Witam tak jak w temacie. Silnik to 1.3 multiJet 2008r skrzynia 5 biegów
Autko kupiłem od osoby prywatnej, po kilku kilometrach przestała pracować turbina, włączył się tryb awaryjny( oświecił się silnik) i podczas przyśpieszania słychać klekot (głośniejszy od pracy silnika).
Po tym fakcie pojechałem do mechanika i skasował błąd który zaraz po uruchomieniu silnika i przyśpieszeniu pojawił się z powrotem ten błąd i przeszedł w tryb awaryjny.
I teraz takie pytania...
Czy kupić jakiś ulepszacz do paliwa i wlać do baku i zobaczyć efekt(były właściciel twierdzi że przed sprzedażą tankował na Krabie).
Były właściciel nie chce przyjąć reklamacji ale zgodzi się na poniesienie kosztów naprawy na pół.
Jest też strasznie zainteresowany całym rozwojem sytuacji i chce żeby wszystko zakończyło się w zgodzie.
Też mam takie pytanie. Jakie mogą być przyczyny takiego zjawiska i jak je sprawdzić by nie wymieniać niepotrzebnie części metodą prób i błędów.
Np jak zmierzyć miernikiem elektrycznym sądy (jeśli jest taka możliwość) lub ciśnienie w układzie paliwa, albo metodą przelewową i jak ona wygląda. Byłbym wdzięczny za wyczerpujące wypowiedzi.
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 09 Mar 2018, 19:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) P0089 Regulator ciśnienia paliwa Niesprawny obwód prądowy/fu
Jednak winą było zatankowane paliwo na krabie..... Po wlaniu środka do czyszczenia wtrysków i po przejechaniu 100km kontrolka silnika zgasła, błąd skasowałem i się nie pojawił przy dalszej jeździe.
Niepokoi mnie inna rzecz a mianowicie kiedy autko stanie na chwile i olej z silnika troche zejdzie do misy, to po odpaleniu i w pierwszych chwilach podczas jazdy w okolicach 2tyś obrotów słychać klekot podczas przyśpieszania.
I niewiem czy to jest typowy objaw disla. Zauważyłem że poziom oleju jest ponad stan na bagnecie o jakieś 1 cm. Autko stało po skosie dupcią lekko do góry.
Re: ( Fiat Punto ) P0089 Regulator ciśnienia paliwa Niesprawny obwód prądowy/fu
Kiepskiej jakosci paliwo,zmien stacje.Zatankuj paliwa premium.Moze wystepowac problem z zaworem EGR _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 15 Mar 2018, 02:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) P0089 Regulator ciśnienia paliwa Niesprawny obwód prądowy/fu
Autko jeździ już jakiś czas na porządnej ropie i probemu nie było lecz ostatnio musiałem troszke mu pocisnąć do czterech tyś obrotów potem ostra hamowanie i zaś przyśpieszanie. Po kilku minutowej takiej jździe przy ponad 3 tyś obrotów turbo przestało działać autko osłabło i pojawiła się kontrolka silnika. Jeszcze nie wiem co to za błąd ale wnet się dowiem.
Autko po tym fakcie zaczeło delikatnie kopcić na niebiesko potem przestało ale nie wiem czy dlatego że zaczeła turbinka działać bo akurat jechałem w ten czas za Granciokiem. Czytałem że może geometria, ale autko nie szarpie (poprostu turbinka przestałą działać i tyle). Odpala na rys.
Jak odbiore autko po wymianie zawieszenia to pojade skasować błędy i napisze coś konkretniej.
Jeszcze jedna żecz mnie irytuje a mianowicie do jakich obrotów moge kręcić tym silnikiem bez obaw i przy jakich obrotach powinien słabnąć moment obrotowy bo odczuwalny spadek mocy miał powyżej czterech obrotów i potem kontrolka silnika i brak turbiny. Chyba że jakiś syf w baku dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.