Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:28
Temat postu:
Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Witam,
Ja doskonale wiem, że było o tym wiele postów, ale podpowiedzcie proszę, bo może źle to interpretuję:
Mam wszystkie efekty padniętej dwumasy:
- drgania auta - dach szklany już robi mi sieczkę z mózgu (ale tylko na wolnych obrotach i po załączeniu klimy znikają - ostatnio coraz mniej)
- metaliczne stuki przy gaszeniu
- stuki z prawej strony silnika na wolnych obrotach
ALE:
- po wciśnięciu sprzęgła gdy gaszę ZUPEŁNIE nic się nie zmienia, również gaśnie z wyraźnym metalicznym dźwiękiem i stuknięciem, czasem mam wrażenie, jakby silnik się zatrzymywał nagle (tak jakby ktoś po przekręceniu kluczyka metalowy pręt wkładał w koło )
Nie chcę podawać moich podejżeń, prosze o opinie. Może to jednak nie koło i od czego zacząć?
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
I to powodowałoby takie drgania na wolnych obrotach? Wszystko lata w aucie jak głupie, dudni, ale na kierownice za mocno się nie przenosi i po dodaniu lekko gazu drgania znikają, wystarczy 1000rpm
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Stilo MW JTD 115
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
gucioo21 napisał:
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"
Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy
Nie do końca wiem, co masz na myśli mówiąc o płynności jazdy? Chodzi o szarpanie? W zasadzie nie czuję żadnych problemów z jazda w korku (poza tym telepaniem dachu ) Mogę jechać na niskich obrotach i nagle przyspieszyć (nagle, jak na diesla ), mogę sobie powoli turlać się na dwójce. Ale w zasadzie płynność na tych dwóch - mocnych biegach nigdy nie jest super, bo wystarczy muskanie gazu, żeby auto lekko wyrywało.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
mam to samo,
pozbyłeś się tego ultra wkurzającego problemu?
ja wymieniłem 4 poduch na nowe po zmianowe, i trochę pomogło ale nie całkowicie, wyminiłem rozrząd oraz koło pasowe dwumasowe na najnowsze dyco, dałem alternator do regeneracji w tym wymiana wolnobieżki.
na niskich obrotach drga cała buda, minimalne dodanie gazu ui nie drga.
klikanie delikatne w gaz i przez buda przechodza straszne wibracje
auto przyspiesza normalnie, itd.
To wina dwumasy?
jeżli tak to kupić valeo czy OEM?
Jacenty, możesz mi podesłać aktualna cenę na dwumasę sprzęgło i docisk?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
no to jestem w szoku
czyli ten dach dalej będzie mi tak napitalał?
muszę się spotkać z kimś z trójmiasta aby porównać.
byłem przekonany, że to dwumasa ma takie luzy.
może to koło valeo jest cięższe i lepiej to tłumi?
jeżeli było tak w std to jestem bardzo zdziwiony.
TDI w porównaniu do mojego to nie trzęsie
spróbuję narysować amplitudę drgań koła kierownicy na kartce
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Każde JTD trzęsie i nie wierze ludziom jak mówią ze wymienili poduszkę to już nic zero drgań. Zmniejszyły się na pewno ale i dalej będą odczuwalne.
A ty Adaś masz dach typu sky window czy dołożony poz fabryka ?
Zazwyczaj awaria dwu-masy objawia się wypadaniem biegów w momencie przełączalnia oraz utrudnieniem. _________________ Z poważaniem
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
mam ten płatowy tak jak w folderach.
biegi wchodzą raczej bez problemów.
ciekawe jaka jest różnica wagi dwumasy OEM i valeo
postaram się to zaraz odgrzebać
Pozdrawiam
edit:
nie mam w eperze wagi _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Odświeżę temat, bo mi post skasowano:
Czy przy wymianie koła dwumasowego wymieniamy kompletne sprzęgło? I teraz czy kompletne sprzęgło do 1,9JTD 115KM 2002r ZFA19200000175616 z klimatyzacją, to:
- tarcza i docisk - link allegro
- łożysko (które nie występuje w komplecie)
- aktywator sprzęgła - link allegro
Co wymienialibyście, gdyby w Waszym aucie było wywalone tylko koło dwumasowe? Sprzęgło chodzi bardzo poprawnie, bierze gdzieś w połowie, nie wykazuje oznak ślizgania itp. Wymieniam koło, bo telepie mi budą i trzaska przy gaszeniu.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
ja bym wymienił wszystko
czyli dwumasę
docisk
sprzęgło
łożysko z wyprzęgnikiem czy jak to się nazywa
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 16:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
[/quote]A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć.
sprawdź w e-per, lub zadzwoń do aso. Z tego co pamiętam przed 2003 rokiem wysprzęglik był na skrzyni i sterował łożyskiem oporowym sprzęgła. obecnie jest pompa sprzęgła ( aktualny nr kat 55224082 ) i " tuleja przesuwna " czyli hydrauliczne łożysko oporowe sprzęgła ( nr kat 55183501 ). koszt pompy to ok. 175,00 zł w ASO, koszt łożyska to ok. 360, 00 zł w ASO.
"aktywator sprzęgła" z linku do allegro to właśnie hydrauliczne łożysko -innego łożyska nie potrzeba.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Opiszę mój przypadek, który zmusił mnie do wymiany koła dwumasowego. Już w temacie "Drgania na 5 biegu." ze stycznia 2010 r. pisałem o kole dwumasowym. Pamiętam wtedy Marek82 napisał, że to brednia. Więc wymieniłem wszystkie poduszki i łapy. Opony miałem nowe, posprawdzałem przeguby - były ok, a szarpało dalej.
A teraz jakie miałem objawy:
1) na wyłączonym silniku włączając 1. bieg bujając samochodem przód-tył wyraźnie było słychać stuk metaliczny i był dość duży luz,
2) na 4, 5 biegu podczas mocniejszego dodania gazu silnik dostawał drgania, po osiągnięciu prędkości drgania ustawały (bez względu na prędkość). Gdy dodawałem gaz pomału drgań nie było (najbardziej było to odczuwalne podczas wyprzedzania),
3) podczas jazdy na 4, 5 biegu (zresztą na niższych też) po wciśnięciu i puszczeniu gazu było słuchać metaliczny dźwięk i był wyczuwalny dość duży luz,
4) w temperaturze poniżej -15 st. C po odpaleniu były duże drgania budy, które po ruszeniu (na 1 i 2 biegu) i małym gazie były nie do zniesienia , ustawały po dodaniu gazu.
To wszystko zmusiło mnie do wymiany koła dwumasowego. Po konsultacji w ASO i zapoznaniu się z ceną (powiedzieli, że w 3 tys. zł się zmieszczę) podziękowałem im i postanowiłem wymienić je sam. Po zdemontowaniu skrzyni wiedziałem co mam kupić (u mnie był zamontowany zestaw "Valeo") - tarcza sprzęgłowa współpracująca z kołem dwumasowym nie posiada sprężyn /patrz zdjęcie 1/ (w wyżej podanym poście tarcza nie jest od silnika JTD 115KM, 2002 rok). Moja tarcza ma grubość 7mm a docisk według mnie jest bardzo dobry (małe ślady zużycia) /patrz zdjęcie 2/, ale nie znając grubości tarczy nowej postawiłem kupić zestaw (tarcza + docisk występuje tylko jako komplet) oprócz wysprzęglika i łożyska.
KOSZTY (części kupione na allegro u sprzedawcy tanifiat):
Koło dwumasowe VALEO – 1150 zł (waga netto: 11,4 kg)
Zestaw tarcza sprzęgłowa oraz docisk VALEO – 538 zł (waga netto: 1,1 kg tarcza + 5,4 kg docisk)
wysyłka - około 35 zł (1 dzień roboczy)
Dzwoniłem do nich (sklep znajduje się w Suwałkach), podałem numer nadwozia samochodu (sprzedawca sprawdził i dobrał odpowiednie części do mojego silnika) i na drugi dzień dostałem paczkę. Nowa tarcza sprzęgłowa ma powyżej 8 mm grubości (jak widać na zdjęciu wyżej), tak że nie musiałem kupować nowej (moje auto ma przejechane 70 tys km). Jeżeli chodzi o wysprzęglik to jest on przykręcony do skrzyni biegów, a na nim mocowane jest łożysko – nie stwierdziłem dużego zużycia, więc tych elementów nie wymieniałem.
Po wymianie koła dwumasowego jestem miło zaskoczony:
ad.1) Bujając samochodem na 1. biegu brak metalicznych stuków, wyczuwalny mały luz,
ad.2) Na 4, 5 biegu podczas jazdy po mocnym wciśnięciu gazu nie ma drgań silnika, samochód płynnie przyśpiesza,
ad.3) Na 4, 5 biegu podczas jazdy wciskając i puszczając gaz nie słychać już metalicznych stuków, wyczuwalny luz taki jak w innych (sprawnych) samochodach,
ad.4) Ze względu na poprawę pogody nie mogę stwierdzić czy autem ciągle trzęsie.
Po odpaleniu silnika są wyczuwalne minimalne drgania – pewnie tego się nie zlikwiduje. Mam dostęp do Alfy Romeo 147 1.9 JTD MultiJet (120 KM) z 2008 roku z inną skrzynią biegów i u mnie są trochę większe drgania odczuwalne na kierownicy niż w Alfie.
Całość wymiany udokumentowałem zdjęciami, jak znajdę trochę czasu, to zrobię opis i wrzucę na forum do działu manual. Chciałbym dodać, że nie jestem mechanikiem.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany kupnem używanej tarczy sprzęgła oraz dociskiem (zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na maila) proszę pisać na PW.
Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?
Dobra robota.
zmartwiły mnie te pozostałe drgania na biegu jałowym
ja właśnie z powodu drgań przechodzących przez budę w zakrese najmniejszych obrotów i luzy chce wymienić dwumasę.
być może na rynku są cięższe koła które lepiej będą tłumić?
jaka jest różnica wag oem fiat vs valeo?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.