powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
nio witam ponownie na forum tym razem ze silnikiem jtd. jakies kilka dni temu jeszcze mialem tez bravo ale ze silnikiem td 100, teraz bravo gt 105 jtd. powiem tak to jak porownac bravo 1,2 czy 1,4 do 1,6 w benzynie. zauwazylem ogromna roznice. tamto autko mialo trudnosci nawet osiagnac 170km /h, no powiem bylo strach tak uzyskiwac ta predkosc gdyz na pedale czulem wibracje od silnika,mimo ze autko bylo w bardzo dobrym stanie.
ale to przeszlosc,teraz cos o moim cudzie- powiem tak zauwazylem w nim cos dziwnego a dokladnie z obrotami, heheh ale to mi sie nawet podoba. niewiem jak dokladnie to wytlumaczyc ale gdy autko sie przymula na biegu a chce gwaltownie przyspieszyc na tym samym biegu to w ciskajac pedal prawie na maksa to zalacza sie cos dziwnego tzn wyjasniam obroty nie ida rownomiernie do gory przy w cisnietym pedale tylko szybko podnosza sie na wieksze tak jakby na sprzegle a autko w tedy rozpedza sie jak scigacz i gdy nabierze okreslonej predkosci co do pedala gazu i w tedy jest oki ale wiadomo predkosc duza. ( coś w stylu wymuszonego wejścia na obroty po to by turbina sie zalaczyla).
jezeli naciskamy gaz normalnie to nie da sie tego zauwazyc.
powiedzcie mi czy tak jest w jtd a jezeli nie to czy to jakis tuning a jezeli tak to czego,a moze cos poszlo- tylko ze to sie dzieje tak jakby ktos to specjalnie zrobil. dodam ze zostaly pozostalosci po tuningu.
zwyklym td trudno bylo zamieszac kolami a ja na asfalcie dzis probowalem i sobie popiszczaly jeszcze na 2 biegu.
poprostu jest wielka roznica mocy!!!!
mam jeden mankament co do temp chlodzenia , mozliwe ze cos z termostatem, na postoju gdy silnik chodzi, rozgrzewa sie do polowy wskaznika, potem jak rusze to temp spada do pierwszej kreski od dolu i tak sie utrzymuje a czasem deliktnie zawachluje, nawet przy dluzszej trasie. poprostu krotko mowiac temp chlodzenia mam w tedy dobra gdy mam auto na postoju.
Ostatnio zmieniony przez grzegi87 dnia Nie 29 Cze 2008, 20:59, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
kolego ja też coś podobnego zauważyłem ale wydaje mi się że odgłos obrotów silnika to odgłos turbiny,kiedy miałem jeszcze Tipo 1.9 TDI GT sytuacja wyglądała podobnie tylko bardziej gwizdało a przyśpieszonko...pięknie wciska w fotel, focus 1.6 kumpla przy mojej bravce to muł _________________ BRAVO 1.9 JTD GT
==CLUB FIAT ROMANIA==
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
niewiem czy akurat o to samo mi chodzi to ze turbinka chodzi i sie mi zalacza to jest odczuwalne tylko ze oprocz tego ze dynamicznie przyspiesza przy turbinie jest cos jeszcze.
normalnie wydaje mi sie ze powinno to tak byc ze obroty ida do gory stopniowo i przy ok 2200 zalaczy mi sie turbina i w tedy troche szybciej ida dalej do gory i tez systematycznie tylko ze troche szybciej niz do obrotow ok2200. ja zauwazylem ze jak jest w fazie kiedy turbina sie zalaczyla i jak delikatnie wciskam pedal to ida obroty normalnie do gory. a jak chce wcisnac mocniej pedal gazu na danym biegu ( w czasie kiedy turbina chodzi)to zeby mi nabral szybszej predkosci obroty gwaltownie wskakuja np 2500 na 5 biegu i wciskam pedal przyspiesza i zaraz obroty ida na 3500 jak bys wcisnal sprzeglo, w tedy autko ma lepszy ciag bo sa wieksze obroty i trzymam gaz na tej samej pozycji az obroty 3500 zgraja sie co do predkosci.
w moim starym aucie td 100 takiego czegos nie bylo, poprostu jak sie turbina zalaczyla to autko nabieralo troche szybciej predkosc niz przy wylaczonej. teraz w nowym aucie mocniej slysze turbine jak sie zalacza, taki świst.
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
no niewiem być może jednak masz coś nagrzebane w kompie to chyba polega na tym że jeśli komputer zarejestruje nagłe wciśnięcie gazu to niejako wirtualnie podnosi obroty (tylko w centralce i na obrotomierzu) w celu wymuszenia większych obrotów turbiny a w tym czasie silnik rozkręca się nieco wolniej by w końcu dojść do prędkości obrotowej pokazanej na wskażniku,ciekawe rozwiązanie ale nie wiem co o tym myśli turbinka
jest jeszcze jedno wyjście masz uszkodzone sprzęgło ale żeby to stwierdzić musiał bym się nią przejechać _________________ BRAVO 1.9 JTD GT
==CLUB FIAT ROMANIA==
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
jeździłem innymi fiatami tego typu, sprzęgło jak na diesla wydaje się mi że jest bardzo dobre, łapie przy końcu spuszczania z nogi, nic nie słychać jakiś jęków ze sprzęgła.
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
no cale zycie nie bede nim jezdzil. no chyba nie jest tak strasznie jak np w sytuacji kiedy turbina się załącza od momentu dodawania delikatnie gazu, czyli jazda wylacznie na turbinie. nie panikujmy, najwyzej sie kupi.
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
nie korzystam cały czas z jazdy szybkiej, a jak już to tylko sam na prostej i po moich drogach no góra 170 i więcej nie przekraczam. chodzi mi tylko o przyspieszenie które w benzynie 1.6 16v będzie miało spore problemy.
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
Cos swirujesz ja posiadam 1,9td gt i jakos problemow z piszczeniem na aswalcie i 190km/h nie mam. Problem byl i owszem - winna byla turbosprezarka ktora zamulala:]]
Re: ( Fiat Bravo ) powracam z new bravo- tym razem jtd nie td/potężna moc!!Foty
nie wiem co to mialo wspolnego ale od kiedy wymienilem termostat to juz takiego czegos nie mam,mowa o tym co mi sie dzialo z obrotami, czyli nic i nikt tam mi kiedys nie grzebal. mozliwe ze sprzeglo ale by sie dzialo caly czas tak, no a teraz robie tak jak robilem i normalnie obroty wedroja do gory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.