Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gola k. Kępna (70 km do Wrocławia) Posiadane auto: Fiat Brava S 1.4 97
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Sty 2008, 17:32
Temat postu:
Nierówne obroty silnika
Po wszelkich remontach silnika nadal mam nierówne obroty na jałowym biegu. Gdzieś doczytałem, że podobno pomaga reset komputera, ale nie wiem jak to zrobic. Sam za to się nie wezmę, ale chociaż mechanikowi podpowiem.
Czy mogą byc jeszcze jakieś inne powody takiej pracy?
reset możesz zrobić sam, odłącz kleme akumulatora (-) najlepiej nawet na cała noc ale może być np. godzinka, póżniej załóż ją spowrotem, odpal auto i zostaw tak aż się sam rozgrzeje bez dodawania gazu, aż włączy się wentylator
a tak wogóle za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy - więc może to jest przyczyna
ja np miałem falujące obroty po wymianie paska rozrządu (stałe cyklicznepo falowanie tak od 800 do 1100 obrotów) -okazało się że mechanik przestawił rozrząd o jeden ząbek, inne objawy były takie że samochód nie palił od pierwszego razu! przy wciśniętym gazie odpalał od zaraz, rozrząd został przestawiony i wszystko wróciło do normy
Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gola k. Kępna (70 km do Wrocławia) Posiadane auto: Fiat Brava S 1.4 97
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Sty 2008, 21:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Nierówne obroty silnika
Mój odpala po minusowej nocy na pierwszy raz. Na zimnym silniku obroty można uznać za równe (ok 1100). Dopiero jak spadną po nagrzaniu, to co jakiś czas dławi się i obroty spadają.
Mam podniesione ciśnienie zaworem pod miską olejową, bo kiepsko smarowało wałek. Słyszę delikatne stukanie na zaworach (wymienione na nowe). Ogólnie martwię się, że to już koniec tego samochodu, a tu mam go dopiero 2 miesiące.
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 463 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: sprzedałem auto
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Sty 2008, 23:39
Temat postu:
Re: Nierówne obroty silnika
Igakiller napisał:
Po wszelkich remontach silnika nadal mam nierówne obroty na jałowym biegu. Gdzieś doczytałem, że podobno pomaga reset komputera, ale nie wiem jak to zrobic. Sam za to się nie wezmę, ale chociaż mechanikowi podpowiem.
Czy mogą byc jeszcze jakieś inne powody takiej pracy?
Witam,
Jeśli chcesz zresetować kompa,
-zdejmnij /-/ klemę akumulatora,
-przekręć kluczyk w pozycję ON,
-naciśnij pedał hamulca nożnego przez parę sekund,
-rozładuje to naładowane kondensatory,
-przekręć kluczyk w poz. OFF,
-pozostaw tak auto na parę godzin,
-załóż klemę /-/ przykręć ,
-zapal samochód bez dodawania gazu ,
-niech tak popracuje ok 10 minut.
Komputer samoczynnie wczyta wszystkie istotne dane do swojej pamięci.
Co do nierównej pracy silnika ,trzeba go podłączyć do komputera.
Zapewne wyjdą wszystkie niedomagania, które mają istotny wpływ na nierównomierną pracę silnika.
Pozdrawiam. _________________ XXX
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Fiat Brava 1,2 SX 16V 2000r. Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lut 2008, 23:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Nierówne obroty silnika
Miałem podobnie. Na jałowych obrotach, czasami silnik zaczynał się "przyduszać" obroty skakały między 500, a 1100, po kilku skokach potrafił zgasnąć. Na komputerze w ASO wyszedł błąd czujnika obrotów, wymieniłem czujnik (ok.330 zł z testem komputerowym po wymianie). Od tamtej pory jest ok., ale jednak zdarza się to samo z tym, że nie częściej niż raz w miesiącu. Podobno trzeba jeszcze wyczyścić kolektor ssący, bo do paliwa mogą dostawać się śladowe ilości oleju, które osadzają się w kolektorze. Jednak to zrobię na wiosnę, bo i tak muszę wymienić sprzęgło, więc zrobię wszystko za jednym razem. Mam nadzieję, że trochę pomogłem...
W każdym razie sugeruję najpierw czyszczenie kolektora (ok.120-140zł), a dopiero potem ewentualną wymianę czujnika obrotów, bo jest wraz z dwoma testami (przed i po) trzy razy droższa. Sugeruję też wizytę w ASO (moje jest w porzo) i połączenie go najpierw do kompa (50-70 zł) w zależności od ASO.
Jeśli ktoś to umie zrobić samemu to gratuluję, ja niestety jestem jeszcze mocno "zielony", więc muszę płakać i płacić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.