Ostatnio zapiekł mi sie cylinderek w prawym tylnym kole. A że powoli się sie już szczeki kończyły wymieniłem (komplet lewe i prawe koło) przy okazji.
Tylko że kiedy już założyłem wszystko, odpowietrzyłem układ (tylko przy wymienianym cylinderku) Pedał hamulca strasznie głęboko idzie znacznie głębiej niż przed wymianą.
Co może być tego przyczyną?
Czy to wina nowych szczek i kwestia dopasowania?
Czy mógł się zapowietrzyć cały układ i czeka minie odpowietrzanie przy każdym kole?
Czy nawaliło coś o czym nie wiem?
Pozdrawiam. _________________ "Trzeba wiele odwagi by wstać i przemówić.
Czasem trzeba jednak więcej by usiąść i posłuchać."
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 04 Cze 2008, 00:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Możliwe że zapowietrzony układ hamulcowy?
skoro wymieniałeś cylinderek to należało by odpowietrzyć.
ale pytanie czy jest zapowietrzony?
to znaczy czy "rośnie" przy kolejnym naciśnięciu?
a jeśli skok pedału jest spory ale nie rośnie to może coś źle poskładane samoregulacje [nie trzymają]
można wymienić cylinderek i nie zapowietrzyć układu. kwestia sposobu i doświadczenia.
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Re: ( Fiat Cinquecento ) Możliwe że zapowietrzony układ hamulcowy?
Możliwe. Kilka razy też mi się zapowietrzyło przy wymianie cylinderków.
Żeby tak się nie działo to można gumowy przewód zacisnąc żabką przez szmatkę. Potem wystarczy tylko lekko odpowietrzyć i napuścić płynu do nowego cylinderka.
Ostatnio to mi cylinderki wypchało i wyskoczyły na ziemię. Płyn leciał jak z kranu - oj wtedy do sie układ zapowietrzył.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Możliwe że zapowietrzony układ hamulcowy?
By cały układ sie wam zapowietrzył, to byście musieli stracić cały płyn ze zbiorniczka na pompie hamulcowej... Możesz odpowietrzyć hamulce z każdego koła tak dla świętego spokoju. Jak wymieniałeś szczęki to te nowe ścisnąłeś do siebie przed założeniem bębna tak by bęben wszedł dosyć luźno? Mam nadzieję że wyregulowałeś ręczny? A rozpieraki ham recznego są rozruszane?
Re: ( Fiat Cinquecento ) Możliwe że zapowietrzony układ hamulcowy?
Wiec sprawa się ma następująco.
Po wymianie cylinderka (prawy tył) oczywiście odpowietrzałem układ w tym właśnie kole, odpowietrzałem zgodnie z książką, gumowy wężyk na odpowietrznik 3-4 razy po pompować pedałem hamulca i odkręcić odpowietrznik, cały proces powtarzałem aż bąbelków nie było widać (5-6 razy). Hamulec ręczny oczywiście też był regulowany, to podstawa przy wymianie szczęk. Rozpieraki wyczyszczone i nasmarowane, hamulec ręczny chodzi gładko jak po masełku.
Tylko że pedał hamulca dalej strasznie gumowy. Zaczyna hamować mniej więcej w tym samym momencie co PRZED wymianą ale żeby porządnie zahamował to muszę pedał przycisnąć prawie, ze do podłogi.
Jeszcze pytanie do mikki68.
Faktycznie kiedy podpompuje pedał jak jadę, to łapie zdecydowanie wyżej
Co by wskazywało ze faktycznie jest gdzieś powietrze w układzie. I jeszcze jedno pytanie czy odpowietrzyć na działającym silniku?
Pomóżcie chłopaki bo hamulce to jak by nie było troszę ważna sprawa
Pozdrawiam _________________ "Trzeba wiele odwagi by wstać i przemówić.
Czasem trzeba jednak więcej by usiąść i posłuchać."
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 04 Cze 2008, 21:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Możliwe że zapowietrzony układ hamulcowy?
kozanostra napisał:
Jeszcze pytanie do mikki68.
Faktycznie kiedy podpompuje pedał jak jadę, to łapie zdecydowanie wyżej
Co by wskazywało ze faktycznie jest gdzieś powietrze w układzie. I jeszcze jedno pytanie czy odpowietrzyć na działającym silniku?
Pozdrawiam
tak można sądzić po zachowaniu się pedału "rośnie"
może to być jednak mylne gdyż może się zdażyć [ale b. żadko] że sprężyny ściągające szczęki są na tyle mocne że puszczają samoregulatory [jak są słabe] (miałem taki przypadek dawno temu w malcu) puszczały samoregulatory i zahamowanie wymagało wciśnięcia pedału bardzo głęboko.
myślę że w twoim przypadku wystarczy pożądne odpowietrzenie.
a tak na boku czy ktoś wie że płyn hamulcowu mależy WYMIENIAĆ jakoś co 3 lata.
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.