Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 08:22
Temat postu:

Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z tylnim kołem w właściwie chyba coś się oberwało w bębnie i nawala głośnym klekotaniem gdy kolo się kręci ,luzów na łożysku nie ma mi się zdaje że szczeki trafił ..... nie da sie tak jezdzic hałas duży . Czy do mojego modelu szczęki są drogie i bębny bo pewnie by trza tez wymienic ,czy wymienic dwie strony czy jedną ? i jeszcze jedno pytanie po sciągnięciu koła jest śruba piasty ,po odkręceniu jej bęben można ściągnąc? bez problemów czy coś bedzi trzymac jeszcze? Słyszałem że są jakieś dwie odmiany szczęk w moim przypadku to jakie to mają byc? bravo 1,4 12v 97r proszę o rady w ostatnim czasie duzo wywaliłem kasy na niego i nawet poradziłem sobie z falującymi obrotami :)sam prosta sprawa była a tyle krokowców się na wymieniałem i nic .
Powrót do góry
nadamus
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 1878
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 135/4
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 17:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


co prawda nie mam bravo ale .... budowa tylnego kola jest podobna w kazdym samochodzie Wink po zdjeciu kola masz beben przykrecony dwoma srubami (chyba klucz 10 lub 12)- trzeba je odkrecic (duza nakretka Klucz 32 jest od lozysk- wiec nie trzeba jej ruszac) po sciagnieciu bebna masz szczeki na wierzchu Wink a te trzeszczenie - to podejrzewam peknieta sciagajaca Wink sprezyne
_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Powrót do góry
bosskg

Dyskutant



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: Fiat Bravo SX, 1.4 12V, 1997
Piwa: 4/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 22:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Jeżeli tył nie był długo odkręcany to przygotuj się na spore problemy ze zdjęciem bębnów. Ja sam nie dałem rady - pomógł mechanik choć również nie bez oporów. Za komplet bębnów dałem 150, szczęki chyba 100. Jest trochę zabawy z regulacją, więc jeśli tego nie robiłeś to oddaj do mechanika bo możesz mieć problemy z ręcznym potem.
Powrót do góry
gadu-gadu
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 07:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Dziękuję i tak też uczyniłem wybrałem sie do mechanika w pracy również mi odradzono samemu robic ,koszta całości z robocizną wyniesie mnie 350zł robie dwie strony z wymianą bębnów. 130zł robocizna reszta to częsci cena w sobote na warsztat:) dziękuję za zainteresowanie tematem.
Powrót do góry
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 09:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Witam . A więc sobota dosłownie od 9 rano do 20,30 przy wymianie:( oczywiscie w warsztacie. Problem tkwił w jednym kole ,dziwna sprawa opisuje ; wymienione szczeki które były gołe do blachy wymienione na nowe oraz spręzynki i oczywiscie bębny ,łozysko jest ok na piascie wiec nie było potrzeby wymieniac ,wszystko sie pięknie kręci lecz poz założeniu koła i dokręceniu jednej śruby koło dostaje taki hamulec żę w cale sie nie kręci. Przekładki z drugiego koła nic nie daja ,ani wymiany piasty ani nic z kola które kreci sie bez problemów.CZas leci a my tkwimy w miejscu więc doszliśmy że coś po dociągnieciu śrub dociska flansze do bębnów i tego był powód .Gdzieś jeszcze jest otarcie bo w trakcie jazdy jest słychac ale oporów nie ma na koło aby były obawy. Szczeki nie ocierają i bemben wkłada sie i wyciąga bez wysiłku:) jak by co klepne młotkiem w osłonkę może gdzieś sie zniekształcila i daje efekt taki. Mechanik nie wzioł ani graosza więcej za prawie 12 godzinną pracę przy moim fiacie które nie tylko lubi pieszczoty mikrofibrą a i do czasu 5kilowym młotkiem:) Mam pytanie odnośnie tego zjawiska co wy na to? co może byc powodem tego . dziękuję
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 09:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat

Grande Punto

13 000

2008r.

144 000 km

pomorskie

Fiat

500

17 900

2009r.

165 810 km

śląskie

Fiat

Bravo

16 900

2008r.

246 242 km

śląskie

Fiat

Grande Punto

12 400

2008r.

178 000 km

wielkopolskie

Fiat

Panda

15 900

2012r.

113 139 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System