Niedawno poszła UPG. Objawy to cieknący płyn przez korek i duży spadek
mocy. Mechanik wymienił mi i uszczelkę i splanował głowicę.
Niestety teraz (poniżej opiszę okoliczności/brak kiedy to się dzieje)
co jakiś czas ciągle "wyciska" płyn przez korek (oczywiście w mniejszych
ilościach. Tak być nie może, bo zbankrutuję na płynie, a mechanik
rozkłada ręce.
Temperatura silnika powiedzmy w normie, w korkach załącza się
wentylator (podejrzewam że w korkach właśnie dochodzi do tej sytuacji
z płynem). Testowałem go sam (na co dzień jeździ nim moja kobieta,
a od kobiet - wiadomo - czasem ciężko dowiedzieć się co i jak).
Tak więc na wszelki wypadek próbowałem go odpowietrzyć i nagrzać
solidnie. Kombinowałem na różne sposoby, jednak nie potrafiłem
doprowadzić do takiej sytuacji, żeby wyciskało ten płyn, a jednak
widać, że to się działo, bo okolice korka i akumulator są pochlapane.
Wentylator załącza się wtedy gdy powinien. Nie zapala się żadna
kontrolka. Początkowo myślałem, że ona nie dokręciła korka i to
spowodowało wyciek, jednak teraz już sam nie wiem - twierdzi, że
nie ruszała, a płyn "wybiło".
Niedawno wymieniono rozrząd z pompą wody. Dwa tygodnie później
poszła UPG. Może to zbieg okoliczności, ale tak się zastanawiam nad
tą pompą wody... węże gorące, widać że raczej pracuje.
Pomoże ktoś? Jakieś pomysły? Jakiś syf się dostał do bloku wodnego?
Co to może być?
Witam.
Może masz uszkodzony korek i puszcza? Nagrzej troche auto i delikatnie go odkręć. Powinno zasyczeć jak przy odkręcaniu gazowanego napoju Pamiętaj by to robić naprawdę delikatnie bo możesz się oparzyć.
Jeśli nie skacze temperatura to raczej obieg wody masz, ale to widać czy pompa pracuje, przy odkręconym korku, poproś żonę by przygazowała auto, w zbiorniku powinieneś widzieć ruch wody. Wyeliminujesz w ten sposób niedrożny układ oraz niesprawną pompę.
Sprawdź dobrze czy gdzieś na wężach i przy pompie nie ucieka, to bardziej prawdopodobna przyczyna ubytku.
Pozdrawiam
Sprawdziłem - obieg wody jest (dodawanie gazu powoduje, że
lekko opada poziom płynu, po czym "wraca" na poziom sprzed dodania
gazu ).
Wymieniłem korek na nowy. Niewiele to zmieniło. Zauważyłem dodatkowo,
że problem "uciekania" wody pojawia się przy nagrzanym silniku tzn. >90
stopni, zaraz po zgaszeniu (powiedzmy do kilku minut po). Płyn wypływa
(nie pryska) jakby coś było nie tak z samym gwintem "zbiorniczka wyrównawczego"?
Zauważyłem dodatkowo, że w okolicy rozrządu, gdzieś poniżej filtra oleju,
spływają kropelki płynu chłodniczego. Oglądałem to na kanale... wygląda
jakby wypływało ze środka (tam, gdzie jest rozrząd?) ..., a nie z węża. Też tylko na postoju. Po włączeniu
silnika stamtąd przestaje kapać (ale to nie jest chyba przyczyna głównego
problemu?)
Niedawno wymieniałem rozrząd z pompą wody. Wymieniona UPG.
Dziś dosypałem "sreberka" do uszczelniania. Bez większych efektów
(mam na myśli te ubytki z okolic rozrządu)
Witaj!
Ubytki z okolic rozrządu to ubytki z pod pompy wodnej. (tam gdzie jest rozrząd jest też pompa wodna, swoją drogą paskiem rozrządu napędzana ) Prawdopodobnie gdzieś z uszczelnienia silnik-pompa Tobie cieknie (bo piszesz, że pompę masz nową, czyli montaż nie był zbyt profesjonalny) Reasumując: kiepska uszczelka albo kiepsko zasilikonowane.
Swoją drogą też miałem tam wyciek- silikon puścił.
Co do korka to nie mam pomysłu, mało prawdopodobne by nowy korek był uszkodzony, może za dużo lejesz tego płynu? Uszczelnij pompę i później sprawdzaj korek.
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Też myślałem nad tą ilością płynu, ale
leję niewiele (max 2-3 cm) ponad minimum, więc to nie to.
Co do pompy wody, to przed wymianą było to samo (tzn wtedy jeszcze
ja tego nie zauważyłem - mechanik zwrócił mi uwagę).
W sumie, to na razie podolewam wody destylowanej, bo na płyn
nie wyrobię finansowo . Jutro spróbuję się umówić z mechanikiem,
może coś wymyślą .
pozdrawiam
PS. Czasem mam wrażenie że pompa wody wydaje jakieś dziwne
odgłosy... coś w jej okolicy dziwnie głośno - czasem - pracuje.
Zastanawiam się, czy oni ją w ogóle wymienili (za 420 PLN to chyba
raczej tak ).
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 92 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: VW Polo 1.0i '91 , Focus 1.6 16V '00 , Audi 80 B3 1.9D
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 14 Kwi 2009, 08:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Wyciekający płyn z chłodnicy
Witam
Miałem identyczny objaw, wprawdzie przy innym autku (citroen BX), ale może przez analogię w czymś pomogę.
Przyczyną było to, iż przy wymianie uszczelki pod głowicą mechanik odłączył nagrzewnicę i rurką miedzianą "zwarł" zasilanie z powrotem.
Być może u ciebie jest coś podobnego, może nie przy nagrzewnicy, nie wiem musisz poszukać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.