Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 15:49
Temat postu:
Pasek wielorowkowy
Witam. Panowie szukam przyczyny powtarzającej się usterki, przykrej dla ucha, mianowicie piszczy mi pasek wielorowkowy. Przy wymianie kompletu rozrządu został wymieniony dodatkowo właśnie ten pasek wielorowkowy i napinacz tego paska. Po przejechaniu jakichś 4 tys. km. ów pasek zaczął popiskiwać i w końcu zaczął jazgotać, więc go ściągnąłem, popatrzyłem i nadawał się do wymiany. Poszedl na zwrot gwarancyjny do sklepu. Kupiłem drugi pasek i teraz zaczyna znów popiskiwać. Zaczynam podejżewać usterkę sprzęgła alternatora. Czy jest możliwe że stawia ono za duży opór dla paska i go w efekcie niszczy ? Czy szukać winy w innej rolce kręcącej się przy silniku ? Posiadam klimatyzację. Próbowałem założyć krótszy pasek, ale nie dało się go założyć bo napinacz nie był w stanie się tak napiąć Jakieś pomysły, sugestie ? Może ktoś miał taki problem ? _________________ Mała irytacja pobudza apetyt.
Wiesz co nie znam,rozłożenia pasków tego silnika i co napędza ów pasek jeżeli tylko alternator to czy wina nie leży po stronie łożysk lub pęknietej obudowy alternatora jak to w fiatach.No bo co może stawiać aż taki opór.Albo mocniej naciągnąć pasek albo rozebrać alternator.
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 20:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy
Jeżeli oddałeś pasek na reklamację to musisz wiedzieć która strona paska była uszkodzona . Jeżeli uszkodzona jest strona gładka paska to wina napinacza ,a jeżeli strona wielorowkowa to wina jakiegoś urządzenia napędzanego (alternator,spreżarka). I jeszcze jedno ,czy wymieniłeś samą rolkę napinającą ,czy cały napinacz? Czasami napinacz jest już wyrobiony i rolka idzie pod kątem.
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 23:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy
Z pierwszym paskiem było ewidentnie coś nie tak bo został "zjechany" od gładkiej strony i z boku wyszły z niego włókna. Do tego stopnia został zmęczony, że praktycznie po miesiącu użytkowania nie było możliwości odczytania z niego jakichkolwiek numerów. Co do napinacza tego paska to został on wymieniony cały na nowy tzn, rolka z napinaczem. Obecny pasek wygląda normalnie i jeszcze jakby się dobrze przypatrzeć to odczytać będzie można numery na nim zamieszczone. Mechanik przy wymianie sprawdził koła i rolki w celu wykluczenia właśnie chodzenia którejś pod kątem co za tym idzie nowy pasek chodzi prosto. Pamiętam jeszcze fakt, że w momencie włączenia klimatyzacji zaczynał piszczeć mocniej. Spotkałem się z opinią, że w tym przypadku najczęściej winny jest wolnobieg alternatora. Chciałbym wykluczyć jak najwięcej rzeczy, bo wymiana każdej rolki, napinacza i rolki alternatora z robocizną pochłonęła bym znaczną część mojej wypłaty _________________ Mała irytacja pobudza apetyt.
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Czw 23 Lut 2012, 18:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy
Ludzie różne bzdury powtarzają nie znając logicznego uzasadnienia.
Wolnobieg alternatora działa lub nie, po zdjęciu paska łatwo zdiagnozować czy ma luzy na boki lub przepuszcza na rolkach.
Pasek jest zniszczony na boku kiedy pod wpływem przesunięcia któregoś koła z osi działania, pasek obciera lub koło uchyla się a pasek trze o krawędź koła.
Koło altka może być uszkodzone i przepuszczać, nawet będzie ładowanie.
Jedynie sensowne rozwiązanie to zdjąć pasek i ocenić co sprawia opór.
Może pod wpływem temperatury przyłapuja łożyska altka albo sprężarki?
Czyli nagrzać i szybko zdjąć pasek szukając co jest najcieplejsze lub stawia opór. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sob 03 Mar 2012, 14:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy
Witam ponownie. Udało mi się znaleźć usterkę i nie było to trudne, powiem więcej, było to raczej niespodziewane :O Problemem była jedna rolka znajdująca się w pobliżu napinacza paska. Jest to rolka pośrednia transmitująca pasek między alternatorem a pompą wspomagania ?. Powstał dość duży luz na łożysku tej rolki. Jak była przykręcona do silnika to w palcach był wyczuwalny luz 2mm na średnicy rolki. Co ciekawe, niecały rok temu tą rolkę wymieniałem na nową. Zaoszczędziłem wtedy, wydałem dziś No cóż, wymieniona rolka, pasek nie piszczy, wszystko w porządku Dziękuję za sugestie i pozdrawiam _________________ Mała irytacja pobudza apetyt.
Muszę wymienić pasek wielorowkowy w moim aucie. Chciałem spytać czy firma takiego paska ma znaczenie? Wypatrzyłem taki pasek firmy Bosch. Czy będzie wystarczający czy np. powinienem kupić coś droższego?
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Czw 06 Gru 2012, 23:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy
Kolego, ja kupiłem pasek firmy Gates. Osobiście nie miałem styczności z paskami Bosch'a. Raczej zwraca się uwagę na to żeby pasek rozrządu był dobrej jakości, chociaż może stać się i tak że zawiedziesz się na drogim i markowym pasku Ale jeśli masz ochotę to śmiało kupuj Będzie służył tak samo jak każdy inny _________________ Mała irytacja pobudza apetyt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.