Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Stilo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 17:44
Temat postu:
Układ klimatyzacji
Witam serdecznie,
zajmuje się tematem układu klimatyzacji - a bardziej diagnozą i zapobieganiem uszkodzeń klimatyzacji. Otóż mój projekt ma na celu kontrolę ciśnienia jak i temperatury w układzie klimatyzacji. Czy mógłbym liczyć na Waszą pomoc? otóż potrzebuję informacji na temat jakie ciśnienie jest w układzie klimy? LP - 1,5 - 2,5 bara, jest to ciśnienie prawidłowe, lecz HP nie jest tak łatwo zmierzalne i zależy od temperatury m.in. ale prawidłowe HP - 12,5 - 17,5 przy 21 stopniach. Ale to jest wartość dla 21 stopni, potrzebowałbym informacji jak zmienia się ciśnienie względem temperatury? Jesteście w stanie mi powiedzieć jakie ciśnienie jest w całym układzie? okolice skraplacza, przed zaworem za zaworem, okolice sprężarki?
Oraz jakie wartości czynnika, oleju itp są w naszym Stilonkach chodzi o klimę manualną.
Jesteście mi w stanie pomóc?
Z góry dziękuje!
pozdrawiam
Wysokie ciśnienie masz od strony tłoczącej do samego zaworu rozprężnego przed parownikiem(sprężarka,osuszacz,skraplacz,wlot zaworu rozprężnego) Niskie to tylko parownik, część zaworu rozprężnego i strona ssąca sprężarki-tyle.
Ilość czynnika-500g.
Ilość oleju-130ml zalewany tylko do sprężarki w przypadku jej wymiany/naprawy/regeneracji, w przypadku serwisowania klimy ilość dodanego oleju podczas regeneracji czynnika= ilości odzyskanego oleju podczas procesu, najczęściej jest to 5-7ml.
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Stilo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 21:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Układ klimatyzacji
Dziękuję za odpowiedź!
Wysokie ciśnienie prawidłowe może się wahać od 6 do 17 barów, nawet do 25, czy jest jakaś zależność w jakiej temperaturze jakie powinno być prawidłowe to ciśnienie?
Ciśnienie HP ściśle zależy od temperatury otoczenia, im wyższa, tym ciśnienie większe jednak nie przekroczy 25barów bo sterownik wyłączy sprężarkę i włączy(znacznie wcześniej) wysokie obroty wiatraka skraplacza.
Wylot ze sprężarki okolice 100*C, skraplacz powinien obniżyć temperaturę o połowę.
Przyczyn problemów z ciśnieniami jest pełno-niedrożny osuszacz, zaciśnięte rurki, zabite lamele skraplacza, zużyta tarcza tłocząca sprężarki, uszkodzony wiatrak skraplacza, uszkodzenie zaworu rozprężnego, niewłaściwa ilość czynnika, nadmierna ilość oleju w układzie itp,itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.