Cześć mam pytanie, zaniepokojony brakiem mocy w moim Fiacie Bravo 1.2 16V z 99r. na ciepłym silniku oraz czasami skaczacymi obrotami, postanowilem odpiąć kable z silniczka krokowego: żadnego efektu ubocznego nie uznałem obroty utrzymywały sie na poziomie 800 cały czas. Jednakże jak spróbowałem dodawać gazu to auto sie dusiło (jakby łapało co 3 sek. powietrze lewe) i na dodatek zapaliła sie kontrolka wtrysku. Po wpięciu wiazki kabelków wszytsko ok. można spokojnie dodawać gazu i kontrolka wtrysku sie nie świeci. Moje pytanie czy silniczek do wymiany (drogi koszt), jaki ma zwiazek silniczek krokowy z mocą silnika ?? Dzieki z góry za odpowiedzi
Jak odepniesz silniczek to przepustnica jest ciągle zamknięta, może to ma wpływ na duszenie przy gazowaniu bo odpowiedniej dawki powietrza nie dostaje.
Ja teraz czyściłem u siebie przepustnice, bo już ledwo co odpalał, na razie jest dobrze pożyjemy zobaczymy.
pytanie odnosnie czyszczenia przepustnic. moze ktos krok po kroku wytlumaczyc co i jak, z czym do tego trzeba sie zabrac itepe. bo u mnie obroty wahaja sie do ok 1200-1400obr/min. pozatym dosc czesto gasnie na biegu jalowym. a gdy spytalem w sklepie o cene nowej przepustnicy to uslyszalem: okolo 1200pln!!! czy to samemu sie mozna za to zabrac, czy tylko jakis fachowiec moze to zrobic?
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 90 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno/Lublin Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 100 GT + LPG, 1999r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 29 Sie 2008, 09:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) silniczek krokowy
Widze że masz rocznik '99, także przepustnica zintegrowana z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy, na allegro nówka 470zł ostatnio widziałem 1szt. ale to i tak dużo. Co do czyszczenia, to żaden problem, odkręcasz zacisk gumowego dolotu powietrza i przepustnice masz na wierzchu, są jakieś preparaty które można wpryskiwać na przepustnice podczas działającego silnika itp, ja wyciągnąłem całą i przeczyściłem wd40 i szmatką, niestety do silniczka krokowego nie ma bezpośredniego dostępu, ew można przez szparkę przy przepustnicy wpryskać mu wd40 albo coś podobnego i to tyle. Właściwie jeżeli przepustnica się nie zacina itp to nie ma sensu czyścić. Co do gaśnięcia mam ten sam problem, nadal nierozwiązany.
bylem na podlaczaniu do komputera i powiedziano mi ze to wlasnie przez brudna przepustnice gasnie i obroty faluja. na dniach wezme sie za to i napisze spostrzezenia czy pomoglo.
Nowe fakty odnosnie mego problemu: auto w przeszłości było na gaz, w kolektorze dolotowym sa wywiercone otwory i wkrecone sruby (róznego rodzaju) może tak do połowy. Jedyny sposob to je zaspawac moze tamtedy dostaje sie lewe powietrze i stad te problemy
witam ponownie. przepustnicy niestety nieczyscilem samemu bo jakos niemialem okazji ani czasu. ostatnio postanowilem dac to dla fachowca. no i zajechalem do pewnego mechaniora, powiedzialem ze gasnie, o obrotach itepe, i ze podlaczalem do kompa itepe. no i wysmial i powiedzial ze to bzdura ze sie czysci przepustnice. odeslal jeszcze gdzie indziej. tam jak sie dowiedzieli ze fiat to pozegnali mnie. ludzie! czy ktos moze jest z bialegostoku lub okolic i zna kogos kto sie zajmuje fiatami, kto mnie nieodesle do kogos innego? bo jak nie to zostanie mi tylko aso, a z tego co znam opinie to mi tam powymyslaja, nalicza pieniazkow i pusty z tamtad wyjde. pozdrawaim!
sam sie zabierz za ta przepustnice lub znajdz podrzednego mechanika nie mow objawow a sie zapytaj ile wezmie za czyszczenie przpustnicy... a poznej sie pomysli co to dalej
ogolnie wiesz ja mam ten sam problem jechalem wtryski czyscic to mnie wysmial ze sie tego nie czysci... po czym poszperalem w necie i kazdy zaleca czyszczenie wtryskow jezeli padnie jakis... a pozniej jak trzeba wymiane heheh no tacy mechanic w tym kraju VW GOLF i nic wiecej naprawic nie umieja
no i wlasnie wrucilem z aso! wytlumaczylem problem, opowiedzialem cala historie i pewien diagnostyk stwierdzil ze powinno sie czyscic przepustnice co jakis czas. podlaczyl do examinera, posprawdzal i postanowil przeczyscic przepustnice. okazalo sie ze jest tam tyle nagaru ze mozna by nim zapchac jakas wieksza dziure za podlaczenie i przeczyszczenie zapalacilem 'BAGATELA' 120pln wiec nie taki diabel straszny... puki co mam caly czas 800obrotuw na luzie wiec ksiazkowo! powiedziano mi ze jezeli dalej bedzie cos nietak to zanim sie wymieni caly korpus przepustnicy(prawie 2000pln) wypadalo by sprubowac z wymiana czujnika polozenia przepustnicy koszt okolo70pln. wiec narazie problem z glowy. pozostalo mi jeszcze uporac sie z zanikajacym predkosciomierzem i licznikiem km, ale to juz inny temat. pozdrawiam!!
Witam
Też miałem podobny problem z falującymi obrotami. Robiłem chyba wszystko , czyściłem przepustnicę - zero poprawy , regulowałem zamknięcie / otwarcie przepustnicy - zero poprawy aż udało mi sie kupić przepustnicę z alfy chyba 156 1.8 z silniczkiem krokowym za 70 zł !!! przepustnica zupełnie inna ale silniczek dokładnie identyczny - pomogło , ale niestety problem pojawia sie co jakiś czas - sporo regulacji i zabawy.
witam ponownie. no niestety problem sie niezakonczyl. w moim przypadku wyczyszczenie przepustnicy dalo to ze wogle niegasnie (przynajmniej od wyczyszczenia niezgasl mi ani razu) wiec chociaz to dobre. niestety obroty dalej faluja o zgrozo nawet do 2tys obrotuw. aczkolwiek jezdzic sie da wiec trza jakos zyc dalej zapewne wymiana potencjometru vel czujnika polozenia przepustnicy da wymazony efekt czyli 800obrotuw STALE! ale jakos niema czasu do aso sie wybrac. czy ktos moze mi powiedziec czy to da rade samemu wymienic, czy to jakas prosta naprawa, czy trza z tym do fachowca? pozdrawiam!
O zgrozo !!!
Czytałem gdzieś FAC dotyczący możliwych problemów z silnikiem bravo i możliwości sprawdzenie po kolei czego trzeba - ZAŁAMAŁEM SIE !!!! Możliwości było chyba z 20 !!!! - tylko do falowania obrotów
Ale i tak 1.2 16v to silnik THE BEST hehe ( HGT też daje rade )
O zgrozo !!!
Czytałem gdzieś FAQ dotyczący możliwych problemów z silnikiem bravo i możliwości sprawdzenie po kolei czego trzeba - ZAŁAMAŁEM SIE !!!! Możliwości było chyba z 20 !!!! - tylko do falowania obrotów
Ale i tak 1.2 16v to silnik THE BEST hehe ( HGT też daje rade )
Witam.
Ja rowniez mam problem zwiazany z obrotami. Mianowicie chodzi o to ze przy zmianie biegu i wysprzegleniu obroty zamiast spadac to wisza w miejscu, a czasem nawet podniosa sie troche (trwa to przewaznie kolo 3 sekund, a potem zaczynaja spadac dopiero). Dodam tylko ze przy odpaleniu na zimnym wskakuje na ok 1,5 -2 tys obrotow powisi troche i schodzi na 800. Prosze o jakas rade. Z gory dzieki za jakiekolwiek info. Pozdrawiam. _________________ BRAVO 1.2 16V 2000r.
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ślask,okolice Czestochowy Posiadane auto: Fiat Stilo 1.2 16v 2002,Punto 1.2 8v 2001,Brava 1.6 16v 99r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 23 Wrz 2009, 20:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) silniczek krokowy
Hey, mam pytanie czy silnik i osprzet silnika w stilo 1.2 16v jest taki sam jak w brawo 1.2 16v,dokladnie chodzi mi o przepustnice zintegrowanym silniczkiem krokowym??:)dajcie jakies fotki tego silnika z brawy:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.