Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wald0

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 233
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin
Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 12:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Żwirko napisał:
Kol. - bosskg - dobrze prawisz popieram Cię Very Happy
Montując przekażniki napięcie na żarówkach wzrośnie nawet do 2 V , będą się częściej przepalały . Do pełnego szczęścia należałoby zamontować jeszcze układzik elektroniczny by na dzień zmniejszać napięcie do 10,5 V ( różnica światła niezauważalna dla Miśków) a oszczędność na żarówkach duża Rolling Eyes


Otóż sprawa nie jest taka prosta z kilku powodów.

Po pierwsze, to producent żarówki nie wie, czy w aucie jest przekaźnik (jak w większości aut) czy go nie ma (jak u nas) i żarówka jest obliczona na maksymalne napięcie instalacji samochodowej.

Po drugie napięcie instalacji podczas pracy silnika to nie 12V ale raczej okolice 14V

Po trzecie nawet jak nie ma przekaźnika, to spadek napięcia na przełączniku zespolonym zależy od jego zużycia i stawiam, że w mało zużytym przełączniku ten spadek jest pomijalny. Z czasem styki są coraz gorsze, opór rośnie a zatem rośnie moc wydzielana na styku, idzie to w ciepło i w końcu się wszystko topi i kaplica.

Po czwarte i najważniejsze żarówki świateł mijania to żarówki HALOGENOWE w których zachodzi proces REGENERACJI włókna. Przy obniżonym napięciu a zatem przy niższej temperaturze proces ten zachodzi wolniej, a zatem zbyt niskie napięcie ZASZKODZI tzn SKRÓCI żywotność żarówek H1, a nie pomoże. Na bańce będzie odkładała się warstewka wolframu (będzie ciemnieć) kosztem żarnika. Dodatkowo przy zaniżonym napięciu żarówka pracuje mniej sprawnie, świeci słabiej. Podwyższone napięcie także skróci żywotność żarówki. Zatem najlepiej aby napięcie było fabryczne i nic przy tym nie dłubać, w końcu ktoś mądrzejszy to już za nas obliczył.

Biorąc to wszystko pod uwagę wypada tylko zachęcić każdego, kto tego jeszcze nie uczynił, aby zamontował przekaźnik świateł mijania. Same z tego korzyści i spokój na zawsze.

Bravę posiadam 2 lata, przekaźnik zamontowałem 5 miesięcy temu. Żarówka spaliła mi się tylko raz, wówczas kiedy przekaźnika nie było.
Powrót do góry
archive_32

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 405

Posiadane auto: Siena 1,6 16v 98r HL + sekwencja OMVL
Piwa: 32/7
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 15:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


wald0 - przeprowadziłeś fantastyczny przewód naukowy - widzę ,że jesteś w posiadaniu dużej wiedzy teoretycznej ,ale zbyt mało praktycznej. Przepraszam za przechwalstwo ale Ja z racji lat posiadam jedną i drugą .
Napięcie AQ w czasie jazdy wynosi 14 - 14,4 V ,na żarówkach w czasie świecenia sprawnej instalacji jest tylko 12 -12,1 V . a to za sprawą paru metrów przewodu i to 1mm2, stacyjka , przełącznik , bezpiecznik . Po zastosowaniu przekażników przy lampach ,na żarówkach jest 14 V. Żarówki bez wzgłedu na cenę są na 12 V . By oszczędzać zarówki obniżam napięcie w czasie dnia. Na zakończenie pragnę dodać ,iż również w instalacjach mieszkaniowych montujemy ściemniacze tak do żarówek głównego szeregu jak i halogenowych by nieco oszczędzić energi ale bardziej przedłużyć ich żywot . Dodam ,że już w autach są montowane w oświetleniu stabilizatory oświetlenia na 12 V
Powrót do góry
wald0

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 233
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin
Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 15:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Żwirko napisał:
Napięcie AQ w czasie jazdy wynosi 14 - 14,4 V ,na żarówkach w czasie świecenia sprawnej instalacji jest tylko 12 -12,1 V . a to za sprawą paru metrów przewodu i to 1mm2, stacyjka , przełącznik , bezpiecznik . Po zastosowaniu przekażników przy lampach ,na żarówkach jest 14 V.

Oczywiście nie twierdzę że na żarówkach jest napięcie co do miliVolta identyczne jak na zaciskach akumulatora (masz rację, przewody, połączenia, bezpieczniki wszystko to stawia opór i prawo Ohma obowiązuje) jednak nie byłbym tak odważny jak Ty żeby z dokładnością 0,1 V je podawać, myślę że to baaardzo zależy od wielu rzeczy - ot choćby od tego czy mamy nowy czy zużyty przełącznik zespolony. Albo jak bardzo na miedzi oszczędzał producent auta.

Oczywiście nie dałem przekaźnika gdzieś przy żarówkach czy coś. Niczego nie omijam, ani stacyjki ani bezpieczników, ani przewodów (nawet jest nieco więcej przewodów). Po prostu zastąpiłem zawodny przełącznik fabryczny pewniejszym stycznikiem:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=75846

Cytat:
Żarówki bez wzgłedu na cenę są na 12 V .

Tak. Na żarówkach samochodowych jest napisane 12V ale nie w znaczeniu dosłownym, że na takim napięciu mają świecić, tylko że są przeznaczone do instalacji 12V a nie do 24V ale przecież wszyscy dobrze wiedzą, włącznie z producentem żarówek i aut, że w autach z instalacją 12V napięcie jest wyraźnie większe niż 12V.

Cytat:
By oszczędzać zarówki obniżam napięcie w czasie dnia.


Powiem tak, jeśłi zaczną mi się palić żarówki to się zastanowię. Póki co świecą i spalić się nie chcą.
Powrót do góry
archive_32

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 405

Posiadane auto: Siena 1,6 16v 98r HL + sekwencja OMVL
Piwa: 32/7
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 19:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Kolego cytujesz moje fragmenty nie rozumiejąc ich Embarassed


[quote="wald0"][jednak nie byłbym tak odważny jak Ty żeby z dokładnością 0,1 V je podawać,

Wieloletnia praca w pomiarach energetycznych ,to nie jest czytanie wątków z ''ELEKTRODY '' niektóre wypowiedzi u Ciebie są dosłowne.
W pomiarach wyniki podaje się do 3 - 4 miejsca po przecinku. Mierników za 20 - 50 PLN się nie używa się, to są chińskie zabawki dla młodych majsterkowiczów . Wstawienie 1 przekażnika w instalację i tylko dla świateł mijania - to był szczyt Twojch umiejętności Question Próbowałem Ci to wyjaśnić kulturalnie, ale ty swoje ,więc kończ Waść wstydu oszczędz.
Powrót do góry
bosskg

Dyskutant



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: Fiat Bravo SX, 1.4 12V, 1997
Piwa: 4/2
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 23:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Nie rozumiem Waszego sporu, tym bardziej, że dotyczy on żarówek które kosztują grosze w porównaniu z kombinacjami przy awarii przełącznika. Poza tym odkąd wsadziłem przekaźniki na światła mam święty spokój i żarówki jakoś się nie chcą spalić... Nasze autka niestety czasem wymagają kombinacji i poprawiania inżynierów, ale z drugiej strony kto kilkanaście lat temu myślał o jeżdżeniu na światłach 24h/dobę. Ważne, że taki banalny patent się sprawdza i tyle no i w końcu coś widać na drodze, bo przed awarią myślałem już o wymianie lamp.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 23:12
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Morf

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj pom
Posiadane auto: Brava 1,4 12v podtlenek ziemniaka
Piwa: 3/5
Wysłany: Pią 10 Wrz 2010, 07:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Do pełnego szczęścia należałoby zamontować jeszcze układzik elektroniczny by na dzień zmniejszać napięcie do 10,5 V ( różnica światła niezauważalna dla Miśków) a oszczędność na żarówkach duża Rolling Eyes[/quote]

Rozumiem, że taki spec zamontował to cudo łącznie z jakąś fotodiodą rozpoznającą porę dnia Laughing
A serio to dajmy spokój waśniom, ktoś nie zorientowany zajrzy w temat i będzie unikał montażu przekaźników jak ognia.
Powrót do góry
niki333

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA
Posiadane auto: FIAT BRAVA 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Paź 2010, 21:22
Temat postu:

NO I STAŁO SIE


pojawił mi sie podczas jazdy tenn sam problem-znikneły światła mijania
na szczęście udało mi sie dojechać do celu w położeniu przełącznika świateł drogowych odłączając je wczesniej
czy da radę zeby ktoś przesłał mi tego manuala
z góry dzięki!!!

m.konecki@wp.pl
Powrót do góry
Morf

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj pom
Posiadane auto: Brava 1,4 12v podtlenek ziemniaka
Piwa: 3/5
Wysłany: Czw 21 Paź 2010, 10:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


szukaj a znajdziesz, dział manuale

http://www.fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=89049
Powrót do góry
hiszpan1984

Czytelnik



Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lębork
Posiadane auto: FIAT BRAVO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Sty 2011, 19:12
Temat postu:

instrukcja naprawy przełącznika świateł


ja również poproszę na adres luklp@wp.pl
Powrót do góry
GoLL@B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 383
Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Nie 02 Sty 2011, 20:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Przecież post wyżej jest link do odpowiedniego miejsca... Shocked
_________________
Dzięki za wszelką pomoc.
Powrót do góry
gadu-gadu
slimeek

Czytelnik



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól
Posiadane auto: Fiat Bravo
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 14:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Mnie to niestety dotyka drugi raz Sad Jak ktoś podeśle jestem wdzięczny

slimeek@wp.pl
Powrót do góry
Morf

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj pom
Posiadane auto: Brava 1,4 12v podtlenek ziemniaka
Piwa: 3/5
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 18:23
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


Ludzie oprzytomnijcie ! Co mamy Wam wysłać ? Nowy przełącznik ?? Link jest zamieszczony.
Swoją drogą ciekaw jestem drugiej regeneracji, pachnie cudami ...
Powrót do góry
Grings

Czytelnik



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE
Posiadane auto: FIAT, BRAVA , 1.4 12V
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 18:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


ja też poproszę zaostrow@wp.pl
_________________
XXX
Powrót do góry
Kris00

Debiutant



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 26

Posiadane auto: Fiat Bravo 1.9 TD 98r
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 26 Kwi 2011, 08:01
Temat postu:

Przełącznik zespolony


Witam koledzy mam wielką prośbę jeżeli ktoś posiada manuala do naprawy przełącznika zespolonego fiat bravo byłbym bardzo wdzięczny krzysp86@interia.pl z góry dziękuję
Powrót do góry
dziubas

Czytelnik



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCLAW
Posiadane auto: FIAT BRAWA
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Cze 2011, 21:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa


witam mam problem ze swiatlami mijania prosze o manuala dziekuje Wink Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatPanda

19 990

2006r.

237 561 km

pomorskie

Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

Fiat500x

89 800

2020r.

41 000 km

mazowieckie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System