Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 16:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
[/quote]A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć.
sprawdź w e-per, lub zadzwoń do aso. Z tego co pamiętam przed 2003 rokiem wysprzęglik był na skrzyni i sterował łożyskiem oporowym sprzęgła. obecnie jest pompa sprzęgła ( aktualny nr kat 55224082 ) i " tuleja przesuwna " czyli hydrauliczne łożysko oporowe sprzęgła ( nr kat 55183501 ). koszt pompy to ok. 175,00 zł w ASO, koszt łożyska to ok. 360, 00 zł w ASO.
"aktywator sprzęgła" z linku do allegro to właśnie hydrauliczne łożysko -innego łożyska nie potrzeba.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Opiszę mój przypadek, który zmusił mnie do wymiany koła dwumasowego. Już w temacie "Drgania na 5 biegu." ze stycznia 2010 r. pisałem o kole dwumasowym. Pamiętam wtedy Marek82 napisał, że to brednia. Więc wymieniłem wszystkie poduszki i łapy. Opony miałem nowe, posprawdzałem przeguby - były ok, a szarpało dalej.
A teraz jakie miałem objawy:
1) na wyłączonym silniku włączając 1. bieg bujając samochodem przód-tył wyraźnie było słychać stuk metaliczny i był dość duży luz,
2) na 4, 5 biegu podczas mocniejszego dodania gazu silnik dostawał drgania, po osiągnięciu prędkości drgania ustawały (bez względu na prędkość). Gdy dodawałem gaz pomału drgań nie było (najbardziej było to odczuwalne podczas wyprzedzania),
3) podczas jazdy na 4, 5 biegu (zresztą na niższych też) po wciśnięciu i puszczeniu gazu było słuchać metaliczny dźwięk i był wyczuwalny dość duży luz,
4) w temperaturze poniżej -15 st. C po odpaleniu były duże drgania budy, które po ruszeniu (na 1 i 2 biegu) i małym gazie były nie do zniesienia , ustawały po dodaniu gazu.
To wszystko zmusiło mnie do wymiany koła dwumasowego. Po konsultacji w ASO i zapoznaniu się z ceną (powiedzieli, że w 3 tys. zł się zmieszczę) podziękowałem im i postanowiłem wymienić je sam. Po zdemontowaniu skrzyni wiedziałem co mam kupić (u mnie był zamontowany zestaw "Valeo") - tarcza sprzęgłowa współpracująca z kołem dwumasowym nie posiada sprężyn /patrz zdjęcie 1/ (w wyżej podanym poście tarcza nie jest od silnika JTD 115KM, 2002 rok). Moja tarcza ma grubość 7mm a docisk według mnie jest bardzo dobry (małe ślady zużycia) /patrz zdjęcie 2/, ale nie znając grubości tarczy nowej postawiłem kupić zestaw (tarcza + docisk występuje tylko jako komplet) oprócz wysprzęglika i łożyska.
KOSZTY (części kupione na allegro u sprzedawcy tanifiat):
Koło dwumasowe VALEO – 1150 zł (waga netto: 11,4 kg)
Zestaw tarcza sprzęgłowa oraz docisk VALEO – 538 zł (waga netto: 1,1 kg tarcza + 5,4 kg docisk)
wysyłka - około 35 zł (1 dzień roboczy)
Dzwoniłem do nich (sklep znajduje się w Suwałkach), podałem numer nadwozia samochodu (sprzedawca sprawdził i dobrał odpowiednie części do mojego silnika) i na drugi dzień dostałem paczkę. Nowa tarcza sprzęgłowa ma powyżej 8 mm grubości (jak widać na zdjęciu wyżej), tak że nie musiałem kupować nowej (moje auto ma przejechane 70 tys km). Jeżeli chodzi o wysprzęglik to jest on przykręcony do skrzyni biegów, a na nim mocowane jest łożysko – nie stwierdziłem dużego zużycia, więc tych elementów nie wymieniałem.
Po wymianie koła dwumasowego jestem miło zaskoczony:
ad.1) Bujając samochodem na 1. biegu brak metalicznych stuków, wyczuwalny mały luz,
ad.2) Na 4, 5 biegu podczas jazdy po mocnym wciśnięciu gazu nie ma drgań silnika, samochód płynnie przyśpiesza,
ad.3) Na 4, 5 biegu podczas jazdy wciskając i puszczając gaz nie słychać już metalicznych stuków, wyczuwalny luz taki jak w innych (sprawnych) samochodach,
ad.4) Ze względu na poprawę pogody nie mogę stwierdzić czy autem ciągle trzęsie.
Po odpaleniu silnika są wyczuwalne minimalne drgania – pewnie tego się nie zlikwiduje. Mam dostęp do Alfy Romeo 147 1.9 JTD MultiJet (120 KM) z 2008 roku z inną skrzynią biegów i u mnie są trochę większe drgania odczuwalne na kierownicy niż w Alfie.
Całość wymiany udokumentowałem zdjęciami, jak znajdę trochę czasu, to zrobię opis i wrzucę na forum do działu manual. Chciałbym dodać, że nie jestem mechanikiem.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany kupnem używanej tarczy sprzęgła oraz dociskiem (zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na maila) proszę pisać na PW.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Dobra robota.
zmartwiły mnie te pozostałe drgania na biegu jałowym
ja właśnie z powodu drgań przechodzących przez budę w zakrese najmniejszych obrotów i luzy chce wymienić dwumasę.
być może na rynku są cięższe koła które lepiej będą tłumić?
jaka jest różnica wag oem fiat vs valeo?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
gratki.
zrób manual wiele osób skorzysta
w/w alfa ma multijeta - lepsza kultura pracy stąd możesz wyczuwać mniejsze drgania (chociaż to jest zależne od wielu czynników). _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
adam2000 powiedzmy szczerze.
70tys/km twoje stilo nie ma przejechane na bank .
Wnioskuje to po docisku. Albo ktoś jeździł na pół sprzegle
A po drugie
koło 2 masowe nie jest odpowiedzialne tylko za drgania moze to tez powodować zużyta tarcza sprzęgłowa lub jej pokrzywienie.
Ale to juz inna bajka.
Najlepsza diagnoza 2 masówki to:
1.Odpalamy samochód
2.Zaciągamy ręczny
3 wbijamy jedynkę i próbujemy ruszać nagle zasprzeglamy i wbijamy wsteczny bieg.
4 jeśli usłyszymy trzaski lub stukot to wtedy wiemy ze na 100% jest to dwu masa. _________________ Z poważaniem
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
to wszystko można wywnioskować z załączonych przeze mnie kilka postów wyżej linków - wystarczy ZROZUMIEĆ po co jest i jak działa koło dwumasowe, a zdiagnozowanie będzie łatwiejsze.
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.9 MJ 140KM 2004; C5 Tourer 2.0 HDI 163KM Exclusive 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 19:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Witam kolegów
Jeżeli chodzi o sprawę drgań przenoszonych na koło kierownicy czy karoserię, chciałbym wam przedstawić jak to jest w moim przypadku (dla porównania oczywiście)
Stilo ma trochę ponad 140tys i jest na oryginalnych (fabrycznych, jeszcze nie wymienianych) częściach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.