Jeszcze nie byłem w SKP
Ale mam pytanie czy coś takiego może się dziać przy zużytym "silentblocku"? Czytałem że jest to słaby punkt zawieszenia w naszych "Bolidach" _________________
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 07 Gru 2009, 17:01
Temat postu:
przeguby...?
Na pierwszy rzut oka to rozrysowane jest górne mocowanie kolumny McPersona
A więc tak:
część 1- łożysko amortyzatora przedniego, inaczej górne mocowanie kolumny, część metalowo-gumowa; to jest to co widać przy błotnikach po podniesieniu maski (koszt w ASO ok. 100 zet, są też dostępne nieco tańsze zamieniki)
2, 3 - płytki górne ze wsporniczkami
4 - płyta oporowa spręzyny
5 - podkładki oporowe
6- tulejka dystansowa amortyzatora
7,8 - podkładka i nakrętka mocowania amortyzatora
9- gumowy kapturek ochronny
10- śruba mocująca łozysko (3 szt)- nakrętek nie ma bo sa w łożysku na stałe przyspawane
Łatwo można ocenić jego stan wizualnie po podniesieniu maski- jak guma mocno popękana to musi obijać, zazwyczaj na nierównościach.
Do wymiany potrzebne ściągacze do spręzyn i specjalny kluczyk do wykręcenia nakrętki amorka. Ważna kolejność dokręcania przy montażu.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pią 10 Wrz 2010, 19:35
Temat postu:
stuki przy skręcie
[quote="Waldzio"]
Co jeszcze ulega naprężeniom podczas skrętu ? quote]
Powrócę do tematu bo może komuś jeszcze pomóc...
Ano jeszcze może stukać... rozwalony mechanizm różnicowy...
Opór można wyczuć na kierownicy przy skręcie, pojedyńcze trzaśnięcie lub chrupanie (mielą się mniej lub więcej wykruszone zęby) najczęściej przy ruszaniu z mocno skręconą kierownicą, terkot lub miarowe stuki podczas jazdy na wszystkich biegach. Po podniesieniu blokowanie się lewego koła.
Sprawdzone w praktyce na 100 % - właśnie mam skrzynię do roboty- znalazłem wykruszony 1 ząb na prawym kole planetarnym (ciekawostka- lewe koło się blokuje, a wykruszony ząb z prawej strony).
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: palio weekend 75 HL
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 12 Maj 2011, 23:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) przeguby
tez mam podobny problem
myslalem ze najlepszy sposob na kontrole przegubow to lu i bieg przy max skrecie.dla laikow dla pewnosci moza 5 zapiąc jak by sie polosie krecily do powinien zdechnac:)
u mnie trzeszczy z leweo przedniego zawiesia czy tak czy tak przy max skrecie w prawo
mc persona lozysko?
czy silent blocki ?
czy moze sworzen
palio 12. 99` _________________ pierwsy fiacik
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.