Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czech22

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 384
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 09:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


No i poszła fontanna. 2 litry płynu wyleciało. Siadło całkowicie i nic nie pozostaje jak to rozebrać.
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 16:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


czech22 napisał:
No i poszła fontanna. 2 litry płynu wyleciało. Siadło całkowicie i nic nie pozostaje jak to rozebrać.


A skąd poleciała fontanna? Tym razem ustal przyczynę takiego stanu rzeczy a nie likwiduj tylko skutków.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
czech22

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 384
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 20:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Question Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.
Powrót do góry
dociekliwy

Auto Maniak



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1512
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 22:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie

przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG

jak mówią sicher ist sicher
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


dociekliwy napisał:
podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie

przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG

jak mówią sicher ist sicher


Raczej przyczyny problemów o których piszesz szukałbym w nieprawidłowo wykonanym odpowietrzeniu układu chłodzenia silnika a nie konstrukcji silników fire. Jeżeli byłoby tak jak piszesz to wszystkie silniki o tej konstrukcji ulegały by uszkodzeniom już w okresie gwarancji. Ja punciakami 1 i 2 przelatałem ponad 200tkm i o problemów z UPG nie zauważyłem. Natomiast nieszczelność chłodnicy w okolicy połączenia elementów aluminiowych z plastikowymi doświadczyłem 4-ro krotnie. W jednym wypadku już w okresie gwarancji.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr


Ostatnio zmieniony przez piohol dnia Pon 03 Kwi 2017, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


czech22 napisał:
Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Question Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.


Po przegrzaniu silnika obejrzyj dokładnie głowicę sprawdź jej prostoliniowość w przypadku wątpliwości daj ją do splanowania. Przy zalewaniu układu odkręć odpowietrzniki i zalewaj powoli uciskając węże aby pozbyć się pęcherzy powietrza z komór w silniku. Po wstępnym odpowietrzeniu układu w czasie zalewania wykonaj kolejne odpowietrzenie na pracującym silniku luzując odpowietrzniki w czasie pracy silnika. Odpowietrzniki zakręcasz w momencie gdy wylewał się będzie płyn bez powietrza.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
dociekliwy

Auto Maniak



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1512
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Wto 04 Kwi 2017, 09:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG


Kolego Piohol
ja nie krytykuje konstrukcji silników Fire, a jedynie nieszczęsne usytuowanie zbiornika wyrównawczego przy chłodnicy, która i tak jest za nisko względem poziomu kanałów "wodnych" w głowicy
wymieniałem nie raz uszczelkę w punciakach 55, 75 -ten chociaż ma większą pojemność płynu -ale jak porównasz wysokość poziomu płynu często w niepełnej chłodnicy to okaże się, że to dopiero połowa wysokości głowicy - więc do zapowietrzenia jeden krok, a tym bardziej do miejscowego gotowania słabej jakości plynu i przegrzewania głowicy

zresztą Fiat dostrzegł problem i w niektórych modelach montuje zbiorniki na pasie przednim nad chłodnicą

trochę to zgłębiałem w przypadku silnika K 1,8 Rovera- tam głowicę plastrowa z gównolitu Exclamation ratuje umiejscowienie zbiornika wyrównaczego powyżej silnika i parę przewodów odpowietrzających silnik i chłodnice pozostaje jedno dwukrotne odpowietrzenie "termostatu" i nagrzewnicy, później ewentualne dopełnia się grawitacyjnie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Punto »

Opinie o samochodach Fiat Punto - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie

FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

69 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System