Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku przyspieszenia. Poniżej 1800 obr. auto traci moc, ciężko wjechać pod średnią górkę. Dziś podczas 5 minutowej jazdy nagle wyskoczyła pomarańczowa kontrolka Engine fault i Stilo dostało mocnego kopa przyspieszenia. Boje się go piłować więc w przyszłym tygodniu mechanik jednak chcę się przygotować, co to może być ? Po ostatniej wizycie mechanik stwierdził, że brak przyspieszenia może być spowodowane uszkodzonym wężykiem doprowadzającym powietrze z tego względu, że było słychać jak przy dodawaniu gazu coś syczy po lewej stronie koła. Jednak błąd Engine fault pojawił sie pierwszy raz i Stilo nigdy nie miało takiego przyspieszenia jak po pojawieniu się komunikatu.
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Sam chcesz grzebac?Czy chcesz aby mechanikowi "chleb" odebrać?Sprawdz szczelnosc doladowania, zawor EGR itd.Moze zalepiony nagarem czujnik cisnienia doladowania? _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Oddam do mechanika lecz nie wiem czego sie spodziewać
Z problemem przyspieszenia borykam się od 2 lat jednak nic z tym nie robiłem bo myślałem, że będzie to droga inwestycja w turbosprężarke - zlałem temat aż do momentu wizyty u mechanika(2 tyg. temu) w celu wymiany filtrów - przy okazji uświadomił mi że może być to "jedynie" efekt dziury w dolocie powietrza. Dziś wyskakuje engine fault a stilo [cenzura] jak nowe.. Jakim cudem po 2 latach nagle sie coś odblokowało i stilo dostało kopa ? Nie wiem czy mogę z tym jeździć do czasu wizyty u mechanika.. Czego się spodziewać ? Czy EGR to możliwy jedyny problem ? Jak tak to wyciąć go ? Zaślepić ? Czy owy problem ma się z czymś do sprzęgła ? A może coś z czujnikami pedału gazu ?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 22 Paź 2017, 09:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Sporo pytań jak na jeden problem.
Może warto podłączyć samochód pod kompa odczytać kody błędów silnika - tu wielka wiedza nie jest potrzebna tylko sprzęt diagnostyczny. Warto też podejrzeć parametry pracy silnika - i w tym wypadku oprócz sprzętu, potrzeba wiedzy i doświadczenia mechanika oraz umiejętności interpretacji nieprawidłowości wskazań parametrów. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Mechanik wjeżdżając do warsztatu przypiłował stilo na większych obrotach co jak na złość spowodowało że kontrolka zgasła więc nici z podpięcia do komputera... Stilo znowu bez przyspieszenia... zostawiam auto w warsztacie do obserwacji
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Nic straconego,bo mimo ,ze lampka zgasla to bląd zapisal sie w pamieci kompa i mechanik go moze podejrzec. Przypuszczam ,ze masz problem z zaworem sterujacym turbiną i czujnikiem cisnienia doladowania.Dzis mialem tak samo, wyskoczyl check a stilon szedl jak przeciąg.Pozniej check zgasl i auto przy wiekszym kopie wrzuca w tryb awaryjny.Jutro podepne lapka to lukne co mu nie pasi znowu...Auto 14 lat,240kkm nalotu.Moze wilgoc mu nie podpasowala?Lalo caly dzien. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Stilo ) Fiat Stilo 1.9 JTD 2004 problem z przyspieszeniem
Auto odebrane ale mechanik udzieli pełnej informacji co zostało zrobione, jutro lub w poniedziałek. Na razie wstępnie wiem o wymienionym zaworze EGR, obudowie filtra powietrza, coś grzebali przy przepustnicy lub przepływomierzu. Do wymiany jest jeszcze filtr paliwa.
A do rzeczy to wyjeżdżając od mechanika - stilo torpeda. Po 5 minutach zaczyna mulić, odstawiam auto na parkingu. Po 7 godzinach auto kręci obroty i stoi w miejscu, w ogóle się nie zbiera. Zaciągam ręczny i czekam 5 minut aż auto się "nagrzeje". Zaczyna ruszać i się strasznie dławić, po krótkiej jeździe próbnej po osiedlu dławi się tylko przy ruszaniu na światłach a z mocą jest gorzej niż przed wizytą u mechanika. Brak mi już słów i nerwów. Będę reklamował ale co tu sie mogło jeszcze stać ?
#edit. dodam jeszcze, że po "naprawie" Stilo chodzi cichutko, nie to co kiedyś.
Auto odebrane ale mechanik udzieli pełnej informacji co zostało zrobione, jutro lub w poniedziałek. Na razie wstępnie wiem o wymienionym zaworze EGR, obudowie filtra powietrza, coś grzebali przy przepustnicy lub przepływomierzu. Do wymiany jest jeszcze filtr paliwa.
A do rzeczy to wyjeżdżając od mechanika - stilo torpeda. Po 5 minutach zaczyna mulić, odstawiam auto na parkingu. Po 7 godzinach auto kręci obroty i stoi w miejscu, w ogóle się nie zbiera. Zaciągam ręczny i czekam 5 minut aż auto się "nagrzeje". Zaczyna ruszać i się strasznie dławić, po krótkiej jeździe próbnej po osiedlu dławi się tylko przy ruszaniu na światłach a z mocą jest gorzej niż przed wizytą u mechanika. Brak mi już słów i nerwów. Będę reklamował ale co tu sie mogło jeszcze stać ?
#edit. dodam jeszcze, że po "naprawie" Stilo chodzi cichutko, nie to co kiedyś.
Osobiśćie myślę żę ten nowy egr robi robotę zasślep sam i zobacz jaka reakcja!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.