Witam. Poniwaz jestem nowy na tym forum, proszę o wyrozumiałość. Postaram się opisać dokładnie mój problem.
Kupiłm SC 900 z 98r. za niewielkie pieniądze i autko bardzo ładnie paliło i jeździło bez problemu. Po ok 2 tyg zapaliła się kontolaka wtrysku i zaczęły się problemy z mocą silnika (ogolnie słabiutki) oraz spore spalanie. Po pierwszych objawach wychodziło na mapsensor który został wymieniony(również świece i przewody wymienione). Efekt jest taki że kontrolka świeci i po kilku minutach pracy silnika gaśnie. Po dodaniu gazu znów się zapala. W czasie jazdy przy zmianie obrotów zapala się i przy w miare regularnej prędkości gaśnie ale wystarczy lekko docisnąć gaz i znów się zapala. Na wolnych obrotach silnik pracuje nierównomiernie i kopci z wydechu i smierdzi-(tak jak stary maluch jakby cały czas był na ssaniu). Wizyta na diagnostyce wykazała błędy sondy, mapsensora, wtrysku, itp. Po sksowaniu tych błędów nic się nie zmieniło. Ponieważ samochód nie grzeszy młodością i zapewne jeszcze jakieś usterki w nim wyskoczą, chciałem się zaopatrzyć w interfejs do diagnostyki. Niestety na allegro nie ma intrefejsów które obsługują komputer IAW 16FM.EC a te które obsługują to w/g sprzedawców mają problem z tym komputerem. Jeżdzenie do mechaników to strata pieniędzy bo sie okaże że diagnostyki przekroczą wartość auta.
Czy ktoś z kolegów może ma namiary na sprawdzony interfejs(3 pin)z oprogramowaniem w przystępnej cenie.
Pozdrawiam
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 22:01
Temat postu:
Re: Kontrolka wtrysku
Tak jak kolega wcześniej napisał do Twojego seja wystarczy dowolny kabel VAG-kkl (może być bez przełącznika) i przejściówka na 3-piny do fiata.
Program który został polecony wraz z tym fejsem doskonale komunikuje się z seicentem. Ten zestaw został dokładnie sprawdzony.
Pamiętaj, najpierw podłączasz kabelek do samochodu uruchamiasz program robisz połącz a jak program Cię o to poprosi przekręcasz kluczyk w położenie załączonego zapłonu. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 2 T-jet
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 14:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Kontrolka wtrysku
witam,
kolego ja jeszcze proponuje ci sprawdzić czujnik położenia wału obok koła zamachowego miałem podobny problem tylko ,że w cinquecento 900 pierwsza z przyczyn była taka ,że wyniłem mam sensor tylko ,że nie był orginalny i musiałem kupić w aso orginalny ponieważ komputer odmawiał pracy z zamiennikiem natomiast drugi problem może być czujnik położenia wału ,który też nie był orginalny i po roku wysiadł i musiałem kupić orginalny.
A tak dokładniej jak sprawdzić ten czujnik poł. wału? Ten mapsensor też jakiś miałem nieoryginalny i obawiam się że być może i to też swoje robi. Ale to się okaże jak będę mił interfejs.
Tak do wiadomości kolegi z pierwszej odpowiedzi-nie bzdury tylko napisałem do kilku sprzedawców i mi tak odpowiedzieli dlatego postanowiłem poszukać konkretnej porady na tym właśnie forum.
cytat z jednego z emaili:
"interfejs nie obsługuje silnika tego fiata dokładna lista jest tu http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx "-no i bądź tu mądry
Odziwo strona z interfejsem którą mi podałeś zawiera identyczny odnośnik do listy aut obsługiwanych przez interfejsy a ponieważ jestem jak narazie laikiem w tych sprawach dlatego szukam konkretnych i fachowych informacji.
Jeszcze zastanawiam sie czy gdyby rozrząd przeskoczył o "ząbek" to czy też by takie efekty były bo nie wiem kiedy był i czy wogóle był wymieniany.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 22:58
Temat postu:
Re: Kontrolka wtrysku
Kolego mylisz pojęcie interfejsu i programu do jego obsługi. Jeden interfejs (czytaj kabelek) może współpracować z kilkoma programami. Interfejs (kabel Vag-kkl) z programem Fiatecuscan nie obsłuży Twojego silnika ale z programem IAWScan spokojnie da radę. Link do programu IAWScan miałeś podany wcześniej ja go powtarzam http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/files/.
Jeżeli chcesz sprawdzić prawidłowość działania czujnika położenia wału użyj do tego celu oscyloskopu lub podmień go na sprawny czujnik z innego seja. To drugie rozwiązanie jest z punktu widzenia ekonomicznego pomysłem mniej kosztownym niż zakup oscyloskopu do sprawdzenia sygnału jaki podaje czujnik. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie ja myle pojęcia. To są informacje od sprzedawców innych niż ten do którego link mi podaliście. Ja nie wnikałem czy ich kable działają z IAW czy z Fiatecu --- interesował mnie konkret tak zeby pasował do mojego samochodu a skoro sprzedawca pisze w emialu "NIE BĘDZIE WSPÓŁPRACOWAŁ" to dla mnie jest to jednoznaczne. Podaliście mi link do sprawdzonego urządzenia i oprogramowania i tego się trzymam. I proponuje już nie rozwodzić się nad tym bo to nie rozwiąże problemu wtrysku.
Co do czujnika to właśnie trzeba będzie podmienić go.
Wiam. Interfejs a właściwie program wykazuje uszkodzenie wtryskiwacza zwarcie lub zabezpieczenie termiczne. I teraz małe pytanko do was-- czym się róznią do siebie wtryskiwacze koloru zółtego od tych ceglastych(czerwonych) ?
Witam po długiej nieobecności. Temat stary ale może sie komuś przydać jeszcze. Program ecu wykazywał 2 uszkodzenia--map sensor i wtryskiwacz. Map sensor nówka kupiony w sklepie pochodził ze 2 dni i sie uszkodził. Kupiłem na allegro używany i jeden problem z głowy. Uszkodzenie wtryskiwacza pokazywał uszkodzony komputer. Ponieważ polowałem troche na dość tani komp bez immo to trochę zeszło. Komp wyminiony i wszystko minęło. Wtryskiwacz sprawny a mapsensor kupiony w sklepie do kosza poszedł. Niestety z sejkiem sie pożegnalem w tamte wakacje ale mam następnego.
Pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.