Witam. Chciałem się podzielić z Wami koledzy kilkoma informacjami na temat samodzielnej naprawy turbiny - może się przydać w celu zaoszczędzenia sporej kwoty. U mnie mianowice po przejechaniu ok. 115 tyś km. zaczeło mi kopcić na siwo moje Stilo 19,JTD tuż po odpaleniu. Kopciło tylko z 5 sekund ale za to intensywnie. Oprócz rego zauważyłem że zaczął szybciej znikać olej. Po stwerdzeniu że rura za Turbiną jest zaolejona domyśliłem się przyczyny. Po zorientowaniu się w temacie dowiedziałem się że koszt regeneracji Takiej turbiny ze zmienną geometrią wynosi 1000-1500 zł. Stwierdziłem że to za dużo i postanowiłem kupić "zestaw naprawczy" za tylko 130zł. Oczywiście musiałem wszystko sam wymontować i rozmontowac ale powiem Wam że się opłaciło. Teraz już jeżdżę i nic nie kopci i w ogóle jest bardzo dobrze. Jak ktoś trochę zna się na mechanice to to naprawdę nic strasznego. Ja zaoszczędziłem ponad 1000 zł więc uważam że waro się pokusić. Jeśli ktoś by miał obawy to niech pisze, powiem co i jak.
Brawo! Takich kolegów potrzeba na tym forum. Trzeba walczyć z niektórymi mitami "że się nie da"Jak w turbinkę nie "wpadł kamień" to mozna ją zrobić . Osobiscie w swoim czysciłem wtryskiwacze metodą ultradzwiekowa, zoszczedziłem tez ok. 1000zeta. Po kuracji FES nie wykrył zadnych zmian, a miło jest jak 4,5 wyjdzie na setkę, pozdrawiam. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
A kolego możesz powiedzieć jak wybrałes ten zestaw bo tam są tylko jakieś oznaczenia z kąd mam wiedzieć który bedzie do mnie pasował??
Słuszne pytanie. Jak sam kupowałem to też nie wiedziałem. Więc po prostu zadzwoniłem i skonsultowałem się telefonicznie, To wystarczyło. Choć te części zamienne nie były identyczne jak te stare wymontowane to to nic nie szkodzi. Ważne są wymiary.
Chciałem jeszce dodać przy okazji że już mineły kolejne tygodnie od tej mojej samodzielniej naprawy i dalej jeżdżę bez najnmiejszych problemów.
mam pytanie panowie. oddano mi auto po regeneracji. Wcześniej kopa dostawał przy 1700 teraz... 3000. Nie da się jeździć autem. Mechanik powiedział, że specjalnie mi na razie tak ustawił i zmieni to w przyszłym tygodniu. Czy jest możliwe, że mechanik mógł cokolwiek tam poustawiać? Wydaje mi się że turbina została źle zregenerowana (ustawiona) i mój mechanik nie potrafi tego przyznać. Dziś byłem na diagnostyce i wyszło, że doładowanie jest o połowę za małe i że turbina otwiera się powyżej 3000 obrotów. Pozdrawiam.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Sro 15 Lut 2012, 23:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) samodzielna naprawa Turbo
jeżeli turbina jest regenerowana w PROFESJONALNYM zakładzie który się tym zajmuje to jest ustawiona na stanowisku tak jak fabryka podaje, a jeżeli jakiś pan Henio zabiera się za coś czego nie potrafi to potem są tego takie skutki i słowa :"że tak ma być, pan pojeździ się wszystko ułoży" - spier...ł robotę i tyle
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Czw 16 Lut 2012, 23:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) samodzielna naprawa Turbo
Cała tajemnica tkwi w regulacji gruchy podciśnienia.
Overboost podaje podciśnienie na gruchę która manewruje łopatkami zmiennej geometrii.
FES do samochodu i reguluje się stosownie do zapotrzebowania,
chyba że koleś spaprał robotę na etapie wirnika i np koło kompresji ma za dużo luzu czy wirnik ciasno chodzi bo tulejowanie nie wyszło.
Jak nie wiadomo co było robione i jak to same zagadki, tylko paprak wie co zepsuł. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.