Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 16:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


[/quote]A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć.

sprawdź w e-per, lub zadzwoń do aso. Z tego co pamiętam przed 2003 rokiem wysprzęglik był na skrzyni i sterował łożyskiem oporowym sprzęgła. obecnie jest pompa sprzęgła ( aktualny nr kat 55224082 ) i " tuleja przesuwna " czyli hydrauliczne łożysko oporowe sprzęgła ( nr kat 55183501 ). koszt pompy to ok. 175,00 zł w ASO, koszt łożyska to ok. 360, 00 zł w ASO.
"aktywator sprzęgła" z linku do allegro to właśnie hydrauliczne łożysko -innego łożyska nie potrzeba.
Powrót do góry
Anders25

Czytelnik



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: fiat Stilo 1.9 jtd
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 19:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


A czy dwumas słychać na postoju tzn. na "luzie"??????
Powrót do góry
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 19:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


tego nie wiem. jak chcesz poczytać to :
http://petrolsmell.com/2010/11/11/zf-dual-mass-flywheel/
i
http://e-autoparts.pl/catalog/news.php?article=7&osCsid=2580b0591005cbba503eca2dc58f27e8
Powrót do góry
adam2000

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin
Posiadane auto: Stilo 1.9 jtd 115KM 2002r.
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 29 Sty 2011, 23:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Opiszę mój przypadek, który zmusił mnie do wymiany koła dwumasowego. Już w temacie "Drgania na 5 biegu." ze stycznia 2010 r. pisałem o kole dwumasowym. Pamiętam wtedy Marek82 napisał, że to brednia. Więc wymieniłem wszystkie poduszki i łapy. Opony miałem nowe, posprawdzałem przeguby - były ok, a szarpało dalej.

A teraz jakie miałem objawy:
1) na wyłączonym silniku włączając 1. bieg bujając samochodem przód-tył wyraźnie było słychać stuk metaliczny i był dość duży luz,
2) na 4, 5 biegu podczas mocniejszego dodania gazu silnik dostawał drgania, po osiągnięciu prędkości drgania ustawały (bez względu na prędkość). Gdy dodawałem gaz pomału drgań nie było (najbardziej było to odczuwalne podczas wyprzedzania),
3) podczas jazdy na 4, 5 biegu (zresztą na niższych też) po wciśnięciu i puszczeniu gazu było słuchać metaliczny dźwięk i był wyczuwalny dość duży luz,
4) w temperaturze poniżej -15 st. C po odpaleniu były duże drgania budy, które po ruszeniu (na 1 i 2 biegu) i małym gazie były nie do zniesienia , ustawały po dodaniu gazu.

To wszystko zmusiło mnie do wymiany koła dwumasowego. Po konsultacji w ASO i zapoznaniu się z ceną (powiedzieli, że w 3 tys. zł się zmieszczę) podziękowałem im i postanowiłem wymienić je sam. Po zdemontowaniu skrzyni wiedziałem co mam kupić (u mnie był zamontowany zestaw "Valeo") - tarcza sprzęgłowa współpracująca z kołem dwumasowym nie posiada sprężyn /patrz zdjęcie 1/ (w wyżej podanym poście tarcza nie jest od silnika JTD 115KM, 2002 rok). Moja tarcza ma grubość 7mm a docisk według mnie jest bardzo dobry (małe ślady zużycia) /patrz zdjęcie 2/, ale nie znając grubości tarczy nowej postawiłem kupić zestaw (tarcza + docisk występuje tylko jako komplet) oprócz wysprzęglika i łożyska.

zdjęcie 1 - tarcza sprzęgłowa, zdjęcie 2 - docisk sprzęgła

KOSZTY (części kupione na allegro u sprzedawcy tanifiat):
Koło dwumasowe VALEO – 1150 zł (waga netto: 11,4 kg)
Zestaw tarcza sprzęgłowa oraz docisk VALEO – 538 zł (waga netto: 1,1 kg tarcza + 5,4 kg docisk)
wysyłka - około 35 zł (1 dzień roboczy)

Dzwoniłem do nich (sklep znajduje się w Suwałkach), podałem numer nadwozia samochodu (sprzedawca sprawdził i dobrał odpowiednie części do mojego silnika) i na drugi dzień dostałem paczkę. Nowa tarcza sprzęgłowa ma powyżej 8 mm grubości (jak widać na zdjęciu wyżej), tak że nie musiałem kupować nowej (moje auto ma przejechane 70 tys km). Jeżeli chodzi o wysprzęglik to jest on przykręcony do skrzyni biegów, a na nim mocowane jest łożysko – nie stwierdziłem dużego zużycia, więc tych elementów nie wymieniałem.

Po wymianie koła dwumasowego jestem miło zaskoczony:
ad.1) Bujając samochodem na 1. biegu brak metalicznych stuków, wyczuwalny mały luz,
ad.2) Na 4, 5 biegu podczas jazdy po mocnym wciśnięciu gazu nie ma drgań silnika, samochód płynnie przyśpiesza,
ad.3) Na 4, 5 biegu podczas jazdy wciskając i puszczając gaz nie słychać już metalicznych stuków, wyczuwalny luz taki jak w innych (sprawnych) samochodach,
ad.4) Ze względu na poprawę pogody nie mogę stwierdzić czy autem ciągle trzęsie.

Po odpaleniu silnika są wyczuwalne minimalne drgania – pewnie tego się nie zlikwiduje. Mam dostęp do Alfy Romeo 147 1.9 JTD MultiJet (120 KM) z 2008 roku z inną skrzynią biegów i u mnie są trochę większe drgania odczuwalne na kierownicy niż w Alfie.

Całość wymiany udokumentowałem zdjęciami, jak znajdę trochę czasu, to zrobię opis i wrzucę na forum do działu manual. Chciałbym dodać, że nie jestem mechanikiem.

Jeżeli jest ktoś zainteresowany kupnem używanej tarczy sprzęgła oraz dociskiem (zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na maila) proszę pisać na PW.

Pozdrawiam, Adam
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 11:09
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Dobra robota.

zmartwiły mnie te pozostałe drgania na biegu jałowym Mad

ja właśnie z powodu drgań przechodzących przez budę w zakrese najmniejszych obrotów i luzy chce wymienić dwumasę.

być może na rynku są cięższe koła które lepiej będą tłumić?

jaka jest różnica wag oem fiat vs valeo?

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 11:09
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
CyraXXX

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 263
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 11:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


gratki.
zrób manual wiele osób skorzysta Exclamation

w/w alfa ma multijeta - lepsza kultura pracy stąd możesz wyczuwać mniejsze drgania (chociaż to jest zależne od wielu czynników).
_________________
Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda Very Happy
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


adam2000 powiedzmy szczerze.
70tys/km twoje stilo nie ma przejechane na bank .
Wnioskuje to po docisku. Albo ktoś jeździł na pół sprzegle

A po drugie
koło 2 masowe nie jest odpowiedzialne tylko za drgania moze to tez powodować zużyta tarcza sprzęgłowa lub jej pokrzywienie.
Ale to juz inna bajka.
Najlepsza diagnoza 2 masówki to:
1.Odpalamy samochód
2.Zaciągamy ręczny
3 wbijamy jedynkę i próbujemy ruszać nagle zasprzeglamy i wbijamy wsteczny bieg.
4 jeśli usłyszymy trzaski lub stukot to wtedy wiemy ze na 100% jest to dwu masa.
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


to wszystko można wywnioskować z załączonych przeze mnie kilka postów wyżej linków - wystarczy ZROZUMIEĆ po co jest i jak działa koło dwumasowe, a zdiagnozowanie będzie łatwiejsze.
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 13:39
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Kolego bosforus bardzo pomocne i fachowe linki podsunąłeś użytkownikom foum Smile
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
kamay

Debiutant



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy
Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.9 MJ 140KM 2004; C5 Tourer 2.0 HDI 163KM Exclusive 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 19:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Witam kolegów
Jeżeli chodzi o sprawę drgań przenoszonych na koło kierownicy czy karoserię, chciałbym wam przedstawić jak to jest w moim przypadku (dla porównania oczywiście)
Stilo ma trochę ponad 140tys i jest na oryginalnych (fabrycznych, jeszcze nie wymienianych) częściach.

http://picasaweb.google.com/KAMIL2878/STILO?authkey=Gv1sRgCNreqbjh-7H4-gE#5568035168284002162
Powrót do góry
Lukanio555

Debiutant



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 18:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


A czy można w sposób mechaniczny sprawdzić czy pada dwumasa???Bo u mnie nie ma stuków ale takie drżenie!!!
Powrót do góry
CyraXXX

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 263
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 22:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


co masz na myśli 'w sposób mechaniczny' ?

wyżej masz przepis co i jak
_________________
Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda Very Happy
Powrót do góry
Lukanio555

Debiutant



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 16:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Wiesz chodzi mi o to czy da sie wejśc pod samochód i wizualnie cos zobaczyc!!!!!
Powrót do góry
CyraXXX

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 263
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 19:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


nie da rady
_________________
Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda Very Happy
Powrót do góry
Lukanio555

Debiutant



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 02 Lut 2011, 11:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Dzięki!!!!cóz trzeba czekac na rozwój wydarzeń,!!!!!pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatBravo

13 900

2009r.

230 000 km

śląskie

FiatUno

7 777

1997r.

60 000 km

śląskie

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

FiatTipo

36 000

2016r.

190 000 km

śląskie

FiatPunto

7 900

2005r.

190 172 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System