Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 08:22
Temat postu:

Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z tylnim kołem w właściwie chyba coś się oberwało w bębnie i nawala głośnym klekotaniem gdy kolo się kręci ,luzów na łożysku nie ma mi się zdaje że szczeki trafił ..... nie da sie tak jezdzic hałas duży . Czy do mojego modelu szczęki są drogie i bębny bo pewnie by trza tez wymienic ,czy wymienic dwie strony czy jedną ? i jeszcze jedno pytanie po sciągnięciu koła jest śruba piasty ,po odkręceniu jej bęben można ściągnąc? bez problemów czy coś bedzi trzymac jeszcze? Słyszałem że są jakieś dwie odmiany szczęk w moim przypadku to jakie to mają byc? bravo 1,4 12v 97r proszę o rady w ostatnim czasie duzo wywaliłem kasy na niego i nawet poradziłem sobie z falującymi obrotami :)sam prosta sprawa była a tyle krokowców się na wymieniałem i nic .
Powrót do góry
nadamus
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 1876
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 135/4
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 17:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


co prawda nie mam bravo ale .... budowa tylnego kola jest podobna w kazdym samochodzie Wink po zdjeciu kola masz beben przykrecony dwoma srubami (chyba klucz 10 lub 12)- trzeba je odkrecic (duza nakretka Klucz 32 jest od lozysk- wiec nie trzeba jej ruszac) po sciagnieciu bebna masz szczeki na wierzchu Wink a te trzeszczenie - to podejrzewam peknieta sciagajaca Wink sprezyne
_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Powrót do góry
bosskg

Dyskutant



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: Fiat Bravo SX, 1.4 12V, 1997
Piwa: 4/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 22:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Jeżeli tył nie był długo odkręcany to przygotuj się na spore problemy ze zdjęciem bębnów. Ja sam nie dałem rady - pomógł mechanik choć również nie bez oporów. Za komplet bębnów dałem 150, szczęki chyba 100. Jest trochę zabawy z regulacją, więc jeśli tego nie robiłeś to oddaj do mechanika bo możesz mieć problemy z ręcznym potem.
Powrót do góry
gadu-gadu
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 07:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Dziękuję i tak też uczyniłem wybrałem sie do mechanika w pracy również mi odradzono samemu robic ,koszta całości z robocizną wyniesie mnie 350zł robie dwie strony z wymianą bębnów. 130zł robocizna reszta to częsci cena w sobote na warsztat:) dziękuję za zainteresowanie tematem.
Powrót do góry
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 09:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni


Witam . A więc sobota dosłownie od 9 rano do 20,30 przy wymianie:( oczywiscie w warsztacie. Problem tkwił w jednym kole ,dziwna sprawa opisuje ; wymienione szczeki które były gołe do blachy wymienione na nowe oraz spręzynki i oczywiscie bębny ,łozysko jest ok na piascie wiec nie było potrzeby wymieniac ,wszystko sie pięknie kręci lecz poz założeniu koła i dokręceniu jednej śruby koło dostaje taki hamulec żę w cale sie nie kręci. Przekładki z drugiego koła nic nie daja ,ani wymiany piasty ani nic z kola które kreci sie bez problemów.CZas leci a my tkwimy w miejscu więc doszliśmy że coś po dociągnieciu śrub dociska flansze do bębnów i tego był powód .Gdzieś jeszcze jest otarcie bo w trakcie jazdy jest słychac ale oporów nie ma na koło aby były obawy. Szczeki nie ocierają i bemben wkłada sie i wyciąga bez wysiłku:) jak by co klepne młotkiem w osłonkę może gdzieś sie zniekształcila i daje efekt taki. Mechanik nie wzioł ani graosza więcej za prawie 12 godzinną pracę przy moim fiacie które nie tylko lubi pieszczoty mikrofibrą a i do czasu 5kilowym młotkiem:) Mam pytanie odnośnie tego zjawiska co wy na to? co może byc powodem tego . dziękuję
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 09:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat

Tipo

59 990

2017r.

10 500 km

podkarpackie

Fiat

500

19 900

2009r.

165 810 km

śląskie

Fiat

Idea

6 900

2004r.

188 699 km

lubelskie

Fiat

Panda

11 000

2004r.

100 000 km

pomorskie

Fiat

Sedici

21 900

2009r.

78 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System