d 2 lat sączy mi się przez osłonę przegubu przy skrzyni ( strona lewa) olej, raz dolałem i było ok ale teraz leci coraz więcej go i mam pytanie czy w tej skrzyni są jakieś symeringi lub uszczelniacze które mogły się zepsuć i olej dostał się do osłony i dalej na zewnątrz czy po prostu w tej osłonie ma być olej i po prostu walnięta jest osłona przegubu ? Nie wiem czy opłaca się naprawiać bo jeśli sama osłona to fajnie ale jeśli w osłonie nie ma być oleju tylko smar a olej tylko w skrzyni to szkoda się za to brać chyba tylko jeździć do końca.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 12 Cze 2013, 21:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) wyciek oleju ze skrzyni przez osłonę przegubu
W przegubach zawsze jest smar stały, nie olej. Umyć dokładnie i sprawdzić osłonę przegubu, jeżeli to faktycznie olej to do wymiany simmering w skrzyni widoczny dopiero po zdemontowaniu półosi z auta.
Re: ( Fiat Bravo ) wyciek oleju ze skrzyni przez osłonę przegubu
[quote="milejow"]
Smar jest w przegubach zewnętrznych, przy kołach. W przegubach wewnętrznych, przy skrzyni biegów nie ma żadnego smaru, bo wewnętrzny przegub homokinetyczny nie jest w osłonie, tylko wciśnięty jest do wnętrza skrzyni i jest smarowany olejem ze skrzyni. W samej skrzyni nie ma więc żadnych simmeringów. Simmeringi nie mogą pracować na wahliwych półosiach. Zamiast simmeringów w gumowej osłonie przegubu, na jej węższym, zewnętrznym końcu jest specjalne łożysko uszczelniające, które pracuje na obracającej się półosi i to ono właśnie zapobiega wyciekom oleju. W osłonie wewnętrznej jest więc olej ze skrzyni, nie smar. Łożysko to u ciebie uległo zużyciu i dlatego ci cieknie. Trzeba wymienić całą wewnętrzną osłonę gumową razem z łożyskiem, najlepiej obie osłony, bo zaraz druga może zacząć cieknąć. Po wymianie będziesz miał spokój przez kilka lat. Osłony wewnętrzne skrzyni nie są zbyt trwałe i jedynym ratunkiem jest ich okresowa wymiana. Przy odrobinie szczęścia osłony wewnętrzne mogą wytrzymać 5 - 6 lat. Okres ten najczęściej bywa mniej lub bardziej krótszy. Koszt osłony wraz z wymianą nie jest duży. Zobacz link. To jest twoja osłona. Na jednym ze zdjęć widać wewnątrz gumy łożysko uszczelniające
http://allegro.pl/oslona-wew-przegubu-fiat-bravo-brava-1-6-16v-nowa-i3274681484.html
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Czw 13 Cze 2013, 13:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) wyciek oleju ze skrzyni przez osłonę przegubu
Cytat:
W przegubach zawsze jest smar stały, nie olej. Umyć dokładnie i sprawdzić osłonę przegubu
- nie zawsze
w bravie były rózne skrzynie;
w 1,4 12v mam własnie skrzynie chyba M5 /od 1.6 / i po kupnie mieszka w sklepie musiałem z warsztatu jeżdzić z powrotem zamieniać
wewnętrzny trójnik jest w oleju skrzyni - a na końcu mieszka jest uszczelniacz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Czw 27 Cze 2013, 14:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) wyciek oleju ze skrzyni przez osłonę przegubu
[quote="bezli†osny"]
milejow napisał:
Smar jest w przegubach zewnętrznych, przy kołach. W przegubach wewnętrznych, przy skrzyni biegów nie ma żadnego smaru, bo wewnętrzny przegub homokinetyczny nie jest w osłonie, tylko wciśnięty jest do wnętrza skrzyni i jest smarowany olejem ze skrzyni. W samej skrzyni nie ma więc żadnych simmeringów. Simmeringi nie mogą pracować na wahliwych półosiach. Zamiast simmeringów w gumowej osłonie przegubu, na jej węższym, zewnętrznym końcu jest specjalne łożysko uszczelniające, które pracuje na obracającej się półosi i to ono właśnie zapobiega wyciekom oleju. W osłonie wewnętrznej jest więc olej ze skrzyni, nie smar. Łożysko to u ciebie uległo zużyciu i dlatego ci cieknie. Trzeba wymienić całą wewnętrzną osłonę gumową razem z łożyskiem, najlepiej obie osłony, bo zaraz druga może zacząć cieknąć. Po wymianie będziesz miał spokój przez kilka lat. Osłony wewnętrzne skrzyni nie są zbyt trwałe i jedynym ratunkiem jest ich okresowa wymiana. Przy odrobinie szczęścia osłony wewnętrzne mogą wytrzymać 5 - 6 lat. Okres ten najczęściej bywa mniej lub bardziej krótszy. Koszt osłony wraz z wymianą nie jest duży. Zobacz link. To jest twoja osłona. Na jednym ze zdjęć widać wewnątrz gumy łożysko uszczelniające
http://allegro.pl/oslona-wew-przegubu-fiat-bravo-brava-1-6-16v-nowa-i3274681484.html
Zweryfikuj swoje wiadomości bo opisane przez Ciebie rozwiązanie nie jest jedynym stosowanym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.