Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 16:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
czech22 napisał:
No i poszła fontanna. 2 litry płynu wyleciało. Siadło całkowicie i nic nie pozostaje jak to rozebrać.
A skąd poleciała fontanna? Tym razem ustal przyczynę takiego stanu rzeczy a nie likwiduj tylko skutków. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 384 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 20:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 22:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie
przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
dociekliwy napisał:
podejrzewam , ze przyczyna leży w niepewnym poziomie płynu chłodzącego w chłodnicy a na pewno w głowicy tworzą się korki powietrzne - i miejscowe nadmierne wzrosty temperatury
jak chcesz zostać z tym autem to pomyśl o umieszczeniu zbiornika wyrównawczego płynu powyżej silnika -tak aby się sam zalewał , a nie żeby pompa zasysała lub ....nie
przecież silniki Fire ze zbiornikiem przy chłodnicy znane są z awarii uszczelki pod głowicą i to nawet te bez inst. LPG
jak mówią sicher ist sicher
Raczej przyczyny problemów o których piszesz szukałbym w nieprawidłowo wykonanym odpowietrzeniu układu chłodzenia silnika a nie konstrukcji silników fire. Jeżeli byłoby tak jak piszesz to wszystkie silniki o tej konstrukcji ulegały by uszkodzeniom już w okresie gwarancji. Ja punciakami 1 i 2 przelatałem ponad 200tkm i o problemów z UPG nie zauważyłem. Natomiast nieszczelność chłodnicy w okolicy połączenia elementów aluminiowych z plastikowymi doświadczyłem 4-ro krotnie. W jednym wypadku już w okresie gwarancji. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez piohol dnia Pon 03 Kwi 2017, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 23:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
czech22 napisał:
Glowica zdjęta. Uszczelka, blok, głowica na styku 1-2 i 3-4 cylindra przebarwiona z powodu temperatury. Co może być przyczyna takiego przegrzania Na pewno wina gazu, ale dlaczego tak się stało, jak pali ok 8 litrów na 100km. To nie mało.
Po przegrzaniu silnika obejrzyj dokładnie głowicę sprawdź jej prostoliniowość w przypadku wątpliwości daj ją do splanowania. Przy zalewaniu układu odkręć odpowietrzniki i zalewaj powoli uciskając węże aby pozbyć się pęcherzy powietrza z komór w silniku. Po wstępnym odpowietrzeniu układu w czasie zalewania wykonaj kolejne odpowietrzenie na pracującym silniku luzując odpowietrzniki w czasie pracy silnika. Odpowietrzniki zakręcasz w momencie gdy wylewał się będzie płyn bez powietrza. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Wto 04 Kwi 2017, 09:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Powtórna wymiana UPG
Kolego Piohol
ja nie krytykuje konstrukcji silników Fire, a jedynie nieszczęsne usytuowanie zbiornika wyrównawczego przy chłodnicy, która i tak jest za nisko względem poziomu kanałów "wodnych" w głowicy
wymieniałem nie raz uszczelkę w punciakach 55, 75 -ten chociaż ma większą pojemność płynu -ale jak porównasz wysokość poziomu płynu często w niepełnej chłodnicy to okaże się, że to dopiero połowa wysokości głowicy - więc do zapowietrzenia jeden krok, a tym bardziej do miejscowego gotowania słabej jakości plynu i przegrzewania głowicy
zresztą Fiat dostrzegł problem i w niektórych modelach montuje zbiorniki na pasie przednim nad chłodnicą
trochę to zgłębiałem w przypadku silnika K 1,8 Rovera- tam głowicę plastrowa z gównolitu ratuje umiejscowienie zbiornika wyrównaczego powyżej silnika i parę przewodów odpowietrzających silnik i chłodnice pozostaje jedno dwukrotne odpowietrzenie "termostatu" i nagrzewnicy, później ewentualne dopełnia się grawitacyjnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.