Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: VW Passat B3, VW Passat B5, FIAT Seicento SX
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 10 Gru 2011, 15:23
Temat postu:
Tylne hamulce - gdy zimne, zbyt mocne - blokują koła.
Witam.
Chciałbym się upewnić, zanim porozkręcam i wydam kasę.
Występuje w moim Seju problem "zbyt mocnych" tylnych hamulców. Otóż, gdy hamulce są zimne (po nocy lub jakikolwiek dłuższy postój, gdzie auto i hamulce wystygną), tylne bębny bardzo żywo i mocno reagują na naciśnięcie pedału hamulca. Nawet lekkie przyhamowanie powoduje blokowanie tylnych kół. Po przejechaniu paru km i parokrotnym użyciu hamulca, problem znika i auto hamuje normalnie. Jeśli by to była oznaka zużycia, to zazwyczaj zużycie okładzin ciernych skutkuje słabszym hamowaniem? A tu nawet lekkie muśnięcie pedału powoduje pisk tylnych opon i niespodziewane szarpnięcie i "wleczenie za sobą" tyłu auta. Może to jednak zapieczone cylinderki? Z drugiej strony, autko daje się bez większego problemu pchać na luzie, czyli hamulce nie zapiekają się, pozatym po jako takim rozgrzaniu układu, hamulce działają normalnie. Hamulec ręczny łapie mocno, jednak po zwolnieniu trzyma przez chwilę jazdy, zanim puści całkiem, ale to kwestia chyba zapieczonych linek. A problem z hamulcem tylnym występuje, nawet gdy wogóle ręczny nie był zaciągany. Zresztą, od czasu, gdy ręczny puszcza opornie, nie zaciągam go wogóle. Podpowiedzcie mi, czy bez zbędnego rozdrabniania, wymienić bębny, szczęki i cylinderki?
Seicento SX 900ccm.
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Sob 10 Gru 2011, 18:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Tylne hamulce - gdy zimne, zbyt mocne - blokują koła.
Raczej to korektory siły hamowania d sprawdzenia,zasada jest taka że przód powinien łapać pierwszy,i mogą być hamulce mocniejsze,bo po nocy korodują tarcze i klocki mają większe tarcie,wtedy przez moment wydaje się że hamulce sa za mocne,ale z tyłu tak nie powinno być,sprawdź korektory sił hamowania.Polecam to http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2532&postdays=0&postorder=asc&start=45 . Jest to temat cinquecento ale to to samo.
Re: ( Fiat Seicento ) Tylne hamulce - gdy zimne, zbyt mocne - blokują koła.
Na pewno masz problem z układem hamulcowym,radziłbym przejrzeć a potem kupować,rozpinać po jednym kole czyścić i składać jak wjedziesz na śnieg będziesz wpadał w poważny poślizg.Zacząłbym od samej pompy i wymienił wszystkie w niej uszczelki minimalny koszt.Jest problem i to poważny przy okazji stan przewodów a w tym elastycznych.Jednoznacznie na ten przypadek trudno dać pewną odpowiedź.Co może dziac się dalej?.
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: VW Passat B3, VW Passat B5, FIAT Seicento SX
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 13 Gru 2011, 16:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Tylne hamulce - gdy zimne, zbyt mocne - blokują koła.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Z racji, że autko nie jest podstawowym pojazdem w rodzinie i z braku czasu, zajmę się nim być może dopiero w styczniu.
Więc radzicie najpierw porozbierać i poprzemywać/przedmuchać? Jako, że z przodu zamierzam wymieniać tarcze i klocki, to zamierzam za jednym zamachem powymieniać też bębny i szczęki. A pewno i cylinderki. A może trzeba i pompą hamulcową się zająć? Że tak się spytam jak laik - korektor siły hamowania to element składowy pompy?
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zagłębie Dąbrowskie Posiadane auto: Chevrolet lacetti 1.6,Seicento
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Gru 2011, 19:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Tylne hamulce - gdy zimne, zbyt mocne - blokują koła.
Objawy ktore opisujesz (związane z hamulcem ręcznym) wskazują na koniecznosc wymiany rozpieraków hamulca ręcznego w obu lub jednym kole tylnym- to do zrobienia jest na bank , sa zapieczone i dlatego ręczny puszcza
dopiero po chwili.Koszt rozpieraka ok 10 zl. Nie nalezy z tym dlugo zwlekac ,
bo za chwile bedzie gorzej ,az do całkowitego zablokowania tylnych kół.
Co zas tyczy sie korektorow sily hamowania to są one zabudowane w sąsiedztwie pomy hamulcowej ,ale nie są jej czescia. Zrób taki test;
podnies na podnosniku kolejno każde z tylnych koł. w chwili gdy kolo bedzie
ponad ziemią nacisnij pedal hamulca , jezeli kolo łapie to korektor sily hamowania jest sprawny ,podobnie drugie kolo, jezli hamulec nie łapie
to prawdopodobnie korektory sa do wymiany, a to spory wydatek.Powodzenia _________________ T61
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.