Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:28
Temat postu:
Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Witam,
Ja doskonale wiem, że było o tym wiele postów, ale podpowiedzcie proszę, bo może źle to interpretuję:
Mam wszystkie efekty padniętej dwumasy:
- drgania auta - dach szklany już robi mi sieczkę z mózgu (ale tylko na wolnych obrotach i po załączeniu klimy znikają - ostatnio coraz mniej)
- metaliczne stuki przy gaszeniu
- stuki z prawej strony silnika na wolnych obrotach
ALE:
- po wciśnięciu sprzęgła gdy gaszę ZUPEŁNIE nic się nie zmienia, również gaśnie z wyraźnym metalicznym dźwiękiem i stuknięciem, czasem mam wrażenie, jakby silnik się zatrzymywał nagle (tak jakby ktoś po przekręceniu kluczyka metalowy pręt wkładał w koło )
Nie chcę podawać moich podejżeń, prosze o opinie. Może to jednak nie koło i od czego zacząć?
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
I to powodowałoby takie drgania na wolnych obrotach? Wszystko lata w aucie jak głupie, dudni, ale na kierownice za mocno się nie przenosi i po dodaniu lekko gazu drgania znikają, wystarczy 1000rpm
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Stilo MW JTD 115
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
gucioo21 napisał:
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy
Nie do końca wiem, co masz na myśli mówiąc o płynności jazdy? Chodzi o szarpanie? W zasadzie nie czuję żadnych problemów z jazda w korku (poza tym telepaniem dachu ) Mogę jechać na niskich obrotach i nagle przyspieszyć (nagle, jak na diesla ), mogę sobie powoli turlać się na dwójce. Ale w zasadzie płynność na tych dwóch - mocnych biegach nigdy nie jest super, bo wystarczy muskanie gazu, żeby auto lekko wyrywało.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
mam to samo,
pozbyłeś się tego ultra wkurzającego problemu?
ja wymieniłem 4 poduch na nowe po zmianowe, i trochę pomogło ale nie całkowicie, wyminiłem rozrząd oraz koło pasowe dwumasowe na najnowsze dyco, dałem alternator do regeneracji w tym wymiana wolnobieżki.
na niskich obrotach drga cała buda, minimalne dodanie gazu ui nie drga.
klikanie delikatne w gaz i przez buda przechodza straszne wibracje
auto przyspiesza normalnie, itd.
To wina dwumasy?
jeżli tak to kupić valeo czy OEM?
Jacenty, możesz mi podesłać aktualna cenę na dwumasę sprzęgło i docisk?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
no to jestem w szoku
czyli ten dach dalej będzie mi tak napitalał?
muszę się spotkać z kimś z trójmiasta aby porównać.
byłem przekonany, że to dwumasa ma takie luzy.
może to koło valeo jest cięższe i lepiej to tłumi?
jeżeli było tak w std to jestem bardzo zdziwiony.
TDI w porównaniu do mojego to nie trzęsie
spróbuję narysować amplitudę drgań koła kierownicy na kartce
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Każde JTD trzęsie i nie wierze ludziom jak mówią ze wymienili poduszkę to już nic zero drgań. Zmniejszyły się na pewno ale i dalej będą odczuwalne.
A ty Adaś masz dach typu sky window czy dołożony poz fabryka ?
Zazwyczaj awaria dwu-masy objawia się wypadaniem biegów w momencie przełączalnia oraz utrudnieniem. _________________ Z poważaniem
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
mam ten płatowy tak jak w folderach.
biegi wchodzą raczej bez problemów.
ciekawe jaka jest różnica wagi dwumasy OEM i valeo
postaram się to zaraz odgrzebać
Pozdrawiam
edit:
nie mam w eperze wagi _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Odświeżę temat, bo mi post skasowano:
Czy przy wymianie koła dwumasowego wymieniamy kompletne sprzęgło? I teraz czy kompletne sprzęgło do 1,9JTD 115KM 2002r ZFA19200000175616 z klimatyzacją, to:
- tarcza i docisk - link allegro
- łożysko (które nie występuje w komplecie)
- aktywator sprzęgła - link allegro
Co wymienialibyście, gdyby w Waszym aucie było wywalone tylko koło dwumasowe? Sprzęgło chodzi bardzo poprawnie, bierze gdzieś w połowie, nie wykazuje oznak ślizgania itp. Wymieniam koło, bo telepie mi budą i trzaska przy gaszeniu.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
ja bym wymienił wszystko
czyli dwumasę
docisk
sprzęgło
łożysko z wyprzęgnikiem czy jak to się nazywa
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.