cos tam 700 a prawdopodobnie powinien miec 1200 ale nie jest tego pewny. Kazano mi sie samemu dowiedziec o tą wartosc ile powinna wynosic. A możesz mi powiedziec tak po którce za co odpowiada ERG?
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 12:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
EGR to zawór recyrkulacji spalin - puszcza spaliny w dolot zamiast czystego powietrza. Co do przepływomierza to jedź do diagnosty który bedzie wiedział do jakiego silnika się podpina... - fachman niech się nauczy rozróżniać wartość mierzonego powietrza te 700mg/i (przy 3000obr/min to wartość prawidłowa) od wartości rządanej 1200mg/i _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 20:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
Maciek-156 napisał:
EGR to zawór recyrkulacji spalin - puszcza spaliny w dolot zamiast czystego powietrza.
Moim zdaniem odpowiada za wpuszczanie spalin do dolotu wraz z powietrzem - zmienia skład mieszanki, albo czyste powietrze albo ze spalinami. _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 21:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
Maciek-156 napisał:
A co w tym stwierdzeniu odkrywczego?
Z Twojej wypowiedzi wynika, że EGR zamyka dopływ powietrza a otwiera spalin, a on otwiera dopływ spalin, które w kolektorze mieszają się z powietrzem (choć pewnie dokładnie to miałeś na myśli ). _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 21:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
Dalej poZostaje aktualne pytanie co w tym odkrywczego? Maksymalnie 70% zasysanego powietrza po otwarciu zaworu EGR to spaliny _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Sob 21 Sie 2010, 21:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
Maciek-156 napisał:
Dalej poZostaje aktualne pytanie co w tym odkrywczego?
Odkrywczego właściwie nic, miałem na myśli to, że czytając Twój post zrozumiałem to tak, że EGR wpuszcza spaliny (i tylko spaliny) do ponownego spalenia. A EGR tylko daję tę "domieszkę" spalin do powietrza. Spoglądając w Twój profil - ilość postów i piw, aż musiałem poszukać i doczytać, czy faktycznie się nie mylę (a coś niecoś o EGR wiedziałem i wydało mi się to dziwne). Stąd też starałem się skorygować Twoją wypowiedź, bo skoro ja coś niecoś wiedziałem i zrozumiałem tę wypowiedź nie tak, jak jest, to zupełnie nieobeznany użytkownik prawdopodobnie zrozumie ją tak jak ja. _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów Posiadane auto: fiat bravo
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2011, 20:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
witam podepne sie pod ten temat;) jak sie odepnie przeplywomierz to nie wyskoczy pozniej jakis bl;ad na komputerze?????nie chce go wyciagac tylko narazie wypiac
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów Posiadane auto: fiat bravo
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Cze 2011, 14:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przepływomierz, turbina Jtd 105
odpiolem wtyczke od przeplywomierza przejechalem sie samochodem i nie zauwazylem zadnej roznicy z wpietym czy bez wiec chcialem sie dowiedziec czy tak powinno byc czy jednak jest cos nie tak??????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.