Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
Dobrze to mam ostatnie pytanie i nie bede już wam zajmował czasu. Chłopaki zdecydowałem ze na razie ze względów technicznych nie bede sie bawił z tymi aktywatorami bo nie mam na to warunków bo codziennie jestem w parcy do 16 i jeszcze mam 50 km do domu z pracy a wiadomo że teraz robi sie szybko ciemno a ja nie mam garażu. Dlatego chciałem sie was spytać czy jeżeli wymienie sam mieszalnik ciepło zimno ten na dole do którego jest najlepsze dojscie to czy to mi coś da. Chodzi mi o to czy bede mógł po jego wymianie kontrolować ciepło i zimno!!
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
na szybko naprawia się to tak:
ściągasz osłonę siłownika - ma parę zaczepów - trochę siły i po nim
potem psik kontak 60 na potencjometr i po problemie na jakiś czas.
tak to wygląda wewnątrz gorzej jakby ośka była ułamana - mnie to spotkało - góra dół przestało działać - za dużo kalibracji chyba :/
p.s.
dzisiaj zdechły mi szczotki rozrusznika (przebieg 300k lub 400k) naprawa 230 pln _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieruń/śląskie Posiadane auto: Stilo 1,9 2002
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 08:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
Jeżeli kalibracja nie daje efektu ,obstawiam 'sprzęgiełko' taki łącznik pomiędzy aktywatorem a klapami(dzwigniami)
odkręcić taki aktywator to wyzwanie(wymieniałem ,wiem) a szczupły nie jestem,do tego klucz 5,5
Koszt takiego sprzegiełka w ASO ok 27 zł 2 lata temu,teraz nie wiem.W pozostałych wystarczyło potraktować jak adasch napisał kontaktem 60 i po sprawie.
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
u mnie ukręciła się ta oścka od sterowania kierunku. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
Witam. Jestem tutaj pierwszy raz. Widzę, że nie tylko ja męczę się z klimatronikiem . Powiem szczerze, że ja już chyba zęby zjadłem na ich naprawianiu. W tamtym roku padł mi aktywator oraz pękło sprzęgiełko (na zdjęciu defroster)
http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/left_actuators.jpg
Na allegro kupiłem silniczek za 10 zł a sprzęgiełko w serwisie bodajże za 12 zł.
(padnięty silniczek udało się później samemu naprawić, wystarczyło zdjąć obudowę i przeczyścić wszystkie styki, a sprzęgiełka też można samemu naprawić, wystarczy śruba M6 z nakrętką i trzeba idealnie to oszlifować i dopasować - robota na pół godziny - u mnie działa i jest rewelka)
W tym roku znowu była awaria klimatronika. Objawy jakie były to: gdy ustawiałem niską temperaturę, to na kierowcę wiało gorące powietrze, a na pasażera zimne, a gdy ustawiałem wyższą temperaturę, to było na odwrót, zimne powietrze na kierowcę a na pasażera gorące.
Nauczony doświadczeniem z tamtej naprawy, zajrzałem pod kolumnę kierowniczą (oczywiście po ściągnięciu wszystkich osłon) i z dobrym podświetleniem sprawdziłem, który znowu silniczek nie kręci się (tutaj trzeba wykonać adaptację systemu, czyli przytrzymanie dwóch pokręteł od regulacji temperatury kierowcy i pasażera).
Okazało się, że nie kręcił się dolny silniczek (na zdjęciu nazwany left mixture). Tutaj trzeba dobrze zajrzeć, czy pod silniczkiem kręci się kołowrotek (jest mała szczelina).
Zawsze przy odkręcaniu silniczków, podkładam jakiś materiał, aby nie zgubić śrubki (nie mam niestety chińskich rączek, a śrubki potrafią się z zakamarkach nieźle zgubić). Do okręcenia śrubek potrzebujemy nasadki 5,5mm.
Po zdjęciu obudowy (bardzo łatwy demontaż, tylko trzeba uważać, aby nie wyłamać plastikowych zatrzasków), widzimy coś takiego:
http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/DSC00726-duy.jpg
Powiem szczerze, że nieźle natrudziłem się o co mu chodzi.
Gdy podpinałem pod kostkę, silniczek kręcił się, więc składałem wszystko do kupy, i było o.k. przez jakiś czas. Później znowu klapa.
Chyba przez przypadek udało się go naprawić. I widzę, że tutaj też nikt nie wpadł na ten pomysł. Okazało się, że silniczek podczas pracy odłączał się od tzw złączy. Na silniczek położyłem trochę papieru i od góry przycisnąłem przykrywką. Składamy do wszystko do kupy i przeprowadzamy adaptację. U mnie, od 2 miesięcy nie było żadnej awarii.
Mam nadzieję, że powyższy opis komuś przyda się.
PS: na śrubki też znalazłem inny sposób aby ich nie zgubić, dawałem trochę kleju na gwint i razem z silniczkiem wkładałem (nie ma bata, żadna śrubka wtedy nie wyleci:) )
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatronik - problemy z mieszalnikami
Problemem jest wytarty potencjometr więc chemia do potencjometrów pomaga (u mnie już 2 lata) _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.