Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): porąbka koło bielska Posiadane auto: fiat bravo 1.2 80km 1999r
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 12:25
Temat postu:
zmiana silnika
Witam! Mam pytanie, chciałbym w swoim cienkim 704 z 97r wymienić silnik na 900.Czy są z tym jakieś problemy?I ile to kosztuje????? _________________ pio25
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): porąbka koło bielska Posiadane auto: fiat bravo 1.2 80km 1999r
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 15:31
Temat postu:
dzieki
Dzieki tak tez wlasnie myslalem. A wymienic chcialem z powodu awaryjnosci orginalu.Kupilem go zonie jakiez 2 msc-e temu.Zaraz po zakupie robilem uszczelnienie miedzy silnikiem a skrzynia ale okazalo sie ze zimering wytarl na wale rowek i po 3tyg znow zaczelo lac a od tygodnia slychac metaliczne stuki...A znajomy ma 900po mocnym uderzeniu w tyl s silnik chcial mi zgolic za 100-we...mialem nadzieje ze cos z tego bedzie:( _________________ pio25
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 17:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
kolego za 100 to bierz. powiem tyle jeżeli buda jest w dobrym stanie to zakładaj. potrzeba ci z tego kumplowskiego wyciągnąć:
skrzynia i silnik, łapa trzymająca skrzynię lewarek zmiany biegów, kolektor wydechowy przynajmniej do pierwszego tłumika.
i jeżeli kumpel miał go na gaźniku to wystarczy przełożyć instalację. Chyba że wtrysk to najlepiej zbiornik paliwa bo jest inny pod pompkę elektryczną, układ zasilania paliwem jest trochę inny jak w przy gaźniku. dodatkowo jeszcze [cenzura]ły linka gazu ssania(jeżeli gaźnik) ,linka sprzęgła,półosie. jeżeli był to jak ww gaźnik i będzie ci to chciał tanio sprzedać co wymieniłem i sam będziesz w stanie temu podołać to możesz walczyć. Najlepiej kup go w cenie złomu przekładkę zrób stare części tylko połap do rozbitej budy i na złom bo dużo [cenzura]ół trzeba pozamieniać. i po 10- 15 zł każda [cenzura]ółka i się uskłada że nie warto tego robić.
P.S. z silnikiem 900 mniej problemów jak 700. poza tym 4 cylindry to inna kultura pracy i tej mocy trochę więcej masz dwukrotnie szybciej do 100km/h jak 700 _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): porąbka koło bielska Posiadane auto: fiat bravo 1.2 80km 1999r
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 20:58
Temat postu:
Dzieki
Dzieki za informacje jest troche tego i obawiam sie ze tanio mi tego wszystkiego nie zżeni ale spr. cos wynegocjowac.Gdyby sie nie udalo to moze sprubuje naprawic stary solnik.zeby go uszczylnic to spr. podfrezowac siedzenie zimeringa zeby tarl o wal w innym miejscu. Tylko niemam pojecia co moze powodowac metaliczne stuki. Moze ktos ma jakis pomysl??? _________________ pio25
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1995 ED Fiat Panda 1,3 multijet 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2011, 23:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Stuki mogą pochodzić z popychaczy, są one najczęstszym powodem takiego odgłosu, a już najbardziej na zimnym silniku. Powodem głównie jest inny olej niż zaleca producent. _________________ Korszanski
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 12:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Napewno fabrycznie był zalany olej Seleni, ale na pewno ktoś go zmienił na inny, dlatego że ten olej jest bardzo drogi, a inne oleje tej samej klasy a może lepsze są tańsze. Mnie po pierwszym przeglądzie w serwisie Fiata wymienili na Lotos i na takim auto jeździ bezproblemowo do dziś.
a o olejach poczytaj sobie tu u nas na forum i zobaczysz jakie stosują do CC aby popychacze nie stukały.
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 966 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 15:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
pio25 napisał:
Więć co teraz mam zrobić czy wystarczy wymiana oleju na zalecany przez producenta (jaki to olej)???
wymiana oleju zapewne nie naprawi popychaczy.
moja rada to zarżnąć ten silnik na amen i wymienić na taki sam. _________________ Fabrica Imitazione Automobili Tychy
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1995 ED Fiat Panda 1,3 multijet 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 15:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Moja rada to wymień popychacze, koszt jednego to ok 20 zł. Idzie tylko 4. Do cc 700 idzie olej VS, kupisz go w sklepie ASO. Dobry mechanik wie ze oleju nie zmieniamy na lepszy nigdy, ponieważ wypłucze on cały silnik i będziesz miał takie przecieki że aż strach. Najlepiej jeździć na jednym oleju jaki się leje, a na jakim Ty jeździsz? VS jest drogi ale dobry i kupisz tylko go w ASO. Nie rób takiej głupoty jak zajeżdżanie silnika, wymiana popychaczy to koszt ok 100 zł. a drugi silnik to ok 400 i nie wiadomo do końca czy lepszy od tego co masz. _________________ Korszanski
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1995 ED Fiat Panda 1,3 multijet 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 15:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Stary szofer, od kiedy ASO leje Lotosa? VS i Selenia choć jej nie zalewano do CC 700 jest olejem fabrycznym Fiata i tylko taki zalewają i zalecają. _________________ Korszanski
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): porąbka koło bielska Posiadane auto: fiat bravo 1.2 80km 1999r
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 13 Mar 2011, 23:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Chyba faktycznie najodpowiedniejszą rzeczą bedzie zajechać ten silnik,gdyby nie ten wyciek między skrzynią a silnikiem to pewnie wziąłbym się za te popychacze ale w tym układzie chyba taniej bedzie zajeździć i wymienić.Jeszcze jedno pytanko.Żona pokonuje autkiem 6 km dziennie do jak długo pojeździ z taką usterką _________________ pio25
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 00:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Korszanski10 napisał:
Stary szofer, od kiedy ASO leje Lotosa? VS i Selenia choć jej nie zalewano do CC 700 jest olejem fabrycznym Fiata i tylko taki zalewają i zalecają.
Pytasz od kiedy? tego to nie wiem , bo ich nie pytałem Mnie wymienili po pierwszym przeglądzie, po prostu zaproponowali mi taka wymianę i się zgodziłem, a było to w 1999r w Rzeszowie. Wlali mi Lotos semisyntetic i na takim jeżdżę , na taki wymieniam.
I coś też mieszasz pisząc - Selenia choć jej nie zalewano do CC 700 jest olejem fabrycznym Fiata i tylko taki zalewają i zalecają. to jak nie zalewali, a zalecają i zalewają
U mnie w CC właśnie był zalany Seleni bo nawet jest taka nalepka na szybie i następna nalepka to płyn chłodniczy Paraflu, który też wymieniłem po jakiś czasie na Petrygo
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 966 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 00:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
@pio25 jaki przebieg ma to cc?
zalej mu jakiś gęsty olej 20w50 i dbaj o właściwy stan.sam jestem ciekaw ile pojezdzi ale mysle ze dlugo;o ile sie co innego nie spie........ _________________ Fabrica Imitazione Automobili Tychy
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): porąbka koło bielska Posiadane auto: fiat bravo 1.2 80km 1999r
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 09:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana silnika
Dzięki za rade na pewno wymienie olej tylko kłopot bedzie z utrzymaniem właściwego poziomu, ponieważ tak jak wspomniałem wcześniej, jak tylko doleje oleju do stanu połowy na bagnecie to zaraz go wywali do min. i tak sie trzyma...no chyba że gęstszy nie bedzie tak szybko wyciekał jeszcze raz dzięki za rady.
Mam nadzieje że jeszcze troche pojeździ _________________ pio25
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.