Szanowni koledzy, posiadam Fiata Doblo Cargo 2007 JTD Multijet 100km. Sprowadziłem go w zeszłym roku i od początku był i jest mułowaty, poprzednio jeździłem starszym modelem z 2004roku i ten szedł jak przecinak.
Ostatnio zauważyłem, że po wduszeniu pedału gazu nie przyspiesza od razu, tylko tak jakby z opóźnieniem i się muli, poza tym jest bardzo słaby przy wyprzedzaniu i powyżej 2000obr/min zaczyna jakby buczeć, powiedzcie, czy to może być wina (a może jest) tego nieszczęsnego zaworu EGR ?
U mnie to wygląda tak:
Proszę powiedzcie:
1. Czy w moim silniku też się zaślepia ten zawór?
2. Jeżeli tak, to gdzie kupić taką zaślepkę, żeby nie została po jakimś czasie przepalona?
3. Czy przed ewentualnym zamontowaniem takiej zaślepki trzeba zdemontować cały zawór i go wyczyścić?
4. Czy Wy drodzy koledzy także macie zaślepione te zawory?
Powiedzcie proszę w które miejsce montuje się zaślepkę.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 13 Cze 2009, 09:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) Zawór EGR do naprawy?
Jeżeli to Multijet to zaślepienie spowoduje przejście ECU w tryb awaryjny. Wex go dobrze przeczyść łącznie z kolektorem ssącym. Posprawdzaj jak się mają wężyki od overboosta i sam zawór _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Jeżeli to Multijet to zaślepienie spowoduje przejście ECU w tryb awaryjny. Wex go dobrze przeczyść łącznie z kolektorem ssącym. Posprawdzaj jak się mają wężyki od overboosta i sam zawór
Gdzie będą te wężyki?
Mówiąc sam zawór masz na myśli EGR czy inny?
Jeżeli to Multijet to zaślepienie spowoduje przejście ECU w tryb awaryjny. Wex go dobrze przeczyść łącznie z kolektorem ssącym. Posprawdzaj jak się mają wężyki od overboosta i sam zawór
No więc postanowiłem zacząć od wyczyszczenia tego nieszczęsnego zaworu EGR a ponieważ nie jestem bystry w tej materii, mam prośbę czy moglibyście mnie poprowadzić co i jak mam czynić, co bym nie napaskudził za dużo?
Zrobiłem zdjęcie mojego EGR'a i wygląda on tak:
(bo to jest EGR, prawda, ten który mam wyczyścić )
Powiedzcie proszę jak go rozkręcić, co najpierw odłączyć.
Z góry ogromne dzięki za pomoc.
No więc wczoraj rozkręciłem zawór EGR, nie było łatwo, dostęp jest maksymalnie utrudniony ale nie stwierdziłem żadnego zabrudzenia poza zwykłym delikatnym nalotem od spalin. Czyli zakładam, ze ten zawór jest w porządku.
Następnie odłączyłem wtyczkę od czujnika pod filtrem powietrza i proszę powiedzieć, czy to jest właśnie wtyczka przepływomierza?
Po odłączeniu tej wtyczki odczułem wzrost mocy i auto już jakby przestało się dusić po gwałtownym dodaniu gazu, postanowiłem, że wymienię przepływomierz na nowy i tutaj mam prośbę, gdzie zakupić ten czujnik, żebym był pewien, że kupuję oryginał?
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 16 Lip 2009, 11:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) Zawór EGR do naprawy?
Jak w Boschu kosztuje tyle to jest to jego cena po prostu. Taniej znajdziesz chińska podróbkę ale nie radzę jej zakładać... _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Ja mam silnik 1,9d ale bez turbiny i miałem podobne kłopoty, silnik kopcił, przerywał, gasł podczas jazdy i przebierał na wolnych obrotach i szarpał ale tylko na 4 biegu. Już chciałem go dać do regeneracji wtrysków i pompy poniewaz mechanicy dali diagnozę że pompa już jest słaba i wtryski zasyfione i leją.
Jednak jeden mechanik zrobił mi serwisowe czyszczenie za pomocą produktów dostępnych wyłącznie w serwisach, a do tego dosyć drogich firmy FORTE, i przeprowadził diagnostyczne czyszczenie układu zasilania, a mianowicie odłączył przewód zasilający z baku, podłączył 5 litrowy zbiornik zewnetrzny podłączył zasilanie i powrót i wlał 2 butelki Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner, i odpalił silnik od czasu do czasu robiąc przegazówki.
Nie wierzyłem w takie czarodziejskie metody, ale potrzebując samochód ciągle w użytku i nie mając czasu na przestój zdecydowałem się na takie oczyszczanie nie spodziweając się wielkich efektów.
Pierwszym efektem była zadyma z rury wydechowej, i kółko z sadzy na ziemi która pozostała po wydmuchnięciu z wydechu.
Po podłczeniu zasilania z baku pojazdu i odpowietrzeniu układu wlana została jeszcze jedna porcja Forte do baku i samochód został odpalony.
A więc moje spostrzeżenia to:
-brak przebierania na wolnych obrotach
-dymienie po starcie na zimnym silniku bardzo się zmniejszyło, a po rozgrzaniu już nie występuje
-nie gaśnie podczas jazdy, jak i pracy na wolnych obrotach
-zaczął odpalać od pierwszego przekręcenia rozrusznikiem, wczesniej jak było zimno to odpalił i zaraz gasł trzeba było go trzymać na wcisniętym gazie
-co do spalania ON nie mogę się wypowiedzieć bo nie mierzę tego wydaje mi się ze spala podobnie około 6,5litra niezależnie od obciązenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.