Witam posiadam stilo 1.9 JTD klimatronik dwustrefowy,mam problem a mianowicie gdy mam kluczyk przekrecony na zapłon kierunki nawiewu działaja bez problemu wszystkie 3 w kazda strone. uruchomie silnik nawiew wieje mi na szybe,chce skierowac na kierowce i pasazera lub na nogi to niechce sie zmienic i wieje dalej na szybe.zgasze silnik uruchomie drugi raz wszystko dziala bez problemu.znowu go gasze i uruchmiam a tu wieje na mnie chce przelaczyc na szybe,niby cos tam przestawia ale nieprzestawi i wieje tak jakby byly klapki przytkane bo niewylatuje powietrze.kiedys mialem jeszcze taki przypadek ze wialo cieplo na szybe chcialem skierowac na mnie,owszem skierowalo ale wiało zimno. niewiem co mam robic, aha 2 miesiace temu wymienialem sobie filter przeciw pyłkowy.Panowie pomocy.z góry dziekuje.pozdrawiam
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 25 Lis 2011, 22:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z kierunkami nawiewu
Musisz sprawdzić aktywatory - są to silniczki, które sterują temp. oraz klapami nawiewów.
Jest ich łącznie 5szt.
Jeden od strony grodzi odpowiedzialny za recyrkulację powietrza (obieg zamknięty/otwarty). Trzy sztuki są po lewej stronie nagrzewnicy: dwa od klap ( szyba oraz środek/nogi) oraz jeden od temp. na lewą stronę.
Z prawej masz tylko aktywator od temp. pasażera.
Aktywatory nawalają ze względu na wycierający się w ich wnętrzu potencjometr.
Czasami winą jest sprzęgiełko, które lubi się łamać. Ono przekazuje obrót aktywatora na elementy wykonawcze.
Można próbować "wykąpać" aktywator w kontakt spray'u o ile to on jest winien a nie sprzęgiełko.
Trzeba też pamiętać, że aktywatory temp. i klap nie są między sobą zamienne! Ich budowa z wyglądu niby taka sama ale różnią się możliwością obrotu - podajże 120 i 180st.
tak szybko by padły te aktywatory??moje stilo ma przejechane 65 tys od 2002roku.moj wujek tym jezdzil.a z tego co wiem to tego za bardzo nieuzywal.masz moze jakies zdjecia jak sie do tego zabrac i jak rozpoznac tam wszystko???
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 27 Lis 2011, 16:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z kierunkami nawiewu
dawid1988 napisał:
tak szybko by padły te aktywatory??moje stilo ma przejechane 65 tys od 2002roku.moj wujek tym jezdzil.a z tego co wiem to tego za bardzo nieuzywal.masz moze jakies zdjecia jak sie do tego zabrac i jak rozpoznac tam wszystko???
Witam forumowiczów przypnę się do tematu bo mam podobny problem. Posiadam stilo 1,9 JTD klimatronik, nie działają nawiewy na twarz i na nogi. Jak czytałem na forach winne są aktywatory i urwane łączniki. Otóż kupiłem nowe aktywatory i łączniki, podłączyłem jeden do kostki bez przykręcania i kręci się na około. Boję się, że silniczek ukręci znowu łącznik i będzie to samo. Może coś żle robię i po zamontowaniu będzie dobrze. Robiłem kalibrację z lewej wyświetla 00 a z prawej 02. Z góry dziękuję za pomoc
Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieruń/śląskie Posiadane auto: Stilo 1,9 2002
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 24 Lut 2012, 09:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z kierunkami nawiewu
Cytat:
podłączyłem jeden do kostki bez przykręcania i kręci się na około. Boję się, że silniczek ukręci znowu łącznik i będzie to samo.
Dopóki nie wciśniesz łącznika w aktywator ten będzie tak działał łącznik ma ograniczenia dzięki którym nie będzie się obracał naokoło a jak go urwie to cóż będziesz zmuszony kupić nowy
jest to najsłabszy element jednocześnie tani
Dzięki ale próbowałem założyć jeszcze stary z zregenerowaną złączką to ją ukręcało. Myślałem, że to potencjometr a przez niego centralka klimatronika ustala zakres obrotu.
Dzięki za pomoc idę zaraz montować nowe aktywatory. Zobaczę co wyjdzie.Byłem dzisiaj na komputerze u mechanika z błędem poduszki powietrznej, pytałem o te aktywatory i też kazał mi je zamontować. Jak zrobię to powiem czy jest dobrze.
Zamontowałem, skalibrowałem i działa pięknie jak na razie. Podczas kalibracji wyświetla się 00-02, nie wiem chyba dobrze. Dzięki kolego ewerel za pomoc.
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Cinquecento 0.9i
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 18:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z kierunkami nawiewu
Witam,
Chciałbym odświeżyć temat, gdyż mam podobny problem jak kolega „saw41”. Mianowicie nie działa mi zmiana kierunku nawiewu na nogi/twarz, wykręciłem aktywator i okazało się że ma ukręcony łącznik. Łącznik skleiłem (trzymał mocno). Kiedy ustawiałem nawiew na nogi nie było problemu, na nogi i twarz również silniczek nieco przestawiał nawiew i było ok, jednak po ustawieniu tylko na twarz łączni został ukręcony. Zrobiłem test, a mianowicie podłączyłem nie przykręcony aktywator, i jeżeli dałem na nogi oraz nogi i twarz aktywator ustawiał się w pewnej pozycji (pewnie na podstawie potencjometru w środku), po włączeniu tylko na twarz zaczynał kręcić się w kółko. Uruchomiłem kalibracje (z odkręconym aktywatorem) i silniczek wykonał kilka ruchów jednak ani razu nie wykonał pełnego obrotu czyli wydawać by się mogło że jest ok. Takie pytanie się nasuwa czy podczas kalibracji centralka wykrywa opór jaki daje ogranicznik na łączniku i odcina dopływ prądu do silniczka? Bo Chyba taka jest idea, tylko że aktywator jest dość mocny i zdarza się że urywa łącznik- czy dobrze rozumiem? Dodam, że potencjometr sprawdzany miernikiem i ścieżki są ok, wartości rezystancji się zmieniając.
Kolego „saw41” w jakim sklepie internetowym kupił Kolega łącznik?
Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1,9 JTD, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Lut 2014, 11:25
Temat postu:
Regenaracja aktywatora, silniczek nawiewu
sawo41 napisał:
Zamontowałem, skalibrowałem i działa pięknie jak na razie. Podczas kalibracji wyświetla się 00-02, nie wiem chyba dobrze. Dzięki kolego ewerel za pomoc.
Witam,
odświeżę nieco temat, jeśli wychodzi Wam 00-02 to znaczy że jeszcze jest w trakcie ustawiania, poprawna wartość to 00-00.
00 - nauka wynik OK
01 błyska - wynik NOK, czyli że ŹLE.
02 - w trakcie wykonywania
03 błyska - nauka niedokończona
Po dłuższym czasie pozbyłem się problemu 00-02, niema konieczności kupowania nowych aktywatorów, potencjometr można zamienić na montażowy 5k Ohm. Potrzebne jest tylko dopasowanie go wewnątrz aktywatora. Czasem oczywiście jest konieczność również wymiany urwanej dźwigienki.
Po demontażu zawsze warto wzmocnić dźwigienkę poprzez zalanie jej wewnątrz klejem aby się nie urywała.
W aktywatorze też warto pozbyć się blokad które blokują dźwigienkę.
I jeszcze jedno, bez wykasowania błędów w komputerze sama kalibracja pomaga tylko na chwilę.
Witam
Prawie nie ma nawiewu na nogi, przełączanie kierunku nawiewu nic nie daje, który aktywator odpowiada za sterowanie klapą nawiewu na nogi?, może ktoś jakaś fotkę wstawi jak się do niego dobrać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.