Dołączył: 16 Maj 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Posiadane auto: Ducato 2.3 180 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Maj 2021, 13:23
Temat postu:
Ducato IV 2018 - błąd P0401 oraz P0402
Witam forumowiczow.
Chcialbym podzielić sie z Wami moim problemem ponieważ juz drugie ASO rozlozylo rece:
Pojazd mam od nowosci. Problem polega na tym ze kilka miesiecy temu przez przypadek odkrylem blad P0401 z ktorym nawet nie wiem ile jezdzilem. Na desce nic sie nie swiecilo - jezdzi, pali, skreca i hamuje.
W zwiazku z tym ze auto jeszcze wtedy bylo na gwarancji to wymienili EGR niskiego cisnienia. Na nastepny dzien blad powrocil i zaczalem (w moim wrazeniu) odczuwac delikatne "szarpanie" podczas ruszania na wolnych obrotach. Podczas dynamicznego - nic nie szarpalo.
Podobno sprawdzili uklad dolotowy i jest niby szczelny. Wymienili jakies czujniki turbo. Nic. wymienili ponownie EGR na kolejny nowy. Nic. Wymienili czujniuki niskiego i wysokiego cisnienia EGR - Blad wracal ale auto normalnie jezdzilo.
Pewnego dnia wskoczyl "check engine" i tryb awaryjny pojazdu. Wlaczenie i wylaczenie silnika pozwolilo jechac dalej ale juz z pomaranczowa konrolka a po podlaczeniu kompa wyskoczyl p0402.
Kasowanie bledu, i auto znow jezdzilo moze z jeden dzien bez zadnego bledu.
Kolejny dzien i znow podpinamy kompa - p0401. Bez "check engine". I tak na nim jezdze. Co iles tam nasccie dni wskakuje p0402 i tryb awaryjny ale znika p0401 i po wylaczeniu silnika i "odstaniu" kilkunastu minut znika p0402 i pomaranczowa kontrolka i zostaje znow tylko p0401.
Nie kopci, spalanie w normie 9-10 litrow (2.3 bez adblue 180 km)
Sprawdzalem sam i poprawialem doloty powietrza przed i za filtrem powietrza. Nawet skrecilem zaciskami - moze ktos z Was mial jakies lewe pekniecie - jeslli tak to ewentualnie w ktorym miejscu sprawdzic ?
W jednym ASO trzymali auto 1,5 tygodnia - nic nie znalezli. Drugie ASO - 4 dni. Porysowali auto, połamali wtyczki, połamali zaczepy plastikowe. ASO to jakiś dramat...
Nic. Nie wiedza co jest. Pisali do fabryki do Wloch czy byl taki przypadek i co robic .. kazali wymienic EGR (juz mam czwarty nowy)
Dodam jeszcze bo slyszalem ze to takze ma znaczenie - kilka miesiecy temu wymieniany byl intercooler bo wpadl nieszczescliwie kamien i byl naprawde maly wyciek. Ale teraz wyglada wszystko na szczelne.
Akumulator też nówka FIAMMA ma 2 tygodnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.