Witam,
Mam problem z ogrzewaniem.Po nagrzaniu się silnika,kiedy jadę z nawiewu leci ciepłe powietrze.Jednak kiedy zatrzymam samochód,powietrze jest zimne a temp silnika rośnie w oczach.Co więcej,gdy silnik się już nagrzeje do temp 100-110stopni,i tylko zawrócę autem,pokonując mniej niż 20metrów temp silnika spada z powrotem do 60-70stopni.W czym problem?? _________________ Chyba nadeszła wreszcie ta chwila...
Uszczelka pod głowicą - poszukaj we wcześniejszych tematach. Ale żeby nie zaczynać od najgorszego to sprawdź czy masz płyn w zbiorniku wyrównawczym. Miałem dokładnie to samo.
Nie jestem do końca pewien.W sumie gdyby miał problem z uszczelka,to zaobserwowałbym jakiś spadek mocy,a tu nic.Może to nagrzewnica? _________________ Chyba nadeszła wreszcie ta chwila...
Moc może nie spadać, oleju może nie przybywać i może nie być żadnych wycieków. Ja miełem takie objawy:
-brak ciepłego powietrza z nadmuchu jak samochód postał w korku
-rosnąca temp nawet do 110st
-jak gazowałem albo ruszałem to temp wtracała do normalnego poziomu
-ubytek płynu
-zapowietrzanie układu chłodzenia
-autko trochę kopciło na niebiesko
Żadnego masła pod korkiem ani nic innego. Płyn z chłodnicy szedł do chyba do tłoków i był spalany. Możesz sprawdzić czy zapowietrza się układ chłodzeia i czasem go odpowietrzyć. Mimo wszystko mam nadzieję, że się mylę bo wiem jaki to koszt.
Pozdrawiam.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 09 Sty 2008, 19:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z ogrzewaniem.
a aj się zastanawiam czy problem nie leży w pompie wodnej?
przy wyższych obrotach sobie radzi a na niższych już nie daje rady.
a takwogule nie podajesz? jakie auto (zmień w opisie) czy ma gaz
bo jak ma to wiele zmienia.
pozdrawiam _________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Spx,zaraz to zrobię.Mój cienki jak na razie bez gazu(nie wiem czy jest sens).Wk***ia już mnie ta usterka-oby do lata,bo taraz jest nie do zniesienia.Niebawem sprawdzę ten płyn i odezwę się co z nim.PS.Ile kosztuje wymiana tej uszczelki wraz z robocizną?? _________________ Chyba nadeszła wreszcie ta chwila...
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Lut 2008, 10:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z ogrzewaniem.
Panowie zaniepokoiliście mnie tą uszczelką, więc postanowiłem wypunktować, co u mnie sie dzieje, a wy mi doradźcie :
1. Ogrzewanie mam, czy stoję czy jade, grzeje elegancko.
2. W mieście w korkach, podczas szybkich "skoków" od świateł do świateł w dużym mieście np. we Wrocławiu silniczek ma te 90-95 st.C.
3. Kiedy lece w trasie albo po mieście gdy nie ma korków, a na dworze temeratura jakie mamy ostatnio, czyli plus 5-10 stopni C. motorek ma do 80 st.C.
4. Silnik nagrzewa sie dość powoli w porównaniu do drugiego auta jakim jest BMW E36 z motorem 1.8. Po przejechaniu 3km po mieście (bez długiego stania na światłach) moje CC osiąga dopiero około 80 st.C. i dopiero wtedy moge uzać, iż jest dogrzany.
5. Ubywa mi płynu chłodniczego, nie wiem czy zbiorniczek w 900 i 1100 jest taki sam (żebyśie mieli porównanie), ale jak na poczatku października dolałem płynu do maxa to teraz mam rowno minimum - po 4 miesiacach i 4 tyś. km.
6. Auto ma moc, pali jak zawsze, nic złego sie nie dzieje, oleju nie przybywa.
Dziś profilaktycznie zmienie termostat i płyn, bo stary ma już 2 lata, pozatym wymienie chłodnice, bo stara wygląda jakby ktoś do niej z karabinu strzelał, w niektórych miejscach brakuje po 5 cm radiatorka odbierającego ciepło od rurek z płynem (podejżewam że to przez drobne kamyczki strzelające spod kół innych aut) ponadto chłopdnica nosi na sobie pojedyńcze slady wycieków płynu, choć ja pod autem NIGDY nie zaobserwowałem jakiś śladów po płynie, ale chciałbym zaznaczyć ze po prawej stronie auta pod chłodnicą mam plastikową osłonkę mocowaną do zderzaka i nadkola, więc ten płyn może sie na niej zbierac i z tamtąd swobodnie parować. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
a jak uszczelke trzeba wymieniac to nie ma objawow w postaci bialych spalin ? ;p
Sorki ale coś Ci się pomieszało. Białe spaliny są jak wybierają papierza Tak na serio to może sa trochę jaśniejsze ale bez przesady.
Co do pytania Komara to nie sądze żeby było się czym martwić poza ubywaniem płynu. Jednak przyczyną może być sama chłodnica albo jakiś wyciek - ciężko powiedzieć. Jeśli temp. nie rośnie powyżej 99st. to raczej nic złego się nie dzieje. Bo ze skopsana uszczelką jest tak, że albo się układ chłodzenia zapowietrza, albo ubywa płynu i idzie chyba do cylindrów (i dla tego sa jaśniejsze spaliny), albo płyn wchdzi do oleju i robi się masło albo jeszcze coś.
Proponuję sprawdzić termostat przed założeniem bo mi sprzedali taki badziewny, że się otwiera przy 70st.
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lut 2008, 19:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z ogrzewaniem.
Ok panowie remoncik układu chłodzenia wykonany Wymieniłem termostat i chłodnice na nową, oryginalną Valeo, dałem 180zł, stara jak sie okazało po wyjęciu też była Valeo, ale wykonanie tej nowej jest jakby lepsze, nowocześniejsze, zupełnie inne - mam na myśli sam radiator, ale nie chce mi sie opisywać dokładnie na czym polegają różnice Stara wyglądała beznadziejnie, nosiła ślady wycieków na radiatorze i w okolicach wyjśc na węże. Teraz będę obserwował co sie dzieje z płynem, jak dalej będzie uciekał to zwale głowice, splanuje i dam nową uszczelke i już, a przy okazji uszczelniacze zaworowe wymienie.
Co do temperatury to teraz jest jakby lepiej, mam wrażenie, iż szybciej sie nagrzewa. W starym termostacie może wylatana była sprężyna i za szybko otwierał. Dziś leciałem w trasie, na dworze temperatura około 5 st.C. a mój motorek miał lekko ponad 80 st.C. To i tak lepiej niż było. Choć termostat powinien miec pełne otwarcie przy 87 st.C. to zakładam tez pewną niedokładność czujnika temperatury i wskaźnika, choć z drugiej strony dokładne to to być nie musi przecież to nie narzędzie chirurgiczne Podczas jazdy w mieście autko w korkach ( sprawdzone w ten weekend we Wrocławiu ) i szybkim skakaniu od świateł do świateł motorek wogóle sie nie grzeje, praktycznie przekroczenie magicznej liczby 90 st.C jest niemożliwe. Nowa chłodnica radzi sobie doskonale, a i wentylator to mi się może ze 3 razy włączył Na koniec dodam, iż mimo przebiegu 100 tyś.km stara chłodnica była lekko zakamieniona, mimo iż autko śmiga non stop na płynie, który jest regularnie wymieniany, przezemnie i wcześniej przez porzedniego właściciela - mojego dobrego przyjaciela. Choć nie wiem jak sprawa miała się w Niemczech, może ktoś oszczędzał i lał wode, a może głupia baba Niemka miała wycieki i dolewała kranówki do zbiorniczka. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Wnętrze nadwozia-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.