Zdaje sobie sprawe z tego ze tzw. turbodziura jest typowa dla wiekszosci aut z turbinką ale przez 5 mc uzytkowania Stilo tego nie odczuwalem ani troche. Ostatnio jednak niestety to zauwazylem, szczegolnie na wyzszych biegach ze auto w oklicach 2,000/min traci jakby chwilowo moc po czym znowu ja odzyskuje. Czy to mozliwe ze cos sie zepsulo czy po prostu jestem przewrazliwiony? Podkreslam ze wiem co to turbodziura i zdaje sobie sprawe ze moze wystapic, ale wczesniej jej chyba nie bylo:)
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 17:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
Kolego, z tego co sie orientuje to w Stilo JTD jest montowana turbina ze zmienną geometrią łopatek (VNT - Variable Nozzle Turbine) i powoduje to zmniejszenie a wręcz wyeliminowanie turbo dziury.
Mam podobny problem, jak samochod sie rozgrzeje to do 2000obr jedzie bardzo słabo, a powyżej idzie az miło. Nie jest to wina turbiny (jest po regenaracji).
Mozesz sprawdzic czy elektrozawór turbiny trzyma cisnienie, można go przeczyścić aczkolwiek jest on raczej nierozbieralny, lepiej wymienic na nowy (koszt ok 200zł).
Potem wyskoczyly rozne wariacje ale podstawa ta sama.
Co do wyeliminowania sam napisales ze autko jedzie od 2000obr wiec jednak dziura jest . Zdaje sie ze VW wypuscil niedawno ciekawe silniki gdzie zastosowal sprezarke i turbine jednoczesnie i dopiero takie rozwiazanie powoduje (prawie) wyeliminowanie turbodziury. _________________ You make it, we break it!
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
Ale to nie jest tak ze ona zniknie . Turbo dziura byla jest, bedzie i nie zmieni tego przelozenia filtra. Po prostu do 2000 tys obrotow predkosc gazow wylotowych jest zbyt niska zeby turbina zadzialala.
Nie kwestionuje tego ze sie polepszylo po wymianie filtra bo i owszem ma to cos do rzeczy ale napewno nie do turbo-dziury.
Zeby wiedziec o czym mowimy proponuje eksperyment. Wbijasz jedynke i rozpedzasz autko tak zeby sie tylko toczylo gdzies do max 5-10 km/h. Potem wbijasz dwojke i gaz w podloge. Zauważysz ze na poczatku do ok 1800-200 obrotow bedzie sie zbieral powoli a potem nagle wystrzeli do przodu. I to jest wlasnie ta dziura o ktorej mowimy
P.S Nie robic tego na zimnym silniku bo bedzie bolało _________________ You make it, we break it!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.