Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Cze 2008, 14:56
Temat postu:
Hamulce CC
Witam. Dzis wymienialem rozpieraki recznego w CC900, i jak wiadomo trzeba bylo zdjac szczeki. Pozniej nie moglem zalozyc gornej sprezyny, wiec znajomy zasugerowal zeby odkrecic korek od zbiorniczka na plyn hamulcowy i scisneslismy maksymalnie szczeki i cylinderki ( wlasnie ponoc dlatego mialme odkrecic zbiorniczek na plyn,zeby mozna bylo scisnac cylininderki:/) no ale dobra...jakos zalozylismy te sprezyny i jest problme tego typu ze jak hamuje to na poczatku wszystko jest ok ale po chwili pedal bardziej wpada. Czy to mogl sie zapowietrzyc uklad? Co to moze byc?
Tak..układ się pewnie zapowietrzył przez cylinderki.
Żeby wcisnąć do końća cylinderki nie jest konieczne odkręcenie korka w zbiorniczku Można jes ręka wcisnąc i związac drutem żeby się niewysuneły.
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 21 Cze 2008, 19:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
wyczysc odpowietrzniki zwilz je odrdzewiaczem delikatnie popusc /bo ukrecisz/ i odpowietrz h_ce zaczynajac od najdalszego kola pamietajac o kontroli stanu plynu w zbiorniczku hamulcowym. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sob 21 Cze 2008, 22:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
ale kontroluj stan płynu h-cowego bo mogły się zruszyć oringi w cylinderkach i możesz mieć wyciek z cylinderka [ale nie koniecznie bo faktycznie mogły się też zapowietrzyć] a to niebezpieczne
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Cze 2008, 15:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Jeszcze sie upewnie o kolejnosc odpowietrzania: tylne prawe, przednie lewe, tylne lewe, przednie prawe? I jeszcze zapytam: mozna mieszac plyny hamulcowe?Czy jak nie mam na dolewke tego samego to musze wymienic?
Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: CC 700 95r FOS
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 22 Cze 2008, 15:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
jesli zbiorniczek masz po lewej stronie (jak ja w 700) patrzac od srodka samochodu to po kolei tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe. ale niech ktos potwierdzi bo nie jestem pewien _________________ "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności"
(Albert Einstein)
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 22 Cze 2008, 17:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
M3mphi$ napisał:
jesli zbiorniczek masz po lewej stronie (jak ja w 700) patrzac od srodka samochodu to po kolei tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe. ale niech ktos potwierdzi bo nie jestem pewien
POTWIERDZAM
proponuję "DOT4" gdyż jest mieszalny z innymi np. [DOT3 lub R3] _________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2008, 22:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Panowie no i problemu ciag dalszy...juz rozkladam rece...zrobilem tak jak mowiliscie...odpowietrzylem układ w takiej kolejnoscie jak radziliscie, ale o ile przed odpowietrzeniem hamulec lekko wpadal przy mocniejszym hamowaniu,to teraz po odpowietrzeniu hamulec zaraz na poczatku wpada od razu w podloge i mozna powiedziec ze praktycznie nie ma hamulca ...co to moze byc?czemu tak jest...uklad odpowietrzylem, hamulec na wylaczonym silniku twardnieje...ale juz po odpaleniu pedal wpada w podloge i slychac na pedale az takie "powietrze"-pompowanie....juz nie mam pojecia co to sie porobilo?...jesli chodzi o same cylinderki to sa ok, nie widze zadnego wycieku, ani w innym miejcu tez nie ma zadnego ubytku plynu
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 08:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
na serwie jest zamontowany zawor zwrotny, sciagnij z niego przewod podcisnieniowy i w to miejsce podlacz gumowa rurke zassaj i przedmuchaj powietrze ustami .Sprawny zawor powinien pozwolic na zassanie powietrza a uniemozliwic wtloczenie. Anomalia kwalifikuja zawor do wymiany. Sprawdz szczelnosc serwa i jego polaczenia serwo-kolektor ssacy. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 10:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
ok, sprawdze to dzis lub w poniedzialek, zobaczymy jak z czasem bedzie. Dzieki za rade TAIF...czyli w przypadku uszkodzenia zaworu taki wlansie bedzie efekt?...ze hamulec mimo odpowietrzania jest ciagle miekki...bo myslalem zeby podjechac do mechanika i niech to odowietrzy specjalnym sprzetem...tlyko ze teraz to nawet strach jechac....
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 10:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Chociaz z drugiej strony patrzylem w ksiazce od CC, ze gdyby zawor zwrotny na serwie byl uszkodzony to pedal by nie opadal po uruchomieniu silnika, u mnie jak na wylaczonym silniku pompuje hamulcem to robi sie twardy i po odpaleniu pedal wpada ... sam juz nie wiem..
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 11:53
Temat postu:
hamulce cc
piszac tego posta mialem na mysli przypadlosc typu wciaganie pddalu hamulca w podloge i wtedy to by byla wina serwa . _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 12:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
A czy nie robisz błędu przy odpowietrzaniu? Bardzo ważne jest zgranie i synchronizacja osób - tej przy pedale i tej przy odpowietrzniku - jeden błąd i po zawodach. Jak odpowietrzę wg opisanej wcześniej kolejności to powtarzam to jeszcze raz, a czasem dwa. Mógł też stracić szczelność któryś odpowietrznik i zaciąga powietrze, ale to mało prawdopodobne.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 20:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
dokładnie jsand
często ludzie źle interpretują "odpowietrzanie"
[sądząc że chodzi o podeptanie po pedale i upuszczenie jakiejś ilości płynu]
a ważne jest aby podczas odpowietrzania nie zapowietrzyć go bardziej,(co mogło wystąpić w twoim przypadku) lecz nie koniecznie ale ja bym to obstawiał.
najlepiej odpowietrzać w 2 osoby lecz można też z pomocą kija i siedzenia (syosowana przeze mnie gdy repecę sam) lub ze sprężonym powietrzem (ulubiona przez samotnych mechaników)
najważniejsze aby zdążyć zakręcić odpowietrznik przed końcem ruchu pedału h-ca i aby powietrze nie zostało zassane przez odpowietrznik.
podczas odpowietrzania odkręć korek w zbiorniczku i na bieżąco uzupełniaj stan płynu. (nie wlewaj tego co upuszczasz) zawsze świeży.
jak coś to się dopytuj
pomożemy _________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.