Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16v 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Paź 2017, 16:28
Temat postu:
Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
Witam,
mam dość specyficzny problem z moim Fiatem Brava 1.2 16v z 1999 roku, który polega na utrzymywaniu się zbyt wysokich obrotów podczas toczenia się samochodu "na luzie". Normalnie podczas jazdy i wrzucenia luzu lub wciśnięciu sprzęgła obroty spadały do ok 1100-1200. Teraz jest tak, że do momentu aż samochód się nie zatrzyma obroty utrzymują się na 1500-1600. Kiedy samochód stoi to wszystko jest tak jak powinno, czyli obroty w okolicach 800. Problem zaczyna się pojawiać, kiedy silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy, jeżeli silnik jest zimny to obroty utrzymują się w miarę OK,
Jestem w stanie udostępnić wszelkie parametry i wykresy, które można odczytać ze sterownika silnika (ECU). W aucie wymieniłem już sterownik, świece, kable wysokiego napięcia, termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, cewkę zapłonową, wymiany spowodowane były zwarciem cewki zapłonowej, co uszkodziło sterownik.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 24 Paź 2017, 18:03
Temat postu:
Re: Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
Ja szukałbym przyczyny w obrębie przepustnicy - do sprawdzenia silnik krokowy, TPS, być może sonda miesza w ustawieniach ECU skoro po nagrzaniu silnika dzieją się takie klocki. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16v 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Paź 2017, 18:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
Może jutro uda mi się podmienić silnik krokowy z czujnikiem położenia przepustnicy bo w mojej wersji silnika stanowią jeden element. Szwagier ma identyczny silnik w Fiacie Bravo więc nie będę musiał od razu iść w koszta.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 24 Paź 2017, 19:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
O ile dobrze pamiętam po podmianie przepustnicy będzie wymagane wykonanie resetu ustawień auto adaptacji. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16v 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Paź 2017, 19:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
Niestety po wymianie silnika krokowego z czujnikiem położenia przepustniy oraz czujnika MAF (ciśnienia i temperatury w kolektorze dolotowym) nie było żadnej zmiany. Adaptacja silnika krokowego została wykonana. W związku z tym, że szwagier ma identyczny silnik podepnę się do jego auta z komputerem i porównam jego parametry z moimi. Może w taki sposób do czegoś dojdę.
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16v 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Lis 2017, 22:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Fiat Brava 1.2 16V wysokie obroty podczas toczenia się auta
Niestety podłączenie do auta szwagra zakończyło się niepowodzeniem, po kilkunastu sekundach program zrywa połączenie i tak bez końca. Parametry odczytane z mojego auta:
Obroty silnika: 880 obr/min
Temperatura wody: 96,0 °C
Temperatura powietrza: 38,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 9,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,51 V
Wyprzedzenie zapłonu: -11,25 °
Czas wtrysku: 2,822 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,69 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 5,2 °
Obciążenie silnika: 1,100 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,458 ms
Napięcie akumulatora: 13,95 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 150,1 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 850 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 1,17 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 29,1 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,9 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: 108,954 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 0,852
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 0,852
Stan sondy lambda: Ubogi
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Odłączenie czujnika prędkości powoduje, że obroty spadają prawidłowo, ale wg mnie to tylko oszustwo w stosunku do sterownika, który "myśli", że auto stoi i nie podnosi obrotów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.