Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wlkp Posiadane auto: Fiat Marea Weekend 1.9td 100km Fiat CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Wrz 2010, 15:11
Temat postu:
Silnik wariuje z obrotami
Witam,
kupiłem uszkodzoną mareę 1.9td silnik nie odpalał i po wielu próbach wkońcu sie udało zapalił i chodził chwilę normalnie aż tu nagle ni stąd ni z owąd silnik wkręcił sie sam na czerwone pole tak jakby ktoś trzymał pedał gazu w podłodze ledwo zdążyłem go zgasić poźniej znowu nie odpalał i jak już mi sie udało objaw się powtórzył i teraz pojawia sie pytanie co to może być? Myślałem że turbina wariuje i dlatego silnik nagle dostaje takiego kopa i nawet kupiłem inną turbine z allegro ale oczywiście zostałem oszukany bo przyszła kompletnie rozkręcona więc pojechałem do zakładu gdzie regenerują turbiny żeby sie dowiedzieć czy coś jeszcze z niej uda sie zrobić bez wywalenia 500zł na regeneracje i okazało sie że "nowa" turbina jest już padnięta a ta stara która wyjołem z auta okazała się całkiem dobra więc wnioskuje że wina nie leży po stronie turbiny... jeśli ktoś spotkał się już z czymś takim i wie jak mi pomóc to będe wdzięczny za opinie
Pozdrawiam
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wlkp Posiadane auto: Fiat Marea Weekend 1.9td 100km Fiat CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Wrz 2010, 18:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Silnik wariuje z obrotami
Masz racje z tymi przewodami w tamtym temacie ale ja nie bardzo mam jak uruchomić bryke bo zaraz zaczyna wariować i nie chce go zajechać znajomy mi powiedział że może być tak, że olej z turbo dostaje się do tłoków i może powodować taki objaw nie wiem czy mądrze mówi bo mechanik ze mnie żaden w CC to jeszcze sobie radze ale w marei jak maske otworze to czarna magia jak dla mnie:P
@ GoLL@B fiatowskie silniki 1,9 TD nie mają potencjometru pedału gazu (przynajmniej te starsze). Pedał gazu z pompą połączony jest zwykłą linką.
Zdejmij ten górny plastik który osłania silnik i sprawdź czy cięgło na pompie wraca, być może masz pękniętą sprężynę.
W tych silnikach nie ma żadnej wielkiej elektroniki, pompa jest sterowana mechanicznie, naciskasz gaz a linka ciągnie cięgłem na pompie i silnik przyspiesza.
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Sro 08 Wrz 2010, 00:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Silnik wariuje z obrotami
qolejowy napisał:
@ GoLL@B fiatowskie silniki 1,9 TD nie mają potencjometru pedału gazu (przynajmniej te starsze). Pedał gazu z pompą połączony jest zwykłą linką.
Hmm, to w takim razie skąd komputer znałby położenie pedału gazu?
Poglądowo - z symulacji:
Tak to wygląda u mnie, autko po lifcie - buda jak z JTD, ale silnik z TD (może to coś zmienia). Sterowanie gazem mam nadal linką - jak to w TD, jednak komp taki parametr zna i można go sprawdzić u mnie (a nie ma innych jakie są w JTD - np. odczyt ciśnienia doładowania, które można sprawdzić w JTD). _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Witam,
kupiłem uszkodzoną mareę 1.9td silnik nie odpalał i po wielu próbach...
Prawdopodobnie uszkodzony masz booster na pompie wtryskowej w normalnych warunkach odpowiedzialny jest za zwieszenie dawki paliwa przy pełnym doładowaniu, jeżeli uszkodziły się w nim membrany to paliwo cofa się wężykiem do kolektora ssącego i stad te wysokie obroty .
Booster jest ciężko znaleźć ponieważ zainstalowany jest w dolnej części pompy - od tyłu. Jak zdejmiesz pokrywę silnika to z kolektora ssącego odchodzi cienki przewód po tym przewodzie dojdziesz do boostera. Miałem takie same objawy wymieniłem turbo, wymieniłem silnik i cały czas to samo dopiero odłączenie i zaślepienie przewodów przyniosło poprawę (jedyny problem to słabsze przyspieszenie w górnym zakresie obrotów)
qolejowy napisał:
@ GoLL@B fiatowskie silniki 1,9 TD nie mają potencjometru pedału gazu (przynajmniej te starsze). Pedał gazu z pompą połączony jest zwykłą linką.
Zdejmij ten górny plastik który osłania silnik i sprawdź czy cięgło na pompie wraca, być może masz pękniętą sprężynę.
W tych silnikach nie ma żadnej wielkiej elektroniki, pompa jest sterowana mechanicznie, naciskasz gaz a linka ciągnie cięgłem na pompie i silnik przyspiesza.
Chciałbym sprostować informację dotyczącą potencjometru w 1,9TD, który pomimo sterowania gazu linką istnieje i jest zainstalowany na pompie wtryskowej
Silnik 1,9TD na pierwszy rzut oka wydaje się być jednostką "analogową" jednak po dokładnym zapoznaniu się z osprzętem okazuje się, że komputer ma co robić tj. zbiera sygnały z czujnika położenia wału, potencjometru gazu, 1-wtryskiwacza, przepływomierza oraz czujnika temperatury i na ich podstawie steruje kątem wtrysku, siłownikiem wolnych obrotów oraz zaworem EGR - Dawka paliwa jest sterowana ciśnieniem doładowania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.