Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Panda 1.2, 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 09:14
Temat postu:
Słabe tylne hamulce
Witam,
proszę o jakąś pomoc/poradę:
W marcu byłem na przeglądzie i wyszło że mam słabe tylne hamulce. Gościu powiedział że to wina cylinderków i trzeba wymienić, bo reszta jest w porządku. Pojechałem do zakładu - wymieniłem szczęki, przewód, cylinderek, płyn hamulcowy. Za pół roku pojechałem znowu sprawdzić hamulce i znowu okazało się że tylne hamowanie jest słabe. Już nie mam pojęcia co się dzieje, może ktoś mi coś napisać, co może być jeszcze nie tak? Hamulec ręczny działa bez zarzutu.
Aha, jeszcze jeden problem, przy skrętach, czuje jak się ślizgają przednie koła (nawierzchnia sucha), w czym może być problem?
Za pół roku pojechałem znowu sprawdzić hamulce i znowu okazało się że tylne hamowanie jest słabe.
Kompensator tylnej osi na pompie hamulcowej, albo korektor hamulców tylnej osi.
frozen85 napisał:
Aha, jeszcze jeden problem, przy skrętach, czuje jak się ślizgają przednie koła (nawierzchnia sucha), w czym może być problem?
W Pandzie łatwo doprowadzić do poślizgu przednich kół. Ale możesz sprawdzić zbieżność, względnie, czy przypadkiem nie padły już tuleje wahaczy, co powoduje że geometria idzie się bujać.
[/quote]
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Lis 2018, 11:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Słabe tylne hamulce
Przepraszam za ten odkop, ale myślę, że przydadzą się Wam te informacje. W pandzie 169 (od 2003) problemem są zawory redukcyjne siły hamowania tylnej osi, które mają na celu zmniejszyć ciśnienie w tylnych cylinderkach, aby nie doprowadzić do zablokowania tylnych kół. Zawory są umieszczone w tylnej pompie. Ich usterka polega na tym, że albo hamuje za mocno (blokuje koło) albo wcale. Nowe zawory są koszmarnie drogie a używanych nie ma sensu kupować. Ale można je łatwo zregenerować, bo są rozbieralne. Wymienia się 2 o-ringi i poleruje powierzchnię, na której pracuje większy o-ring. Rozmiary o-ringów to 1,78x1,78 oraz 7,1x1,78 koniecznie z EPDM aby były odporne na glikol zawarty w płynie hamulcowym. Po regeneracji siła hamowania 0,85kN. Niewielka, a nawet zbyt mała aby współczynnik siły hamowania dla osi był większy od 50% (wychodzi ok 40%) ale panda tak ma. Dodam że wcześniej zostały wymienione bębny, szczęki, cylinderki, sprężynki, płyn hamulcowy i nic to nie dało. Jedno koło blokowało a drugie nie hamowało wcale. Dopiero regeneracja reduktorów przyniosła skutek.
A jeżeli diagnosta nadal się będzie czepiać, że tył nie hamuje, to trzeba z reduktorów wymontować trzpień ale wtedy trzeba uważać, bo tył będzie się blokować przy lada hamowaniu. Dodam, że reduktory siły hamowania tylnej osi miały tylko pandy bez ABS.
Pozdrawiam _________________ cezzar
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.