Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Idź do strony 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
great_boogie

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Sty 2008, 20:17
Temat postu:

loose connection - co jest grane?


Witam!
Po raz drugi przy zapalaniu zapalił mi się na żółto trójkąt ostrzegawczy i lampka zabezpieczenia auta z komunikatem loose connection i dodatkowo po paru przekręceniach kluczykiem włącza się wentylator chłodnicy (było około minus 7 stopni Smile ). Za pierwszym razem nic nie dałem rady zrobić i auto zostało sholowane do serwisu. Tam wykasowali błędy i powiedzieli, że było jakieś zwarcie... Dzisiaj odpalam i po dwóch miesiącach stało się to samo, ale tym razem pogrzebałem, po przepinałem przekaźniki poruszałem kable i odpalił...
Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Co może być przyczyną?

Moje drugie pytanie dotyczy mocy auta.
Jest to Stilo JTD 115km

Mianowicie, od pewnego czasu auto wydaje się mniej dynamiczne.
Mam wrażenie jakby turbina zaczynała później się kręcić, dotychczas przy około 1600 obrotach już rwał do przodu teraz przy 2000 słabo się to czuje.

Widziałem na forum parę postów na ten temat i zastanawiam się czy czyszczenie EGR'a pomoże albo zaworu overboost

Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
kk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: stilo jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Sty 2008, 01:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


co do loose connection
"Loose Connection to błąd wywoływany często przez złącze grzebieniowe przy komputerze." - lub tez cala wiazka do wymiany
- czujnik położenia wału - ok 100-300pln
- brak masy
- słaby akku ew. styki

"Loose connection jest informacją podawaną na wyświetlaczu najprawdopodobniej z urządzenia pt. body computer. Body Computer czyli komputer pokładowy połączony jest z magistralą komunikacyjną pojazdu za pomocą najprawdopodobniej magistrali CAN. I teraz zaczynam kombinować... a więc, żeby uruchomić silnik jego sterownik musi uzyskać zgodę od immobilizera, który chyba najprawdopodobniej nie ma połączenia przez magistralę ze sterownikiem silnika. Nie sprawdzałem tego na schematach więc nie wiem jak jest w rzeczywistości. Zmierzam do tego, że możesz mieć po prostu problem z magistralą komunikacyjną. Body komputer jest jednym z węzłów tej magistrali. Jeśli gdzieś coś niełączy, lub brakuje zasilania to efektem może być problem z uruchomieniem silnika. Może też być tak, że psuje się transceiver (urządzenie - łączące sterownik z magistralą) sterownika jakiegoś tam i w efekcie informacja z immobilizera nie trafia do sterownika silnika i nie można go uruchomić. Powinieneś uzbrojony w tę wiedzę znaleźć schemat elektryczny stilo i sprawdzić w jaki sposób immobilizer połączony jest z resztą pojazdu. Możesz też na podstawie schematu zidentyfikować piny na sterowniku oraz body komputerze na których realizowana jest transmisja danych i sprawdzić jej ciągłość. A wogóle to przydałby się dobry mechatronik do tego. Wymiana sterownika silnika może wogóle nie pomóc."

i nie ma co ryzykowac tylko podjedz pod komputer w aso i bedzie wiadome co na 100%

co do mocy.....
-odlaczyc przepływke tj. kabel i sprawdzic czy tak dalej jest + czyszczenie lub nowa
-overoost wymiana lub czyszczenie + zmiana lokalizacji na oslone akku - teraz jest na spodzie, pod akku.
-egr

Jak nie ma mocy to w 99% te rzeczy. Gdy masz duzy przebieg tak >90kkm to przypływke mozna zmienic a overboost przeczyscic. Mniej palic bedzie a i bardzie dynamiczny zostanie. Nie mozna powiedziec ze tylko 1 rzecz ma juz dosc. Zwykle zajecie sie tymi 3 rzeczami daje spokoj na wiele kkm...
_________________
http://STILO.autokacik.pl/

http://autokacik.pl
Powrót do góry
great_boogie

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 16:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Przyczyna znaleziona!

Problem tkwił w przekaźniku od body który raz kontaktował a czasami nie. Po wymianie jest OK.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
kk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: stilo jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 16:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Dla potomncyh - ile kosztowała naprawa?
_________________
http://STILO.autokacik.pl/

http://autokacik.pl
Powrót do góry
grzegorzkulawiak

Debiutant



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): lublin
Posiadane auto: 1.9 JTD 115 KM 2002 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 18:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


u mnie bylo to "czujnik polozenia walu korbowego" tez connection losse ,
teraz jest oki czujnik 130 zl z wymiana za wszystko 150 Wink
pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 18:05
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Marcus218

Debiutant



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Stilo, 1,6, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 10:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


grzegorzkulawiak napisał:
u mnie bylo to "czujnik polozenia walu korbowego" tez connection losse ,
teraz jest oki czujnik 130 zl z wymiana za wszystko 150 Wink
pozdrawiam


Zalogowałem się na forum by w tym temacie wspomnieć o czymś czego nie udało mi się wyczytać. Przy odpalaniu pojawia się komunikat Lost Connection
i jeżeli nie za pierwszym to za drugim razem odpala. Bywa, że przez cały dzień ani razu nie pokaże komunikatu ale zwykle codziennie chociaż raz. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.
Zgodnie z tym co znalazłem na forum, wymieniłem czujnik (wbrew mojej woli na "oryginał" za 280 zł!) i sprawdziłem styki oraz aku. Ponieważ nie przyniosło to oczekiwanego skutku odwiedziłem ASO w Poznaniu. Okazało sie że po wymianie czujnika należało ustawić (o ile dobrze pamiętam) "echo koła zębatego". Zrobiono mi to i faktycznie pomogło. Ale tylko na jeden dzień...
Kolejna wizyta w ASO, czekam ok 3 godz i jest werdykt. Brak zgodności pomiędzy wałkiem górnym(rozrządu) i dolnym(wybaczcie proszę brak fachowej terminologii). Przy obydwu są czujniki a dane z nich weryfikowane są przez komputer. I to on wywala komunikat bo podobno w wyniku zużycia wałka/wałków nie synchronizują się tak jak powinny.
Mniej więcej to usłyszałem w ASO. Jeżeli zapytałem o najważniejsze, czyli koszty to wg ich cennika 2 nowe wałki+robocizna=3500 zł.
Ponieważ nie słyszałem o podobnej historii postanowiłem zapytać Was co o tym sądzicie? Kto zna człowieka w Wawie, który jest w stanie mi to dokładnie sprawdzić. Nie chcę bowiem polegać na jednej opinii. Koszt 3500 zł mnie motywuje...
Proszę o pomoc.
Powrót do góry
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 12:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Marcus218 napisał:

..... Kolejna wizyta w ASO, czekam ok 3 godz i jest werdykt. Brak zgodności pomiędzy wałkiem górnym(rozrządu) i dolnym(wybaczcie proszę brak fachowej terminologii). Przy obydwu są czujniki a dane z nich weryfikowane są przez komputer. I to on wywala komunikat bo podobno w wyniku zużycia wałka/wałków nie synchronizują się tak jak powinny.
Mniej więcej to usłyszałem w ASO. Jeżeli zapytałem o najważniejsze, czyli koszty to wg ich cennika 2 nowe wałki+robocizna=3500 zł.
Ponieważ nie słyszałem o podobnej historii postanowiłem zapytać Was co o tym sądzicie? Kto zna człowieka w Wawie, który jest w stanie mi to dokładnie sprawdzić. Nie chcę bowiem polegać na jednej opinii. Koszt 3500 zł mnie motywuje...
Proszę o pomoc.


Laughing
Według mnie ASO dorabia historyjki do wyciągnięcia tych 3500 PLN.
Czujnik wałka ma się nijak do zużycia krzywek wałka, które mogą ulegać uszkodzeniom (wytarciu), chociaż nie słyszałem aby w JTD przy normalnym przebiegu ten problem występował.
Czujnik pozycji fazowej silnika, bo tak się nazywa ten na wałku, rozpoznaje szczelinę na kole do określenia pozycji fazowej silnika. Szczelina ta nie ulega żadnemu uszkodzeniu, znaczenie może mieć prawidłowe zamocowanie czujnika, jego sprawne działanie, przewody doprowadzające do centralki wtrysku. Sygnały z czujnika na wale korbowym mają się nijak do zużycia wałków.
Ogólnie szkoda się rozpisywać bo uważam że oni dorabiają teorię aby naciągnąć Cię na koszty, podziękuj oszustom i pojedź na diagnostykę gdzie indziej.
Powrót do góry
Marcus218

Debiutant



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Stilo, 1,6, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Paź 2009, 17:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


No właśnie muszę to dokładnie sprawdzić. Dlatego czekam na podpowiedź, gdzie się z tym udać Confused
Powrót do góry
Jareq 08

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 262
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: fiat stilo -jtd115km 5d ijtd 115km3d
Piwa: 16/1
Wysłany: Czw 15 Paź 2009, 18:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Przy zapalaniu silnika, sprawdż jaki występuje spadek napięcia na baterii, sprawdż czy nie występuje duża różnica napięć na baterii i na rozruszniku. Może rozrusznik zbyt duży prąd pobiera i komp. wykazuje usterkę z powodu niskiego napięcia w instalacji. Zobacz masę w różnych miejscach auta i porównaj spadki napięć. Może coś wykryjesz.Pozdr.
Powrót do góry
dgurdak

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 386
Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 115KM 3D, 2002r. przebieg 250tyś
Piwa: 3/4
Wysłany: Pią 16 Paź 2009, 22:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Panowie chciałem dołączyć się do tematu, mój kolega ma bardzo podobny problem, myślałem że to akumulator tak jak miało miejsce to u mnie, ale teraz Was zaskoczę, doszliśmy do błędu wywołanego przez stacyjkę, jeżeli stacyjka była nieprawidłowo przekręcona, zapalała się cała choinka, trzeba zrobić to bardzo delikatnie, jeżeli wywołacie błąd to możliwe że to wywołuje LOST CONECTIONS, teraz moje pytanie, coś wysyła nieprawidłowy sygnał, tylko co i czy da się jeszcze coś z nią zrobić czy raczej wymiana Question

Jak ogólnie zbudowana jest ta stacyjka???
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Jareq 08

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 262
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: fiat stilo -jtd115km 5d ijtd 115km3d
Piwa: 16/1
Wysłany: Pią 16 Paź 2009, 22:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Wymienić stacyjkę kompletną, ceny od 82 zl za nową, pasuje od pandy , bo wymieniałem. Po zdjęciu osłon, jest dostęp.Trzeba włożyć kluczyk i przekręcić, nacisnąć palcem z boku blokadę i wyjąć wkładkę z kluczykiem bo trzeba ją póżniej przełożyć do nowej.Ukręcone łby śrub m6-2szt. odkręcamy młotkiem i punktakiem.Jest tam również pętla magnetyczna do immobilisera, trzeba ją przełożyć do nowej stacyjki i podpiąć , bo nie zapali auto, Robótka nie jest bardzo trudna, trza patrzec gzie co i jak było zamontowane i wszystko zagra.
Powrót do góry
Marcus218

Debiutant



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Stilo, 1,6, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Paź 2009, 14:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Jareq 08 napisał:
Przy zapalaniu silnika, sprawdż jaki występuje spadek napięcia na baterii, sprawdż czy nie występuje duża różnica napięć na baterii i na rozruszniku. Może rozrusznik zbyt duży prąd pobiera i komp. wykazuje usterkę z powodu niskiego napięcia w instalacji. Zobacz masę w różnych miejscach auta i porównaj spadki napięć. Może coś wykryjesz.Pozdr.


Po pierwszej wizycie w ASO stwierdzono że rozrusznik "ciężko" pracuje. Było podejrzenie, że pobiera zbyt dużo mocy. Pojechałem więc do poleconego serwisu Bosch i za niecałe 300 zł dokonałem regeneracji. Efekt jest- ładniej kręci, ale problem lost connection pozostał nadal...
Co do napięć powiedziano mi w ASO że to sprawdzili. Gdzie jest w takim razie błąd?
Powrót do góry
Jareq 08

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 262
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: fiat stilo -jtd115km 5d ijtd 115km3d
Piwa: 16/1
Wysłany: Nie 18 Paź 2009, 18:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Zobacz stacyjkę, jak koledzy na forum mówią, głównie chodzi o kostke, ją idzie wymienić samą. Ale za 80 dych kupisz nową kompletną, tylko wymienisz wkładkę do kluczyka. Pasuje od pandy bo zakladałem u siebie.Zbadaj baterię opornicą, gęstość elektrolitu ,itd.Powodzenia.
Powrót do góry
Jareq 08

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 262
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: fiat stilo -jtd115km 5d ijtd 115km3d
Piwa: 16/1
Wysłany: Nie 18 Paź 2009, 18:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Zobacz stacyjkę, jak koledzy na forum mówią, głównie chodzi o kostke, ją idzie wymienić samą. Ale za 80 dych kupisz nową kompletną, tylko wymienisz wkładkę do kluczyka. Pasuje od pandy bo zakladałem u siebie.Zbadaj baterię opornicą, gęstość elektrolitu ,itd.Powodzenia.
Powrót do góry
Marcus218

Debiutant



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Stilo, 1,6, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Paź 2009, 08:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) loose connection - co jest grane?


Jareq 08 napisał:
Zobacz stacyjkę, jak koledzy na forum mówią, głównie chodzi o kostke, ją idzie wymienić samą. Ale za 80 dych kupisz nową kompletną, tylko wymienisz wkładkę do kluczyka. Pasuje od pandy bo zakladałem u siebie.Zbadaj baterię opornicą, gęstość elektrolitu ,itd.Powodzenia.


Chętnie bym to zrobił ale jest coś co mnie do tego zniechęca. Moja wina bo zapomniałem wcześniej napisać, że za każdym razem przy diagnostyce okazuje się że błąd dotyczy czujnika położenia wału, a to niewiele ma wspólnego ze stacyjką. Za każdym razem to ten sam błąd. Przypomnę od razu, że czujnik został wymieniony na nowy(oryginał).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 1 z 19
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Fiat

Punto 2012

17 700

2012r.

117 000 km

pomorskie

Fiat

Doblo

22 900

2010r.

174 000 km

małopolskie

Fiat

Fiorino

13 400

2008r.

93 900 km

wielkopolskie

Fiat

Albea

3 900

2003r.

166 533 km

śląskie

Fiat

Punto

16 500

2011r.

123 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System