Najpierw prośba do Moderatora: proszę nie przesuwać tematu do działu Siena/Palio, bo moje autko (Palio2) to taka Albea od środkowego słupka do czubka przedniego zderzaka
Mam OGROMNY problem ze zwalniającym wentylatorem nawiewu.
Objawy:
- po nocy, po załączeniu nawiewu, wszystko działa OK.
- po kilku chwilach (30 sek do minuty) wentylator zaczyna zwalniać.
- nie jest to kwestia przełącznika prędkości obrotów, wentylator zwalnia niezależnie od jego położenia
- mam wrażenie że wentylator troszkę przyspiesza jak skręcam w lewo (?)
- z wentylatora słychać rytmiczne ciche "cykanie"
Co zrobiłem:
- sprawdziłem obrotowy przełącznik prędkości
- kostki w najbliższej okolicy wentylatora
- czerwony przekaźnik pod nogami pasażera
- przekaźnik w puszce w komorze silnika
Podejrzenia:
- kończące się szczotki (wentylator) ????
- rezystor ? Ale chyba wtedy chodziłby tylko na którymś z biegów...
Proszę o odpowiedź, w meteo trąbią o nadchodzącym mrozie a mi szyby zamarzają bo wiatrak ledwo się kręci...
pzdr
SylWo28 _________________ Beer or not to beer
Re: ( Fiat Albea ) Uszkodzony wentylator nawiewu (szczotki ?)
dzięki za odpowiedzi.
Spróbuję podpiąć na krótko, zobaczymy...
Ciekawe jest to, ze po zmianie prędkości nawiewu wentylator zaczyna pracować trochę szybciej, ale potem znów zwalnia.
Chciałem jeszcze sprawdzić opornik nawiewu ale za diabła nie mogę go znaleźć. Podpowiedzcie mi Koledzy gdzie go mogę namierzyć ? Mam jeszcze hipotezę że przyczyną jest kiepska masa...
Mustang1: coś czytałem, faktycznie trzeba zwalać kokpit ? Nie ma opcji zeby go odchylić ?
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić dostęp do wentylatora- tam jest jakaś pokrywa,dekiel ? Dostęp od strony kierowcy czy pasazera ? Może któryś Kolega dysponuje fotkami kompletnej nagrzewnicy ?
Re: ( Fiat Albea ) Uszkodzony wentylator nawiewu (szczotki ?)
Witam,
Pomierzyłem cały odcinek pomiędzy bezpiecznikiem a wentylatorem.
Wyniki:
-Przekaźnik w puszce w komorze silnika - OK
-Czerwony przekaźnik w nogach pasażera - OK (mancin, u mnie nie ma żadnego przekaźnika pod radiem)
- Przełącznik biegów OK (zmostkowałem go)
- podłączyłem dmuchawę z pominięciem przekaźników (na krótko): to samo.
Kupa mięci :
Wentylator sterowany jest "po masie" czyli "+" zasilania idzie (poprzez czerwony przekaźnik) na wentylator, natomiast od strony "masy" jest przejście poprzez przełącznik biegów który w położeniu "1" i "2" kieruje prąd przez rezystory, a położenie "3" idzie bezpośrednio do masy.
Po co czerwony przekaźnik? A no po to, że w trakcie kręcenia rozrusznika tenże przekaźnik odcina zasilanie aby oszczędzić akumulator.
Werdykt:
Dmuchawa (szczotki) do d...
Cytat z Elektrody:
Cytat:
Jakbym wiedział że to takie przerąbane to bym się za to nie wziął. Kilka godzin dobrej roboty (wraz z klientem, cały czas pomagał) i sztuka zrobiona.
Dla zainteresowanych - trzeba wyjąć całą deskę rozdzielczą (wcześniej demontując panel środkowy, licznik, skrzynkę bezpieczników, obudowę kolumny kierownicy, kierownicę, zespół przełączników). Następnie rozpinamy węże idące do nagrzewnicy, odkręcamy cztery nakrętki mocujące cały zespół nagrzewnicy i wyciągamy z samochodu. Zespół nagrzewnicy rozpaławiamy na dwie (chyba z 15 śrubek) części i już mamy dostęp do wiatraczka.
Lipa !!!! Żeby wydłubać głupi wiatrak trzeba rozbebeszyć pół auta i rozpiąć układ obiegu chłodzenia silnika !
Uff.. rzecz do ogarnięcia, ale ogrom roboty mnie dobija. Generalnie cierpię na permanentny brak czasu, a tu się zapowiada ze 2 dni roboty.
Na razie jeżdżę drugim autem, ale napędzanym PB, więc koszty spore (60 km/dzień), muszę wyskrobać trochę czasu na tą robotę. Fotki i manual na pewno się znajdą na forum
Re: ( Fiat Albea ) Uszkodzony wentylator nawiewu (szczotki ?)
Witam ponownie,
dzisiaj podjąłem próbę demontażu deski. Fakt, robota nietrudna ale żmudna
Niestety poległem na kierownicy. Poduchę zdjąłem (klucz torx 30) ale za diabła nie mogę odgiąć odpowiednio specjalnej podkładki zabezpieczającej nakrętkę kierownicy. Diabelstwo tak siedzi, że nasadka (24 ?) nie chce wejść.
A kierownicę zdjąć trzeba, bo pod górną osłoną kolumny kierowniczej są ukryte 2 śruby trzymajace deskę. Śruby co prawda odkręciłem (ma się swoje sposoby ale w zdjęciu deski przeszkadzają manetki kierunków i wycieraczek.
A tu jeszcze nagrzewnica do wyjęcia i rozkręcenia....
Chore to rozwiązanie !
Ale się nie poddaję, spróbuję znowu jak będę miał więcej wolnego czasu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola -nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.