Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 23:42
Temat postu:
Odkręcanie koła pasowego
Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu na wiosnę/lato i tak się wstępnie przygotowuję. Z tego co ludzie piszą najwięszke problemy są z odkręceniem koła pasowego, a ja nie ukrywam, że do najsilniejszych nie należę . Wkrótce kupuję ojcu na urodziny klucz udarowy elektryczny i zastanawiam się czy taki dałby radę http://moto.allegro.pl/item908829460_klucz_elektryczny_udarowy_1_2_1250w_400nm.html.
Wiem, że wieje tanizną, ale jak myślicie wystarczy mocy ?
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie Posiadane auto: CC 899 Wtrysk, Rok 1996 eLPeGie
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 01:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
zobaczysz.
jak nie to sprzedasz śrubie kilka młotów od czoła i lzej pójdzie.
a jak nie to zakładasz klucz, blokujesz gdzieś w pewnym miejscu i strzał z rozrusznika, powinno pomóc. _________________ szukaj, czytaj, ja znalazłem, Ty też to zrobisz.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 10:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
Nic nie zrobisz żadnym kluczem, jeśli nie zablokujesz koła. Nie mam zdjęcia z dorobionej blokady swego pomysłu z blachy o grubości 3 mm. A bez blokady, tak jak piszą inni - młotek i przecinak ( tak zwany ruski klucz) i pójdzie, nawet w tym przypadku też jest wymagane dobre zablokowanie koła. Tu nawet nie pomaga włożony bieg i hamulec ręczny.
A po drugie - poczytaj tu na forum, są już opisy wzmagania sie właścicieli CC z odkręcaniem tego koła.
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 22:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
Witam.
Ja już próbowałem wieloma kluczami.
Zawsze były 2 rozwiązania:
1.)Nasadka do tego "klucz francuski" gruba rura i sandał do dobrej przyczepności:)
2.) tzw.Klucz rosyjski czyli nie za ostry przecinak i młotek.
Za drugim razem zawsze puszczało
Pamietaj aby najlepiej wymienic uszczelniacz w pokrywie rozrzadu i załozyc tą gruba podkładke pod tą srube.
Bez podkładki będzie ci pękać koło pasowe.
Z rozrządem nioema zbytniego problemu jak ktoś kuma te sprawy. _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 19 Mar 2010, 20:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
No, wreszczcie 13 stopni się zrobiło, to się za rozrząd wziąłem. Udało się odkręcić koło pasowe bez żadnego problemu. Zamieszczam filmik dla tych, którzy chcieliby samodzielnie wymienić rozrząd i nie wiedzą jak zablokować koło pasowe, żeby im się nie kręciło przy rozkręcaniu. Zablokowałem prostym sposobem koło zamachowe
Dzisiaj ogólnie rozebrałem wszystko, wymieniłem koła zębate i łańcuch, oraz przeczyściłem starą uszczelkę, czyszczenie (skrobanie !) tej uszczelki zajęło mi 4 godziny. Dopiero jutro zajmę się właściwym założeniem pokrywy i reszty dupereli. Ogólnie rzecz biorąc jest ok. Co do filmiku, to zaprezentowałem tylko luz mojego łańcucha oraz jak poradziłem sobie z blokadą koła pasowego.Sorki, za te drgania, ale ojciec nie potrafi dobrze obsługiwać aparatu
Stosowałem się do instrukcji. którą znalazłem na elektroda. NIE jest mojego autorstwa, ale uważam, że jest znakomita.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sob 20 Mar 2010, 10:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
No i widzisz, napisałem Ci, że sobie poradzisz. Ja wcześniej pisałem o podobnym blokowaniu koła zamachowego. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=35338&highlight=odkr%EAci%E6+ko%B3o+pasowe+nale%BFy+zablokowa%E6 (mogłeś się tu podpiąć pod temat, albo go tylko przeczytać i nie zakładać nowego dlatego zawsze radzę korzystać z - http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf ) W maluchu również w ten sam sposób się postępuje. W maluchu można też dorobić blokadę na koło pasowe, bo jet gdzie przykręcić kawałek płaskownika z otworami, bo po zdjęciu pokrywy filtra odśrodkowego są otwory po śrubkach fi 6. Ja mam podobna zrobiona z blachy. Ale sam wywierciłem dwa otwory fi6 przeciwlegle w kole pasowym i nagwintowałem na śruby 8 i tam przekręcam tą blokadę. Nie wiem tylko czemu fabrycznie nie ma zrobionych takich otworów w kole, gdzie w innych autach są.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 20 Mar 2010, 17:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
Tylko tyle, że ja czytałem tamtem temat. Ponadto, mój sposób jest innny, bo nie wkładałem narzędzia między zęby, tylko w dziurę, która pozwala na szybkie zablokowanie koła bez udziału drugiej osoby.
Z całej operacji najtrudniejsze było usunięcie starej uszczelki, poprostu masakra. Nie wiem jak oni to robią w warsztatach, czy mają jakieś preparaty, ale dosłownie wypróbowałem wszystkich chemikaliów i usczelka zeszła dopiero po 4 godzinnym zdzieraniu jej żyletką.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sob 20 Mar 2010, 21:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
Widocznie ktoś wcześniej posmarował uszczelkę jakimś klejem lub hermetykiem, więc trzymała mocno. Uszczelkę można dla pewności posmarować sylikonem, lub uszczelką w płynie a nie klejami i hermetykami które to środki używało się w dawnych czasach. Dzisiaj są o wiele lepsze, które nie przywierają do powierzchni, a uszczelniają nawet bez dodatkowej uszczelki.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 20 Mar 2010, 22:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odkręcanie koła pasowego
Auto ma 17 lat, i tylko 61 tys przebiegu. Nie było zmieniane od nowości . Więc to fabryczna uszczelka była. Ponadto zastosowałem silikon, tak jak to było opisane w instrukcji, którą dwa posty wyżej umieściłem (znalazłem ja na elektrodzie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.