Witam serdecznie, odświeżam trochę temat. Posypał mi się rozrząd, ale konkretnie 5 koników popękało, ślizg łańcucha też. Pytanie jest takie- czy blokady do wałków rozrządu w deklu wchodzą na raz, tzn jak jeden wałek zablokuję to drugi jest trochę przestawiony i nie mogę go jednocześnie zablokować z drugim? mają być oba zablokowane? mało prawdopodobne żeby przestawiły się na kołach zębatych, choć po spustoszeniu w głowicy można wszystkiego się spodziewać. Proszę o jakąś rade, schemat itp.
Jeszcze jedno pytanie- wiem, że silnik był zalany olejem 10W40 i czy to nie powinien być zalany 5W40, jeśli tak to czy mogę go teraz zalać takim olejem jeśli robię głowicę i prawie cały olej zeszedł. auto ma 160tyś km tak mi się wydaje
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat doblo, 1.9 JTD, 2002r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 19 Sty 2011, 01:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) Rysunek rozrządu.
lepiej wlej 10w40, ale dobrej firmy, typu castrol, elf, total, albo mobil... ja polecam elf, po przejechaniu około 2-3tys po wymianie, prawie w ogóle nie ma nagaru w oleju. i jeśli wlejesz teraz 5w40 to może Ci coś strzelić, jakaś uszczelka, czujnik oleju albo i nawet turbina (złe wspomnienia z poprzednim samochodem). a niestety z rozrządem Ci nie pomogę... ale poradę, że jak zmieniasz rozrząd to dobrze by było albo zmienić odrazu całą glowicę (po Twojej wypowiedzi zgaduję że się uszkodziła) oddać starą do planowania...
Witam, miałem podobny problem z rozrządem w doblo 1,3 posypał sie przy stanie licznika 251 tyś .Winą awarii podobno był napinacz hydrauliczny ktory nie napinał łańcucha ktory spadł. http://uslugi.nie-spamuj.eu Mechanik poradził mi aby na przyszłość lać olej taki jak przewiduje producent tj.5W40 i na miarce powinno być max ,pozdrawiam. _________________ poldek1961
Ostatnio zmieniony przez poldek1961 dnia Nie 10 Kwi 2016, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat doblo, 1.9 JTD, 2002r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 19 Sty 2011, 11:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) Rysunek rozrządu.
w każdym samochodzie diesla przy przegu ponad 230-250tys km zaleca się stosowanie oleju o wyższej lepkości, niż zaleca producent. jeśli producent zaleca 5W40, to przy takim przebiegu warto zmienić już na 10W40. jest tak też i z wiekiem samochodu. jeśli ma ponad 10 lat, to lepiej zmienić na olej o wyższej lepkości. pamiętajmy, że silnik też się męczy, czasami bardziej niż człowiek. dlatego trzeba o niego dbać. a producent mówi, jaki olej powinien być w silniku nowych, a jednak przebieg 250tys to trochę już jest. a 10W40 wypełni troszkę bardziej "szczeliny", które powstały na skutek zużycia silnika. i najlepiej jak jest na bagnecie 3/4. wtedy jest pewność że nie będzie chlapał zbytnio, nie strzeli czujnik lub uszczelniacz od ciśnienie ani, co gorsza, uszczelka pod głowicą. moja rada jest prosta: jeśli samochód ma przejechane więcej niż 230tys km zmienić olej na wyższej lepkości i zawsze lać 3/4 skali na bagnecie...
Witam ponownie ,informacje na temat rodzaju oleju i ilości w misce olejowej dostałem od mechanika w serwisie fiata. A dotyczy silników 1.3 MJT z napinaczem hydraulicznym .Uzasadniał tym ze ilość na max dlatego aby utrzymywać stałe ciśnienie w napinaczu, a gdy jest inny olej napinacz zapieka sie i powoduje się go zacinanie . Ale każdy robi jak uważa, Ja mam drugi silnik i trzymam się tego co mówił mi mechanik czyli olej na max i 5W40 ,pozdrawiam. _________________ poldek1961
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat doblo, 1.9 JTD, 2002r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 20 Sty 2011, 00:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) Rysunek rozrządu.
a piszę to, co mówił mi mechanik w warsztacie boscha.... a że wiem, że jest dobrym fachowcem, to zazwyczaj konsultacje przeprowadzone z nim prowadzą do dobrego celu. np w jednym warsztacie stwierdzili że mam padniętą turbinę (koszt naprawy około 4tys), w 2 że strzeliła uszczelka pod głowicą (koszt naprawy około 3,5 tys), a on zmienił czujnik oleju koszt naprawy z robocizną 70 zł). jeździł tam mój ojciec jeszcze z mercedesem MB100D potem z vw T4, a teraz ja z fiatem... dzięki niemu uniknąłem kilku kosztownych napraw... po za tym, czy napinacz nie ma osobnego zbiorniczka na olej?
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 31 Gru 2018, 20:17
Temat postu:
rysunek rozrządu
esemo napisał:
w każdym samochodzie diesla przy przegu ponad 230-250tys km zaleca się stosowanie oleju o wyższej lepkości, niż zaleca producent. jeśli producent zaleca 5W40, to przy takim przebiegu warto zmienić już na 10W40. jest tak też i z wiekiem samochodu. jeśli ma ponad 10 lat, to lepiej zmienić na olej o wyższej lepkości. pamiętajmy, że silnik też się męczy, czasami bardziej niż człowiek. dlatego trzeba o niego dbać. a producent mówi, jaki olej powinien być w silniku nowych, a jednak przebieg 250tys to trochę już jest. a 10W40 wypełni troszkę bardziej "szczeliny", które powstały na skutek zużycia silnika. i najlepiej jak jest na bagnecie 3/4. wtedy jest pewność że nie będzie chlapał zbytnio, nie strzeli czujnik lub uszczelniacz od ciśnienie ani, co gorsza, uszczelka pod głowicą. moja rada jest prosta: jeśli samochód ma przejechane więcej niż 230tys km zmienić olej na wyższej lepkości i zawsze lać 3/4 skali na bagnecie...
Takie rewelacje na temat odmiennej "lepkości" i dobroczynnej zamianie 5W40 na 10W40 w celu uszczelnienia silnika pierwsze słyszę !
Obydwa mają identyczną lepkość w temperaturze roboczej bo o tym mówi cyfra 40 więc pomoże jak umarłemu kadzidło..
Bardziej lepki olej to np. 5W50 czy 10W60 i taki właśnie leją niektórzy "spece" od uszczelniania ale nie polecam. Zamiast się bawić w laborantów olejowych i kombinować sugeruję dedykowany olej wymieniać CZĘŚCIEJ i kontrolować poziom a nie naginać, bo to się właśnie mści na szklankach i napinaczach, a nawet na panewkach.
To nie są niemieckie VAGi żeby olej wymieniać poprzez dolewki świeżego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.