Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: cinquacento 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 24 Maj 2015, 21:31
Temat postu:
Nie zrozumiały problem z układem chłodzenia
Witam od niedawna jestem posiadaczem cc 700 mam pytanie czy w zbiorniczku wyrównawczym temperatura płynu powinna byc taka ja wskazuje wskazówka? ,ponieważ podczas jazdy pokazuje 100stopni i nie włącza się wentylator choć jest dobry obydwa węże są gorące a płyn w zbiorniczku jest taki że spokojnie można wsadzić palec i się nie poparzyć i nie wylatuje płyn przy odkręconym korku dodam tylko że termostat jest nowy co do wentylatora to rozumiem że może to być czujnik wentylatora ale w takim razie przy sprawnym czujniku wentylator włączał się co minute skora tak szybko łapie temp nie mam pojęcia co to może być proszę o poradę gdzie mogę zobaczyć pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedz .
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 25 Maj 2015, 04:15
Temat postu:
temperatura płynu w zbiorniczku
Przy fabrycznie nowym termostacie tak jest że pracuje dość sprawnie i trzyma temperaturę praktycznie w krótkim obiegu, między 1/3 a połową skali wskaźnika (80-100 stopni). Temperatura wskazywana na tablicy to w zasadzie temperatura płynu w obiegu wewnętrznym.
Z czasem po paru latach działanie termostatu jest coraz dłuższe, zaczyna się nie domykać i cały układ sie grzeje równomiernie i dość długo dochodzi do właściwej temp. Wskazówka zaczyna wtedy "opadać" i w trakcie jazdy utrzymuje się już nie w połowie skali a coraz niżej.
Wiatrak załączy się jedynie w korku albo na postoju, gdy chłodnica nie da rady schłodzić płynu z braku "wiatru".
Ważne by układ był dobrze odpowietrzony (najpierw przez korki, a potem ustawić na max ogrzewanie kabiny i parę minut jazdy na średniowysokich obrotach wyprze pozostałe bąbelki z układu) a korek zbiorniczka czysty i sprawny Jak wiadomo w korku jest zawór pod i nadciśnieniowy.
Jeśli zaraz po wyłączeniu ciepłego silnika lekkie poluzowanie korka zbiorniczka np o pół obrotu nie spowoduje syczenia (strawiania ciśnienia w układzie) to albo korek albo układ do płukania i odkamieniania, albo też gdzieś jest jakaś nieszczelność. Grozi uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Nie zrozumiały problem z układem chłodzenia
odlacz wtyczke od wentylatora chlodnicy i zmostkuj ja jak zalaczy sie wentylator to czujnik w chlodnicy do wymiany a jak nie to sprawdz bezpiecznik w komorze silnika jest glowny z wentylatora chlodnicy
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 25 Maj 2015, 18:26
Temat postu:
układ chłodzenia
Kombinuj z mostkami i wtyczkami dopiero wtedy jak na parkingu właczysz silnik i poczekasz ze 20 minut, aż cały układ się dobrze zagrzeje.
Ważne żeby nie w trakcie jazdy bo wiatr wystudzi chłodnicę.
Wtedy powinien właczyć się wentylator, jak wskazówka dojdzie do około 3/4 skali i zacznie być blisko czerwonego pola HOT. Jak się nie załączy to wtedy pewność że coś z nim nie tak. Czasem o takich oczywistych sprawach się zapomina więc piszę dla przypomnienia.
Umyj korek najlepiej jakimś preparatem do mycia silnika albo jakimś stężonym płynem do mycia naczyń, wypłucz dokładnie w gorącej wodzie. Nowy kosztuje około 20 zet. Dokręć dobrze na zbiorniczku. Ciśnienie w układzie musi być. Ani za małe ani za duże, ten korek utrzymuje właśnie takie jakie ma być.
http://obrazki.elektroda.net/100_1249545821.jpg
schemat układu cc700 w celach poglądowych z zaprzyjaźnionego forum:
i podobny temat na innym forum:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic206765.html
wystarczy poszperać
Re: ( Fiat Cinquecento ) Nie zrozumiały problem z układem chłodzenia
po co ma grzać silnik do 100 stopni jak mu wentylator się nie załączy to przegrzeje go i pójdzie upg ? nie sprawdzi to na zimnym czy wentylator chodzi.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 25 Maj 2015, 19:41
Temat postu:
problem z układem chłodzenia
jak zwykle sa dwie szkoły...
Bezpieczniki to podstawa i oczywiście sprawdza się zawsze gdy jest podejrzenie niedziałania czegoś, punkt dla kolegi.
Gdby miał przepalić upg to już by się to stało. Zanim cokolwiek się zacznie grzebać trzeba test funkcjonalny zrobić jak cały układ działa na postoju a nie tylko w trakcie jazdy. Nie sztuka rozgrzebac pół auta szukając rzekomej usterki, zwłaszcza że do tego czujnika na chłodnicy dostęp taki sobie...
Ja bym tak zrobił.
A kolega myśle rozsądny i zrobi po swojemu jak uważa.
Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: cinquacento 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Maj 2015, 20:02
Temat postu:
ukłąd chłodzenia
Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi mam jeszcze pytanie żeby sprawdzić napięcie w kostce wentylatora i w kostce czujnika czy muszę zagrzać samochód do temp w której powinien włączyć się wentylator ? a co do bezpiecznika z tego co wyczytałem to w cc 94 to nie ma głównego bezpiecznika a jeżeli jest to w którym miejscu ponieważ oprócz tych pod kierownicą to nigdzie indziej nie znalazłem innych bezpieczników pozdrawiam ?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Xsara Picasso SX, Renault ESPACE III 2.0 lpg
Piwa: 3/4
Wysłany: Wto 26 Maj 2015, 00:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Nie zrozumiały problem z układem chłodzenia
Nie jest to poprawne, ale układ chłodnicy można celowo rozszczelnić właśnie w korku zbiorniczka. Najprościej nie dokręcając Przydaje się, gdy chłodnica stara i cieknie pod ciśnieniem. A tak można spoko jeździc na krótkich trasach (miasto) nawet stojąc w korkach. Testuję już drugi sezon, wentylator się załącza, wszystko ok!
Ja w tej sprawie nie widzę problemu W zbiorniczku płyn ciepły -normalne, wentylator nie włącza się z byle powodu -normalne.
Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: cinquacento 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Maj 2015, 20:42
Temat postu:
ukłąd chłodzenia
Witajcie na początku przepraszam ze tyle pytam ale w mechanice jestem zielony a w internecie jest dużo napisane ale brak czasami konkretów ,mam jeszcze pytanie w jakiej temperaturze w cc700 powinien odpalić się wentylator a co do tego to wcześniej jeszcze zanim założyłem temat zrobiłem sobie wentylator na przełącznik i zauważyłem że przy włączeniu wentylatora przy 90 stopniach temperatura rosła powoli zamiast opadać dodam tylko że wiatrak kreci się w prawidłową stronę :/
Re: ( Fiat Cinquecento ) Nie zrozumiały problem z układem chłodzenia
kolego odpieci jednego czujnika i zmostkowanie go to nie jest rozgrzebanie pol auta chyba ze ty rozbierasz do tego pol auta a to najpprostszy i najszybszy sposob aby sprawdzic czujnik i wntylator a w autku i tyle,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.