Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 22:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
Oczywiście, pytanie co masz na myśli mówiąc układu. Sam wlot spalin do kolektora można zaślepić, można zaślepić wlot spalin jeszcze przed grzybem. Czy może masz na myśli jeszcze coś innego? _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 98 Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław Posiadane auto: Fiat Bravo I 1.9TD 100kM 1998r
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 05 Wrz 2010, 11:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
tzn. ogólnie słyszałem ze po zaślepieniu układu EGR samochód szybciej się zbiera. Nie wiem o co tutaj dokładnie chodzi i ile w tym prawdy wiec napisałem ogólnikowo.
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Nie 05 Wrz 2010, 17:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
riko9977 napisał:
tzn. ogólnie słyszałem ze po zaślepieniu układu EGR samochód szybciej się zbiera. Nie wiem o co tutaj dokładnie chodzi i ile w tym prawdy wiec napisałem ogólnikowo.
Ja mam zaślepiony bo mój niestety się zaciął. Ale żebym dostał 10KM więcej w ogóle nie odczułem. Jedno, co zauważyłem na pewno, to fakt, że mniej pali (i to dość sporo, bo około 0,7l w każdych warunkach). Z tym, że ja miałem go faktycznie uszkodzonego - cały czas wpuszczał spaliny. Inna kwestia, że być może przyzwyczajony byłem do "swojego" stylu jazdy i teraz żeby osiągnąć taki efekt wciskam mniej gazu (a dawka jest lepsza niż była, stąd też moc ma tę samą).
Ja mam swój zaślepiony zaraz przed kolektorem ssącym (bo wiem, że mój grzyb jest uszkodzony, więc nie zalezy mi, że zasyfi się nagarem).
Grzybek (EGR) w TD100 i miejsce gdzie go zaślepiłem:
A teraz sam zaworek - akurat od JTD - w TD jest bardzo podobny, a zdjęcie było dobre do wytłumaczenia:
Czerwona strzałka - tu mam wstawiony kawałek kwasoodpornej miedzianej blachy, blacha wstawiona "za" EGRem czyli syf dalej zbiera się na nim.
Zielona strzałka - gdy blachą zaślepisz ten wlot, syf nie dostaje się nawet do samego grzyba. Jeśli jest dobry, to można w ten sposób go "ocalić" bo np. następny właściciel niekoniecznie będzie chciał mieć zaślepiony.
Niektórzy "wyłączają" sterowanie, czyli zaślepiają śrubką te małą rurkę która dochodzi do grzybka z góry (zaznaczyłem na 1 zdjęciu żółtą elipsą). Powoduje to, że niezacięty grzybek nie powinien się już otworzyć (ale to trzeba mieć 100% pewność, że jest dobry, bo jak jest zacięty, to nadal będzie wpuszczać spaliny). _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 98 Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław Posiadane auto: Fiat Bravo I 1.9TD 100kM 1998r
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 14:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
Jeszcze małe pytanko.Rurkę muszę zatkać od EGR i podłączyć pod grzyba tak jeżeli jest oczywiście sprawny.
Dzięki wielkie za bardzo dobra oraz czytelną informacje. Zrobię tak jak napisałeś tylko zbadam teren. Zauważyłem ze muszę w moim bravo dawać dużo gazu żeby ruszyć i więcej pali. Czuje jak by stracił troszkę na mocy. Pierwsze co to wymienię filtry a potem obadam ten zaworek.
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki. Oczywiście stawiam piwko.
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 15:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
riko9977 napisał:
Jeszcze małe pytanko.Rurkę muszę zatkać od EGR i podłączyć pod grzyba tak jeżeli jest oczywiście sprawny.
Z tego, co zrozumiałem, jeśli chodzi o prace EGRa to otwiera się on w pewnym (średnim - dokładniej nie wiem) zakresie obrotów. Jeśli więc grzyb jest w 100% sprawny, to podczas zgaszonego samochodu i podczas odpalania powinien być zamknięty, otworzy się dopiero w pewnym zakresie obrotów. Oznacza to, że jeśli zdejmiesz z niego tę rurkę i np włożysz śrubkę i zaciśniesz, to grzybek nie będzie mieć sterowania - co znaczy, że jak odpalisz samochód i wejdziesz w pewien zakres obrotów, to nie zostanie otwarty. Jeśli jednak jest zacięty, to po prostu nie reaguje na to sterowanie (sterowany jest chyba z boostera, ale 100% pewności nie mam - najwyżej niech ktoś dokładniej sprecyzuje), co oznacza, że jeśli przyśpieszasz, stoisz w korku, odpalasz, wyprzedzasz, zawsze jest w tej samej pozycji i wpuszcza spaliny.
Jeśli EGR jest sprawny (i jest się tego pewnym) to albo odłączyć mu sterowanie, albo zaślepić blachą przed grzybem (z tym, że bez wyłączenia sterowania a włożeniu blachy grzyb dalej niepotrzebnie "pracuje"). _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 98 Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław Posiadane auto: Fiat Bravo I 1.9TD 100kM 1998r
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 15:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zaślepienie układu EGR fiat bravo 1.9 td
Teraz to nie mam więcej pytań heh wszystko zostało wyjaśnione w 100%. Oby więcej takich forumowiczów. Jeżeli będziesz miał jakieś pytania.
Pisz chętnie służę pomocom. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.