Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:28
Temat postu: Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Witam,
Ja doskonale wiem, że było o tym wiele postów, ale podpowiedzcie proszę, bo może źle to interpretuję:
Mam wszystkie efekty padniętej dwumasy:
- drgania auta - dach szklany już robi mi sieczkę z mózgu (ale tylko na wolnych obrotach i po załączeniu klimy znikają - ostatnio coraz mniej)
- metaliczne stuki przy gaszeniu
- stuki z prawej strony silnika na wolnych obrotach
ALE:
- po wciśnięciu sprzęgła gdy gaszę ZUPEŁNIE nic się nie zmienia, również gaśnie z wyraźnym metalicznym dźwiękiem i stuknięciem, czasem mam wrażenie, jakby silnik się zatrzymywał nagle (tak jakby ktoś po przekręceniu kluczyka metalowy pręt wkładał w koło )
Nie chcę podawać moich podejżeń, prosze o opinie. Może to jednak nie koło i od czego zacząć?
Bardzo dziękuję
Pozdrawiam
Łukasz
Stilo 1,9JTD 115KM 2002r 156tys km 3d |
|
Powrót do góry |
|
|
jacenty77
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 315 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj-pom Posiadane auto: stilo
Piwa: 10/3
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:38
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
zacznij od kola pasowega ale to raczej dwumas. Jak chcesz to pisz na PW
bo mogę mieć |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:41
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
I to powodowałoby takie drgania na wolnych obrotach? Wszystko lata w aucie jak głupie, dudni, ale na kierownice za mocno się nie przenosi i po dodaniu lekko gazu drgania znikają, wystarczy 1000rpm |
|
Powrót do góry |
|
|
gokar83
Debiutant
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:01
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
poducha skrzyni jeszcze do wymiany. |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:03
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
gucioo21
Dyskutant
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Stilo MW JTD 115
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:54
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:34
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
gucioo21 napisał: | Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy |
Nie do końca wiem, co masz na myśli mówiąc o płynności jazdy? Chodzi o szarpanie? W zasadzie nie czuję żadnych problemów z jazda w korku (poza tym telepaniem dachu ) Mogę jechać na niskich obrotach i nagle przyspieszyć (nagle, jak na diesla ), mogę sobie powoli turlać się na dwójce. Ale w zasadzie płynność na tych dwóch - mocnych biegach nigdy nie jest super, bo wystarczy muskanie gazu, żeby auto lekko wyrywało. |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 12:11
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
mam to samo,
pozbyłeś się tego ultra wkurzającego problemu?
ja wymieniłem 4 poduch na nowe po zmianowe, i trochę pomogło ale nie całkowicie, wyminiłem rozrząd oraz koło pasowe dwumasowe na najnowsze dyco, dałem alternator do regeneracji w tym wymiana wolnobieżki.
na niskich obrotach drga cała buda, minimalne dodanie gazu ui nie drga.
klikanie delikatne w gaz i przez buda przechodza straszne wibracje
auto przyspiesza normalnie, itd.
To wina dwumasy?
jeżli tak to kupić valeo czy OEM?
Jacenty, możesz mi podesłać aktualna cenę na dwumasę sprzęgło i docisk?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto! |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek82
Auto Maniak
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
|
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:04
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Adaś powiem Tyle ten typ tak ma
Ja już się z tym pogodziłem:)
Stilówki JTD zawsze trzepotały kultura poprawiła się dopiero w momencie wprowadzenia multiJet w 2004/5 roku:) _________________ Z poważaniem
Marek |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marek82
Auto Maniak
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
|
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:58
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Każde JTD trzęsie i nie wierze ludziom jak mówią ze wymienili poduszkę to już nic zero drgań. Zmniejszyły się na pewno ale i dalej będą odczuwalne.
A ty Adaś masz dach typu sky window czy dołożony poz fabryka ?
Zazwyczaj awaria dwu-masy objawia się wypadaniem biegów w momencie przełączalnia oraz utrudnieniem. _________________ Z poważaniem
Marek |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 14:05
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
mam ten płatowy tak jak w folderach.
biegi wchodzą raczej bez problemów.
ciekawe jaka jest różnica wagi dwumasy OEM i valeo
postaram się to zaraz odgrzebać
Pozdrawiam
edit:
nie mam w eperze wagi _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto! |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:48
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Odświeżę temat, bo mi post skasowano:
Czy przy wymianie koła dwumasowego wymieniamy kompletne sprzęgło? I teraz czy kompletne sprzęgło do 1,9JTD 115KM 2002r ZFA19200000175616 z klimatyzacją, to:
- tarcza i docisk - link allegro
- łożysko (które nie występuje w komplecie)
- aktywator sprzęgła - link allegro
Co wymienialibyście, gdyby w Waszym aucie było wywalone tylko koło dwumasowe? Sprzęgło chodzi bardzo poprawnie, bierze gdzieś w połowie, nie wykazuje oznak ślizgania itp. Wymieniam koło, bo telepie mi budą i trzaska przy gaszeniu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:52
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
ja bym wymienił wszystko
czyli dwumasę
docisk
sprzęgło
łożysko z wyprzęgnikiem czy jak to się nazywa
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto! |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:55
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć. |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 16:55
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
[/quote]A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć.
sprawdź w e-per, lub zadzwoń do aso. Z tego co pamiętam przed 2003 rokiem wysprzęglik był na skrzyni i sterował łożyskiem oporowym sprzęgła. obecnie jest pompa sprzęgła ( aktualny nr kat 55224082 ) i " tuleja przesuwna " czyli hydrauliczne łożysko oporowe sprzęgła ( nr kat 55183501 ). koszt pompy to ok. 175,00 zł w ASO, koszt łożyska to ok. 360, 00 zł w ASO.
"aktywator sprzęgła" z linku do allegro to właśnie hydrauliczne łożysko -innego łożyska nie potrzeba. |
|
Powrót do góry |
|
|
Anders25
Czytelnik
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: fiat Stilo 1.9 jtd
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 19:07
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
A czy dwumas słychać na postoju tzn. na "luzie"?????? |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam2000
Debiutant
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Stilo 1.9 jtd 115KM 2002r.
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Sob 29 Sty 2011, 23:18
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Opiszę mój przypadek, który zmusił mnie do wymiany koła dwumasowego. Już w temacie "Drgania na 5 biegu." ze stycznia 2010 r. pisałem o kole dwumasowym. Pamiętam wtedy Marek82 napisał, że to brednia. Więc wymieniłem wszystkie poduszki i łapy. Opony miałem nowe, posprawdzałem przeguby - były ok, a szarpało dalej.
A teraz jakie miałem objawy:
1) na wyłączonym silniku włączając 1. bieg bujając samochodem przód-tył wyraźnie było słychać stuk metaliczny i był dość duży luz,
2) na 4, 5 biegu podczas mocniejszego dodania gazu silnik dostawał drgania, po osiągnięciu prędkości drgania ustawały (bez względu na prędkość). Gdy dodawałem gaz pomału drgań nie było (najbardziej było to odczuwalne podczas wyprzedzania),
3) podczas jazdy na 4, 5 biegu (zresztą na niższych też) po wciśnięciu i puszczeniu gazu było słuchać metaliczny dźwięk i był wyczuwalny dość duży luz,
4) w temperaturze poniżej -15 st. C po odpaleniu były duże drgania budy, które po ruszeniu (na 1 i 2 biegu) i małym gazie były nie do zniesienia , ustawały po dodaniu gazu.
To wszystko zmusiło mnie do wymiany koła dwumasowego. Po konsultacji w ASO i zapoznaniu się z ceną (powiedzieli, że w 3 tys. zł się zmieszczę) podziękowałem im i postanowiłem wymienić je sam. Po zdemontowaniu skrzyni wiedziałem co mam kupić (u mnie był zamontowany zestaw "Valeo") - tarcza sprzęgłowa współpracująca z kołem dwumasowym nie posiada sprężyn /patrz zdjęcie 1/ (w wyżej podanym poście tarcza nie jest od silnika JTD 115KM, 2002 rok). Moja tarcza ma grubość 7mm a docisk według mnie jest bardzo dobry (małe ślady zużycia) /patrz zdjęcie 2/, ale nie znając grubości tarczy nowej postawiłem kupić zestaw (tarcza + docisk występuje tylko jako komplet) oprócz wysprzęglika i łożyska.
zdjęcie 1 - tarcza sprzęgłowa, zdjęcie 2 - docisk sprzęgła
KOSZTY (części kupione na allegro u sprzedawcy tanifiat):
Koło dwumasowe VALEO – 1150 zł (waga netto: 11,4 kg)
Zestaw tarcza sprzęgłowa oraz docisk VALEO – 538 zł (waga netto: 1,1 kg tarcza + 5,4 kg docisk)
wysyłka - około 35 zł (1 dzień roboczy)
Dzwoniłem do nich (sklep znajduje się w Suwałkach), podałem numer nadwozia samochodu (sprzedawca sprawdził i dobrał odpowiednie części do mojego silnika) i na drugi dzień dostałem paczkę. Nowa tarcza sprzęgłowa ma powyżej 8 mm grubości (jak widać na zdjęciu wyżej), tak że nie musiałem kupować nowej (moje auto ma przejechane 70 tys km). Jeżeli chodzi o wysprzęglik to jest on przykręcony do skrzyni biegów, a na nim mocowane jest łożysko – nie stwierdziłem dużego zużycia, więc tych elementów nie wymieniałem.
Po wymianie koła dwumasowego jestem miło zaskoczony:
ad.1) Bujając samochodem na 1. biegu brak metalicznych stuków, wyczuwalny mały luz,
ad.2) Na 4, 5 biegu podczas jazdy po mocnym wciśnięciu gazu nie ma drgań silnika, samochód płynnie przyśpiesza,
ad.3) Na 4, 5 biegu podczas jazdy wciskając i puszczając gaz nie słychać już metalicznych stuków, wyczuwalny luz taki jak w innych (sprawnych) samochodach,
ad.4) Ze względu na poprawę pogody nie mogę stwierdzić czy autem ciągle trzęsie.
Po odpaleniu silnika są wyczuwalne minimalne drgania – pewnie tego się nie zlikwiduje. Mam dostęp do Alfy Romeo 147 1.9 JTD MultiJet (120 KM) z 2008 roku z inną skrzynią biegów i u mnie są trochę większe drgania odczuwalne na kierownicy niż w Alfie.
Całość wymiany udokumentowałem zdjęciami, jak znajdę trochę czasu, to zrobię opis i wrzucę na forum do działu manual. Chciałbym dodać, że nie jestem mechanikiem.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany kupnem używanej tarczy sprzęgła oraz dociskiem (zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na maila) proszę pisać na PW.
Pozdrawiam, Adam |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 11:09
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Dobra robota.
zmartwiły mnie te pozostałe drgania na biegu jałowym
ja właśnie z powodu drgań przechodzących przez budę w zakrese najmniejszych obrotów i luzy chce wymienić dwumasę.
być może na rynku są cięższe koła które lepiej będą tłumić?
jaka jest różnica wag oem fiat vs valeo?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto! |
|
Powrót do góry |
|
|
CyraXXX
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 11:35
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
gratki.
zrób manual wiele osób skorzysta
w/w alfa ma multijeta - lepsza kultura pracy stąd możesz wyczuwać mniejsze drgania (chociaż to jest zależne od wielu czynników). _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek82
Auto Maniak
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:24
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
adam2000 powiedzmy szczerze.
70tys/km twoje stilo nie ma przejechane na bank .
Wnioskuje to po docisku. Albo ktoś jeździł na pół sprzegle
A po drugie
koło 2 masowe nie jest odpowiedzialne tylko za drgania moze to tez powodować zużyta tarcza sprzęgłowa lub jej pokrzywienie.
Ale to juz inna bajka.
Najlepsza diagnoza 2 masówki to:
1.Odpalamy samochód
2.Zaciągamy ręczny
3 wbijamy jedynkę i próbujemy ruszać nagle zasprzeglamy i wbijamy wsteczny bieg.
4 jeśli usłyszymy trzaski lub stukot to wtedy wiemy ze na 100% jest to dwu masa. _________________ Z poważaniem
Marek |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 12:59
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
to wszystko można wywnioskować z załączonych przeze mnie kilka postów wyżej linków - wystarczy ZROZUMIEĆ po co jest i jak działa koło dwumasowe, a zdiagnozowanie będzie łatwiejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek82
Auto Maniak
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 13:39
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Kolego bosforus bardzo pomocne i fachowe linki podsunąłeś użytkownikom foum _________________ Z poważaniem
Marek |
|
Powrót do góry |
|
|
kamay
Debiutant
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.9 MJ 140KM 2004; C5 Tourer 2.0 HDI 163KM Exclusive 2011
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 30 Sty 2011, 19:47
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Witam kolegów
Jeżeli chodzi o sprawę drgań przenoszonych na koło kierownicy czy karoserię, chciałbym wam przedstawić jak to jest w moim przypadku (dla porównania oczywiście)
Stilo ma trochę ponad 140tys i jest na oryginalnych (fabrycznych, jeszcze nie wymienianych) częściach.
http://picasaweb.google.com/KAMIL2878/STILO?authkey=Gv1sRgCNreqbjh-7H4-gE#5568035168284002162 |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 18:30
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
A czy można w sposób mechaniczny sprawdzić czy pada dwumasa???Bo u mnie nie ma stuków ale takie drżenie!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
CyraXXX
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
|
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 22:00
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
co masz na myśli 'w sposób mechaniczny' ?
wyżej masz przepis co i jak _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 16:10
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Wiesz chodzi mi o to czy da sie wejśc pod samochód i wizualnie cos zobaczyc!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
CyraXXX
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
|
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 19:00
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
nie da rady _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Sro 02 Lut 2011, 11:57
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Dzięki!!!!cóz trzeba czekac na rozwój wydarzeń,!!!!!pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
edwardo65
Dyskutant
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Bravo 1,4 M-jet 120km
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Sro 02 Lut 2011, 20:36
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
A ja słyszałem że niektórzy nie wymieniają uszkodzonego koła dwumasowego tylko je ze sobą zespawują i jest po problemnie. Tylko że trzeba wtedy delikatniej jeździć ? Ale czy to przypadkiem nie herezja ? |
|
Powrót do góry |
|
|
jarson190
Auto Maniak
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
|
Wysłany: Sro 02 Lut 2011, 22:59
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
z tym spawaniem to chyba nie do końca prawda - zespawane koło na pewno nie będzie wyważone , jeżeli ktoś chce zaoszczędzić na kole dwumasowym - silnik 115 km to może założyć zwykłe kompletne sprzęgło z 80 km, sprawdzone (u mnie jeszcze jest dwumasa ale w razie czego mam właśnie od 80 km zachomikowane) można też oddać do regeneracji na pewno taniej niż nowe a i gwarancja jest |
|
Powrót do góry |
|
|
kinio37
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: fiat stilo 1.9 jtd 2002r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 09:48
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Kolego Jarson, coś mi tu nie pasuje, ja mam jtd 80 koni, sprawdzałem w eper i też mam dwumasę. Zresztą nawet starsze jtd jak w punto czy bravo też je mają. Dlatego ciekawi mnie co ty tam masz zachomikowane przecież do kompletnego sprzęgła potrzeba jeszcze koło zamachowe.
Wolałbym żeby było tak jak piszesz ale niestety do mojego silnika koło jest nawet minimalnie droższe, pewnie dlatego że rzadziej się sprzedaje. |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 15:07
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Witam ponownie,
Czy mógłbym prosić o sprawdzenie moich numerów w e-per koła, sprzęgła i aktywatora vel czegoś co występuje u mnie?
Nie mam tego programu a ściągnięcie zajmie mi kilka dni A potrzebuję zamówić przed weekendem. Nie lubię się wysługiwać kimś, ale może komuś się akurat nudzi
Fiat Stilo 1,9JTD 115KM 2002r 3drzwi
ZFA19200000175616 z klimatyzacją
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
aktywator sprzęgła (łożysko)
Głównie nie moge ustalić co mam, aktywator, czy pompę, czy co tam jest.
Z góry dziekuję
Łukasz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadeusz19
Debiutant
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): PODKARPACIE Posiadane auto: stilo, c5
Piwa: 0/4
|
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 15:10
Temat postu: A przeczyscie |
|
|
jeszcze egr, pewnie to waszym stilonom nie zaszkodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 15:42
Temat postu: Re: A przeczyscie |
|
|
tadeusz19 napisał: | jeszcze egr, pewnie to waszym stilonom nie zaszkodzi. |
?? |
|
Powrót do góry |
|
|
CyraXXX
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
|
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 17:35
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
bheesty napisał: | Nie mam tego programu a ściągnięcie zajmie mi kilka dni |
i nie musisz go mieć
VIN już Ci wklepałem
KLIK
użyj Internet Explorer i sobie sam sprawdzisz _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 09:05
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
O kurde, zawsze myślałem, że istnieje tylko program do ściągnięcia.
Dzięki wielkie |
|
Powrót do góry |
|
|
bheesty
Dyskutant
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 10:02
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Wiecie co? Nie mogę nigdzie znaleźć do mojego auta aktywatora sprzęgła. Występuje na schemacie, ale nigdzie się nie podświetla. Może ja go nie mam
Link do schematu
Link do ePER sprzęgło
A chodzi mi tylko o łożysko, żeby je przy okazji wymienić. |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 10:57
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
prawdopodobnie do tego auta zastosowano modyfikację - hydrauliczne łożysko oporowe występujące w e-per pod nazwą "tuleja przesuwna - nr kat fiat 55183501 - cena w aso w krakowie 380 zł, można kupić w sklepie wysyłkowym oryginał fiata za 280 zł.
ps. zakupiłem wczoraj ( dostawa dzisiaj ) oryginał valeo dla fiata docik z tarczą nr kat 71784220 za 565 zł i wymienione wyżej łożysko hydrauliczne)
ps. najlepiej zadzwoń do ASO fiata, podaj vin i uzyskasz wszystkie informacje - w krakowie to działa i jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Damian013
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trzebnica Posiadane auto: Fiat Stilo multiwagon 19 jtd 115km 2003r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 06 Lut 2011, 14:18
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
witam jestem po wymianie dwu masy mogę coś podpowiedzieć u mnie przy gaszeniu było słychać tyrkotanie o wibracjach nie wspomnę które przechodziły na budę a tak wo gule to można sprawdzić tek zapalamy stilaka bieg jałowy i dociskamy dłonią na sprzęgło jeśli czujemy bicie na dłoni to mamy już odpowiedź pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 18:26
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
jestem po wymianie sprzęgła i
wymieniłem sprzęgło +docisk VALEO FIAT - 560 zł
łożysko hydrauliczne FIAT - 280 zł
płyn hamulcowy motul rbf 600 1 l - 54 zł
olej w skrzyni motul gear 300 75w90 2 l - 100 zł
płyn chłodzący prestone 2x 4 l -
filtr powietrza
mechanik - 350 zł
Pełnia zadowolenia ( oprócz kasy ), biegi wchodzą super ( choć i przed było ok - sprzęgło, a raczej docisk padł w momencie ) - warsztat też na 5. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dade
Debiutant
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 20:56
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
A co to za warsztat-może skorzystam |
|
Powrót do góry |
|
|
adam2000
Debiutant
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Stilo 1.9 jtd 115KM 2002r.
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 23:47
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
CyraXXX napisał: | gratki.
zrób manual wiele osób skorzysta |
Manual już jest dostępny tutaj. |
|
Powrót do góry |
|
|
adasch
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1794 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
|
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 00:25
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
bosforus napisał: | jestem po wymianie sprzęgła i |
Opowiadaj Wiecej
czy zniknęły ci drgania podczas dodawania i odejmowania gazu na niskich obrotach?
napisz coś więcej. Mnie też to czeka na wiosnę.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto! |
|
Powrót do góry |
|
|
bosforus
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
|
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 06:10
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
u mnie było tak, że auto jeździło normalnie, biegi wchodziły ok, drgań nie było ( oczywiście nie było z poprawką na sstilo jtd) ., ruszyłem..1,2 i już nie mogłem zmienić na - i tyle. Sprzęgło nie wysprzęglało już do końca , trochę mu brakowało. Okazało się, że uszkodzeniu uległ docisk (słoneczko), a że przy okazji tarcza miało 7 mm, wysprzęglik zasyfiony i na oko "nieciekawy ) to do wymiany poszedł cały komplet ( dwumas ok). Przy okazji wymiana oleju w skrzyni na motul ( przynajmniej brak problemu z ilością ), płyn hamulcowy motul, płyn w chłodnicy prestone.
Tu uwaga- w wysprzęgliku była cała masa syfu pomimo, że płyn hamulcowy był wymieniany 3 lata temu.
Po robocie sprzęgło śmiga ok, co prawda nie byłbym całkiem pewny, czy lepiej niż przedtem ??? sprzęgło miało 195 000 przebiegu.
ps. nie i nie było u mnie drgań przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - z tego co kombinuję może to być dwumas, albo uszkodzona tarcza,docisk??? pewnie okaże się po rozebraniu i weryfikacji |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 22:00
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Witam,a ja jeszcze mam taki problem, że podejrzewam dwumas,ale dzwięk zmienia się po wciśnieciu hamulca,tzn.tak jakby był bardziej wyciszony!!!!Ma ktos jakis pomysł!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
bartus86
Debiutant
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 3D 2002 ; Audi A6 Kombi 2000r 2.5 TDI 150 KM
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 09:59
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Kolego Miałem kiedyś Peugeota 607 2.2 HDI i tez mialem taki problem okazalo sie ze kolo masowe bylo do wymiany |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 20:36
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
oki,juz się pogodziłem zę muszę wymienic,oczywiście ceny ASO horror zapytałem z ich czesciami i robota 4.5tyś.......!!!!Wiec mam pytanie mogę kupic dwumas za 1tyś Valeo ale jest z roku 2008,czy ma to jakieś znaczenie?????pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukanio555
Debiutant
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat Stilo
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Pią 11 Mar 2011, 16:40
Temat postu: Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co? |
|
|
Dzięki,własnie to zamówiłem!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|