Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 99r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Cze 2013, 11:43
Temat postu:
Bravo 1.216v
Witam .
Mój problem polega na gwałtownym wzroście temperatury . Czytałem tematy na forum (tym i wielu innych) lecz nikt nie ma takich objawów jak ja . Pojechałem z dziewczyną ostatnio na łuk aby mogła sobie pojeździć . Było bardzo gorąco ok.30st C. przejechała 5 razy po czym nagle zauważyłem dymienie spod maski . Otworzywszy maskę zauważyłem że płyn chłodzący się gotuje , jak odkręciłem korek to płyn był pod takim ciśnieniem że zachlapało połowę maski . Że miejsce w którym się znajdowałem było oddalone od najbliższego CPN'U jakieś 10km to poszedłem do sklepu i kupiłem zwykłą wodę mineralną niegazowaną i nią zalałem zbiornik . Odczekałem jakieś 30min i wszystko było ok , wróciłem do domu dziewczyny . Potem gdy od niej wyjeżdżałem też wszystko było ok . Mam do niej jakieś 40km drogi (trasy) . Przyjechałem do domu wszystko ok , na drugi dzień również do niej pojechałem i wszystko ok . Potem dałem jej się przejechać (w sumie to uczyłem ją parkować) znowu było bardzo gorąco a średnia prędkość samochodu to 25km/h . Jeżdziliśmy ok 2h z czego 7 razy musiałem gasić i dolewać wody do zbiornika chłodzenia (objawy takie same jak te pierwsze , gwałtownie parująca woda zarazem wrząca) sprawdziłem ogrzewanie i działo ono tak jak powinno , auto dymi na biało , pod korkiem oleju nie mam białej mazi . Silnik jest benzynowy bez gazu . Proszę o pomoc w usterce .
miałem podobny problem , zakładajac ze układ chłodzenia masz odpowietrzony i działajacy termostrat ( w trasie było ok?) to problem mozesz mieć z czujnikiem temperatury - tym załaczajacym wentylator , ewetnualnie z samym wentylatorem jak tez z elektryką po drodze do wentylatora .
Najpierw moze sprawdz czy wentylator działa - wypinasz wtyczke z czujnika , tego w chłodnicy i zwierasz , powinien sie załaczyć jak nie to wentylator zjeb..ny
Jak działa to sprawdzasz czujnik (najlepiej miernikiem , mierzysz rezystancje na zimno i na ciepło) jak jest ok to szukasz dalej
W niektorych modelach bravki wentylator ma dwa biegi szybkości a za drugi bieg odpowiedzialna jest opornica , czasami moze sie spalic ,
ja u siebie miałem taki problem ze przewód biegnacy do opornicy był mocno sfatygowany i prad niedochodził do wentylatora , zwykła wymiana wtyczki wystraczyła , ale przez wszystkie punkty musiałem przebrnąć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.