jutro robię zimową wymianę oleju w skrzyni i silniku.
oddaje auto moim mechanikom, którzy ostatnio czego się nie dotkną to coś spieprzą.
czy jest w powyższym jakaś filozofia?
wole im napisać aby uważali na coś, bo dojdzie do rękoczynów.
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Chyba lepiej zmienić mechanika
A przy silniku ze zmianą oleju nie ma żadnej filozofii a w skrzyni z tego co wiem to oleju się nie zmienia tylko dolewa, ale nie wiem jak w twoim modelu. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
brzozowski886 napisał:
Chyba lepiej zmienić mechanika
A przy silniku ze zmianą oleju nie ma żadnej filozofii a w skrzyni z tego co wiem to oleju się nie zmienia tylko dolewa, ale nie wiem jak w twoim modelu.
nie rozumem słowa "nie zmienia się"
dla mnie totalny idiotyzm.
zalewam na zimę motul gear 300 płynność -60 estry i takie tam. Niektórzy wiedzą co to jest
ponieważ mam ustalony termin na jutro to muszę to zrobić. Auto obecnie stoi w garage, ale żona od przyszłego tyg zacznie go używać.
więc sprawy przeglądowe muszę załatwić
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
No chodziło mi o te że w niektórych samochodach nie wymienia się oleju w skrzyni tylko jak są jego ubytki to się je uzupełnia. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 13:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Wymiana oleju w skrzyni - biorąc pod uwagę czasokres pomiędzy wymianami (zazwyczaj producenci, którzy zalecają wymianę piszą o interwale 60-90 tyś km) - to znikomy koszt, a jak może poprawić komfort pracy skrzyni przekona się ten, kto wymienił olej.
Faktem jest, że niektórzy producenci nie piszą nic o wymianie oleju w skrzyni, ale czy jest to dobre dla mechanizmu? Według mnie tak samo "dobre" jak wymiana oleju w silniku co 30 tyś km.
Przy okazji - korek spustowy oleju w skrzyni biegów ma zamontowany magnes. Zwykle po jego odkręceniu przyczepionych jest do niego sporo opiłków. A wyobraź sobie ile niewidocznych gołym okiem opiłków tworzy roztwór koloidalny w oleju?
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 13:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Wszystko się zgadza tylko np. w opu astrze nie ma korka do spustu oleju tylko trzeba odkręcić dekiel z boku skrzyni _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
W czasie eksploatacji skrzyni powstaje osad, szlam, opiłki. W jednych skrzyniach jest tego mniej, w innych więcej, jeżeli olej nie jest klarowny i widać osady to kwalifikuje się do wymiany, inaczej do wymiany będzie skrzynia. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Filozofii w obydwu przypadkach nie ma. Należy jednak pamiętać o kilku istotnych rzeczach na które mechanicy z powodu znieczulicy nie zwracają uwagi, lub poprostu nie mają ku temu możliwości.
SILNIK
1. Spuszczać olej na nagrzanym silniku poprzez odkręcenie korka spustowego, korka wlewu oleju, oraz po wyciągnięciu bagnetu.
2. Zimnego oleju nie wlewamy na gorący silnik z uwagi na różnicę temperatur oraz możliwość powstania wewnętrznych odkształceń.
3. Robiąc to we własnym zakresie dobrze mieć dwa koła przednie wyżej niż reszta. Korek jest tak wyprofilowany ze podniesienie przodu powoduje większy spływ starego oleju.
4. Oczywiście razem z olejem OBOWIĄZKOWO wymieniamy filtr oleju.
5. Pamiętać należy że silnik lepiej jak ma oleju trochę za mało niż trochę za dużo. Przy nadwyżce puszczają uszczelniacze i istnieje ryzyko rozszczelnienia silnika.
To tyle o wymianie oleju silnikowego, teraz skrzynia.
1. Korek spustowy znajduje się pod lewą półośką i to taki sam rodzaj śruby jak korka spustowego od silnika czyli imbus 8. W przeciwieństwie do korka silnika którego światło kieruje prostopadle w dół, w przypadku skrzyni śruba jest po bocznej stronie. Robiąc to samodzielnie należy wymontować koło lewe, nadkole, osłonę boczną i osłonę dolną.
2. Korek wlewowy znajduje się w komorze silnika między poduszką skrzyni biegów a silnikiem. Jest to również taka sama śruba ( imbus 8 ) jak pozostałe korki.
3. Skrzynia posiada korek przelewowy który należy również odkręcić aby nie dopuścić do wlania zbyt dużej ilości oleju ( do JTD 1.9 115 przy skrzyni typu GETRAG wchodzi 1.7 litra ).
4. Po opróżnieniu skrzyni z oleju ( możemy auto opuścić kilka centymetrów na lewarku aby wylać większą ilość starego oleju ) zakręcamy korek spustowy, oraz nalewamy nowy olej od góry patrząc kiedy korek przelewowy zacznie puszczać nowy olej. Kapanie, bądz monitorowanie wycieku z korka przelewowego to znak że skrzynia jest "pełna".
5. Ważne jest aby auto stało równo na płaskim podłożu. Tylko wtedy korek przelewowy funkcjonuje prawidłowo. Niestety i tutaj bardzo ważne, może w wielu sytuacjach nie obejść się bez kanału. Korek przelewowy umiejscowiony jest w bardzo trudnym miejscu do którego dostęp z innej strony niż od dołu jest praktycznie niemożliwy. Korek ten znajduje się za półośką w stronę kabiny ok 10 cm w prawy górny róg od korka spustowego.
Ja olej w skrzyni wymieniałem kilka dni temu na MOTUL GEAR 300.
Olej w silniku to MOTUL X-CESS 8100 5W40.
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
coś czuję, że ten motul to moja ręka
gear 300 w skrzyni wymiata
tan stary to niezły syf i na oko to shell gear sl. wszyscy oem go leją do skrzyń pewnie dlatego w stilo lubią się wykrzaczyć.
rozumem, ze jesteś zadowolony
zalewam ten sam config, plus płukanka silnika plus hamulcowy rbf660 bo w Częstochowie będzie szkolenie z jazdy a ugotować tuleę to pikuś.
może ktoś chętny na szkolenie? Planuję jechać darmowozem (stilo) aby moja druga lepsza połowa trochę "latania z esp" się nauczyła.
Pozdrawiam
p.s.
po założeniu ferodo ds które polecam, auto staje wariacką żyletą jeżeli chodzi o hamulce. tarcze oczywiście brembo.
p.s.2
ponieważ sporo osób o to pyta co ile km powinno się wymieniać olej
odp max 60kkm w przypadku oleju dla śmiertelników i to nie dlatego bo jest przepracowany a dla tego, że nie trzyma api. skrzynia łapie różne temperatury i olej się "wykłada" - starzeje i gubi parametry _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Szczerze to nie jestem zadowolony tak jakbym tego chciał. Mówię tutaj o oleju w skrzyni. Lewarek i opór stawiany po wymianie na GEAR300 stał się znaczący. Biegi wchodzą ciężej i z oporem. Nie wiem co było wlane wcześniej, ale pracowało nieco lepiej. Mowa tutaj o pracy na rozgrzanej skrzyni bo na zimnej to byłą tragedia. Na zimnej Motul sprawdza się teraz lepiej.
Jest jedno ale. Wlałem do skrzyni 1900 ml oleju gdyż nie odkręciłem korka przelewowego. Dziś jadę na spuszczenie nadmiaru to zamelduje czy zauważyłem poprawę. _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 08:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
ArekWolf napisał:
Szczerze to nie jestem zadowolony tak jakbym tego chciał. Mówię tutaj o oleju w skrzyni. Lewarek i opór stawiany po wymianie na GEAR300 stał się znaczący. Biegi wchodzą ciężej i z oporem. Nie wiem co było wlane wcześniej, ale pracowało nieco lepiej. ....
To standard jeśli ktoś zamiast zalecanej tuteli wleje inny olej - teraz już wiesz czemu producent nie zaleca wymiany oleju w tej skrzyni biegów - tylko kontrolę poziomu i ewentualne dolewki (po to masz bagnet w skrzyni) _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
Maciek-156 napisał:
ArekWolf napisał:
Szczerze to nie jestem zadowolony tak jakbym tego chciał. Mówię tutaj o oleju w skrzyni. Lewarek i opór stawiany po wymianie na GEAR300 stał się znaczący. Biegi wchodzą ciężej i z oporem. Nie wiem co było wlane wcześniej, ale pracowało nieco lepiej. ....
To standard jeśli ktoś zamiast zalecanej tuteli wleje inny olej - teraz już wiesz czemu producent nie zaleca wymiany oleju w tej skrzyni biegów - tylko kontrolę poziomu i ewentualne dolewki (po to masz bagnet w skrzyni)
Arek, czy nie masz zapowietrzonego sprzęgła?
Maciek, sry ale nie zgadzam się z Tobą. Tulea to absolutnie nic specjalnego.
zwykłe 75w80 jak minerały ale piszą, że syntetyk
olej już od dawna nie produkowany
nie ma nawet dokładnej karty charakterystyki aby móc go przeanalizować.
u mnie skrzynia chodziła w miarę dobrze na starym oleju ale to dlatego, że wg mojej ocenym mam nieco zapowietrzone sprzęgło po ugotowałem kilkoma hamowaniami płyn hamulcowy tutela. Koszt 14 pln DRAMAT.
Do zastosowania OEM może i wystarczający, ale jak chcesz coś więcej to sry. Dzisiaj mój stilak będzie przezbrojony na motulowe płyny.
co do przelania oleju, zastanawiam się czy to nie jest wręcz niebezpieczne.
Dam znać jak u mne skrzynia chodzi. Generalnie nie spotkałem się z negatywną opinią o gear 300 a jeździ na tym świat subaru, nissan (mocne) mitsubishi.
zobaczymy jak będzie u mnie
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 09:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wymiana oleju: silnik i skrzynia.
U mnie po wymianie z oryginalnego oleju (nie wiem co było ale na 100% to co zalała fabryka) skrzynia na Motul gear 300 chodzi lepiej. Na ciepło chodzi doskonale. Niestety na zimno 1 i 2 bieg wchodzi ciężko, dopiero po rozgrzaniu silnika jest OK.
Na oryginalnym oleju na ciepło chodziła ciężej niż teraz (z Motulem) na zimno.
Niemniej jednak nie jest to to, co miałem w starym Nissanie, gdzie nawet przy mrozie -30 skrzynia chodziła idealnie. Ale to już może TTTM.
Co do objętości, to gdzieś widziałem 2 wersje tabel, z jednej wynikało, że wlewa się 1,7l z innej, ze 1,9-2 l. Ktoś wie o co biega? Sam wlałem ok. 1,9l.
Stary olej przy zlewaniu nie był mętny ale miał barwę bardzo ciemną, taki ciemny bursztyn, korek wlewowy cały oblepiony opiłkami. Przebieg 170 tyś, z czego przez pierwsze 2 lata auto było intensywnie eksploatowane (100 tyś w 2 lata, później już "lajtowo" średnio 20 tyś rocznie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.