Dołączył: 02 Sie 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Fiat Panda 1.1
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Sie 2021, 16:44
Temat postu:
Panda 1.1, a zawory hydrauliczne?
Hej. Mam Pande 1.1 2008rok z przebiegiem 253 000 w sekwencji. Co ciekawe na gazie jeździ od zawsze bo auto jest z Polskiego ASO gdzie po zakupie jeśli ktoś chciał to mu od razu montowali LPG.
Wiem, że temat ręcznej regulacji luzów zaworowych był już maglowany milion razy ale ja z innej beczki.
Z luzami zaworów spotkałem pierwszy raz właśnie w mojej Pandzie i po prostu starałem się dbać o samochód więc co jakiś czas jechałem do mechanika żeby je wyregulować. Martwiło mnie to, że bardzo szybko bo po 1-2 miesiącach albo może krócej Panda znowu zaczynała klekotać.. Specjalnie byłem u 4 różnych mechaników w 4 różnych miastach żeby się upewnić czy ktoś nie zrobił mi po prostu fuszery. Zawsze to samo. Wiem, że auto nie jest już takie młode i przebieg też robi swoje...ja rozumiem.
Dzisiaj byłem u mechanika z polecenia przyjaciela. Długa historia ale mam podstawy, żeby gościowi ufać. Będzie robił mi klocki ham. itp itd i chciałem żeby też zajął się luzami zaworów ale powiedział, że jeśli już wcześniej szybko się luzowały to znowu tak będzie.
Jednak wspomniał, że Cinquecento i Seicento kiedyś miały hydrauliczną regulacje zaworów, a później zaczęli produkować Pandę i już tam nie było. I że kiedyś nawet u kogoś przekładał tą hydraulikę do Pandy. Ze względów prywatnych nie mogłem się na to zgodzić teraz ale bardzo mnie to zaciekawiło bo sam pomysł to takie światełko w tunelu.
Ktoś z was przekładał na "hydrauliczną" wersję? Jakie są wady i zalety takiego zabiegu? [/b]
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 03 Sie 2021, 20:02
Temat postu:
Re: Panda 1.1, a zawory hydrauliczne?
A to ciekawe.W seju i cieńkim była hydrauliczna regulacja zaworów ale w silniku 900.
Silnik pandy to silnik 1.1 lub 1,2 serii Fire a w tych silnikach nie było hydraulicznej regulacji zaworów.
Zapytaj mechanika jakie zioło pali bo chętnie bym skorzystał aby mieć takie wizje. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 02 Sie 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Fiat Panda 1.1
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Sie 2021, 22:31
Temat postu:
Re: Panda 1.1, a zawory hydrauliczne?
piohol napisał:
A to ciekawe.W seju i cieńkim była hydrauliczna regulacja zaworów ale w silniku 900.
Silnik pandy to silnik 1.1 lub 1,2 serii Fire a w tych silnikach nie było hydraulicznej regulacji zaworów.
Zapytaj mechanika jakie zioło pali bo chętnie bym skorzystał aby mieć takie wizje.
Okey...to co można zrobić w przypadku gdy sama regulacja nie wystarcza? Oprócz klekoczących zaworów wszystko jest sprawne i auto jest naprawde w dobrym stanie. Ale chciałbym zrobić coś żeby usunąć szybko powracający problem z luzami zaworowymi. Jakie mam możliwości?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 09 Sie 2021, 23:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Panda 1.1, a zawory hydrauliczne?
Ten dźwięk słyszalny z głowicy to na pewno zawory? A może wałek rozrządu złapał luzy na łożyskowaniu.
Warto sprawdzić smarowanie głowicy. W silniku zasilanym LPG wymagana jest częstsza kontrola regulacji zaworów ale bez przesady aby robić to co 2 m-ce no chyba, że robisz gigantyczne przebiegi miesięczne,
Jeszcze jedno pytanko czy mechanicy na pewno regulowali zawory na zimnym silniku, czy tak jak to robią często w ASO po godzinie postoju auta na warsztacie.
Proponuję zrzucić pokrywę zaworów i samemu sprawdzić luzy i stan płytek regulacyjnych czy nie są wytarte w miejscu współpracy z krzywką wałka rozrządu. Warto też sprawdzić stan krzywek samego wałka rozrządu oraz czy odpowiednio na zaworach wydechowych i wlotowych wysokość krzywki jest taka sama.
Takie sprawdzenie pozwoli określić stan głowicy i określić czy nie wymaga ona gruntowniejszego remontu. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.