Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czech22

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 384
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 09:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


No i poszła fontanna. 2 litry płynu wyleciało. Siadło całkowicie i nic nie pozostaje jak to rozebrać.
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 16:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


czech22 napisał:
No i poszła fontanna. 2 litry płynu wyleciało. Siadło całkowicie i nic nie pozostaje jak to rozebrać.


A skąd poleciała fontanna? Tym razem ustal przyczynę takiego stanu rzeczy a nie likwiduj tylko skutków.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
czech22

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 384
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 20:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Question Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.
Powrót do góry
dociekliwy

Auto Maniak



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1512
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 22:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie

przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG

jak mówią sicher ist sicher
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


dociekliwy napisał:
podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie

przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG

jak mówią sicher ist sicher


Raczej przyczyny problemów o których piszesz szukałbym w nieprawidłowo wykonanym odpowietrzeniu układu chłodzenia silnika a nie konstrukcji silników fire. Jeżeli byłoby tak jak piszesz to wszystkie silniki o tej konstrukcji ulegały by uszkodzeniom już w okresie gwarancji. Ja punciakami 1 i 2 przelatałem ponad 200tkm i o problemów z UPG nie zauważyłem. Natomiast nieszczelność chłodnicy w okolicy połączenia elementów aluminiowych z plastikowymi doświadczyłem 4-ro krotnie. W jednym wypadku już w okresie gwarancji.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr


Ostatnio zmieniony przez piohol dnia Pon 03 Kwi 2017, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


czech22 napisał:
Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Question Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.


Po przegrzaniu silnika obejrzyj dokładnie głowicę sprawdź jej prostoliniowość w przypadku wątpliwości daj ją do splanowania. Przy zalewaniu układu odkręć odpowietrzniki i zalewaj powoli uciskając węże aby pozbyć się pęcherzy powietrza z komór w silniku. Po wstępnym odpowietrzeniu układu w czasie zalewania wykonaj kolejne odpowietrzenie na pracującym silniku luzując odpowietrzniki w czasie pracy silnika. Odpowietrzniki zakręcasz w momencie gdy wylewał się będzie płyn bez powietrza.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
dociekliwy

Auto Maniak



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1512
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Wto 04 Kwi 2017, 09:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Kolego Piohol
ja nie krytykuje konstrukcji silników Fire, a jedynie nieszczęsne usytuowanie zbiornika wyrównawczego przy chłodnicy, która i tak jest za nisko względem poziomu kanałów "wodnych" w głowicy
wymieniałem nie raz uszczelkę w punciakach 55, 75 -ten chociaż ma większą pojemność płynu -ale jak porównasz wysokość poziomu płynu często w niepełnej chłodnicy to okaże się, że to dopiero połowa wysokości głowicy - więc do zapowietrzenia jeden krok, a tym bardziej do miejscowego gotowania słabej jakości plynu i przegrzewania głowicy

zresztą Fiat dostrzegł problem i w niektórych modelach montuje zbiorniki na pasie przednim nad chłodnicą

trochę to zgłębiałem w przypadku silnika K 1,8 Rovera- tam głowicę plastrowa z gównolitu Exclamation ratuje umiejscowienie zbiornika wyrównaczego powyżej silnika i parę przewodów odpowietrzających silnik i chłodnice pozostaje jedno dwukrotne odpowietrzenie "termostatu" i nagrzewnicy, później ewentualne dopełnia się grawitacyjnie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Punto »

Opinie o samochodach Fiat Punto - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie

Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie

FiatPanda

36 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

66 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System